جلوگیری از سیاه شدن دیوار بالای شوفاژ

جلوگیری از سیاه شدن دیوار بالای شوفاژ

اکثر افراد با شروع فصل سرما رادیاتورهای شوفاژ را روشن می کنند و با پدیده دوده زدن شوفاژ روبرو می شوند که روش های زیادی برای جلوگیری از دوده زدن وجود دارد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی جلوگیری از سیاه شدن دیوار بالای شوفاژ می پردازیم.

دوده اطراف شوفاژ چگونه به وجود می آید؟

برای جلوگیری از سیاه شدن دیوار بالای شوفاژ باید بدانید که این دوده ربطی به موتورخانه ندارد و این دوده که به وجود می آید از ذرات معلق و آلودگی های است که در محیط وجود دارد که این ذرات با چشم قابل دیدن نمی باشند.

روشن شدن این رادیاتورها باعث می شود که تبادل دما برای ذرات هوا به هم بریزد و ذرات معلق و آلودگی ها با گرم شدن به هم می چسبند و یونیزه می شوند که همین مسئله باعث می شود لکه های سیاه در بالای دیوار دیده شود که البته چند روش برای جلوگیری از سیاه شدن دیوارها وجود دارد که آنها را بیان می کنیم :

استفاده از فیلتر رادیاتور شوفاژ

برای جلوگیری از سیاه شدن دیوار بالای شوفاژ می توان از فیلترها استفاده کرد . جنس این فیلترها از نمد است و بین رادیاتور دیوار و کف نصب می شود و این فیلترها قابلیت جذب بالای دارند و تمام آلودگی های یونیزه شده به آنها می چسبد و این فیلترها قابل شستشو می باشند و داخل جعبه قرار دارند . فیلتر رادیاتور شوفاژ بهترین گزینه برای شوفاژ ها می باشد چون روی راندمان حرارتی تاثیر منفی ندارد.

دور کردن رادیاتور از دیوار

یکی دیگر از روش های جلوگیری از سیاه شدن دیوار بالای شوفاژ این است که رادیاتورها از دیوار فاصله داشته باشند که این امر باعث می شود که مواد یونیزه شده به جای دیوار به خود رادیاتور بچسبد که با یک دستمال مرطوب رادیاتور پاک می شود.

کشیدن فویل روی رادیاتور

یکی دیگر از روش های جلوگیری از سیاه شدن دیوار بالای شوفاژ کشیدن فویل بر روی رادیاتور است که معمولا در اکثر جاها از فویل هم برای جلوگیری از سیاهی دیوار استفاده می شود و از کثیف شدن دیوارها جلوگیری می کند البته فویل کشیدن هم باعث می شود که دکوراسیون خانه زشت شود بلکه باید از یک روش بهتر استفاده کرد.

روش تهیه حلال دوده

برای جلوگیری از سیاه شدن دیوار بالای شوفاژ می توان از حلال دوده برای پاک کردن دیوار استفاده کرد . ابتدا باید دو قاشق غذاخوری سولفات تری سدیم را در ۴ لیتر آب ولرم حل کنید و با یک اسفنج شروع به پاک کردن دوده ها کنید و در آخر با یک دستمال مرطوب محلول را از روی دیوار پاک کنید ولی باید توجه کرد که استفاده زیاد از سولفات تری سدیم باعث کدری و مات شدن سطح دیوار می شود و در زمان استفاده از این محلول باید از عینک و دستکش استفاده کرد تا به سلامتی شما ضرر نرساند.

انحراف هوای گرم از بالای رادیاتور شوفاژ

یکی از راه های کم هزینه و بسیار ساده برای جلوگیری از سیاه شدن دیوار بالای شوفاژ انحراف هوای گرم از بالای شوفاژ می باشد که نصب یک طبقه یا طاقچه بالای هر رادیاتور به فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر از سطح بالای رادیاتور و عرض ۳ سانتیمتر باعث می شود که دیوارها سیاه نشوند و هوای گرم در فضا پخش شود . البته طول هر طبقه باید بیشتر از طول رادیاتور باشد و جنس این طبقات می تواند از فیبر یا ام دی افmdf  باشد که مسیر جریان هوا که مماس با دیوار است کاملا بسته می شود و هوای گرم به سمت اتاق جریان پیدا می کند.

پرهیز از بی موقع باز کردن درب و پنجره ها

یکی دیگر از مواردی که باید از ورود گرد و غبار به ساختمان جلوگیری کرد باز کردن زیاد درب و پنجره ها است البته برای تهویه هوای باز کردن پنجره ها ضروری است ولی باز کردن بی اندازه باعث ورود آلودگی ها و گرد و غبار به ساختمان می شود .

سخن پایانی

برای جلوگیری از سیاه شدن دیوار بالای شوفاژ روش های مختلفی را بیان کردیم که با استفاده از این روش ها هرگز دیوارها سیاه نمی شوند و شما دیوارهای تمیزی خواهید داشت و به همین منظور شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات و فیلتر رادیاتور شوفاژ اطلاع حاصل کنید.

 

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.