پمپ استخری چند ساعت در شبانه روز باید کار کند

پمپ استخری چند ساعت در شبانه روز باید کار کند

برای نگهداری از استخرها و تجهیزات استخر باید در زمینه کارکرد پمپ استخری اطلاعات کافی داشته باشید و اگر سایز پمپ به درستی انتخاب شود روزانه بین ۶ تا ۱۲ ساعت آب در فیلتراسیون به گردش در می آید که کافی است به همین منظور ما در این مقاله به بررسی پمپ استخری چند ساعت در شبانه روز باید کار کند می پردازیم.

چگونه مدت زمان گردش آب را باید محاسبه کرد؟

در مورد اینکه پمپ استخری چند ساعت در شبانه روز باید کار کند را می توان با چند اندازه گیری ساده بررسی کرد و ابتدا باید ابعاد استخر مانند طول ، عرض و عمق استخر ، مدل پمپ و طول لوله کشی را در استخر در نظر بگیرید.

محاسبه حجم استخر

برای اطلاع از اینکه پمپ استخری چند ساعت در شبانه روز باید کار کند حجم کلی استخر را باید محاسبه کرد که می توان از pentair  روش محاسبه آنلاین حجم را بررسی کرد که روشی بسیار ساده و تنها با وارد کردن ابعاد استخر حجم استخر را محاسبه می کنید بر فرض حجم استخر ما ۲۴۰۰۰ گالن است.

اطلاعات سیم پمپاژ

اکنون نرخ جریان پمپاژ را باید در نظر بگیرید که باید مدل پمپ و هد را بدانیم و هد پمپ نشان دهنده تقریبی خطوط لوله کشی می باشد مثلا اگر پمپ استخری تک سرعته باشد طول خط لوله اگر تا پمپ ۲۰ فوت باشد و طول خط لوله از محل اسکیمر اگر ۶۰ فوت باشد میانگین آن ۴۰ فوت را باید در نظر بگیرید.

محاسبه هد پمپ

۲۰ فوت +۶۰ فوت = ۸۰ فوت

۸۰ فوت ÷۲ لوله خط = ۴۰ فوت

که بر اساس فرمول زیر و مدل پمپ نرخ جریان تقریبی ۶۵ گالن بر دقیقه می شود بنابراین می توان گفت که مسیر فیلتراسیون ۶/۱۵ ساعت زمان احتیاج دارد که مدت زمان یک بار گردش آب بین ۶ تا ۱۲ ساعت انتخاب می شود.

۲۴۰۰۰ حجم گالن + ۶۵  =GPM ۳۶۹ دقیقه گردش آب

۶۰÷ ۳۶۹= ۶/۱۵  ساعت هر گردش آب

بهترین زمان برای به کار انداختن پمپ استخری

دو عامل وجود دارد برای اینکه بهترین زمان پمپ استخری چند ساعت در شبانه روز باید کار کند این است که یکی مواد شیمیایی و هزینه انرژی است . چون نور خورشید هر روز کلر آب را از بین می برد پس در طول روز بالاترین تقاضای کلر می باشد و چون روش های افزودن کلر به پمپ آب احتیاج دارد بهتر است که پمپ در طول روز فعالیت کند نه در شب و با توجه به هزینه بالای برق که در طول روز وجود دارد باید بهترین زمان در نظر گرفته شود که پمپ کار کند که بهترین گزینه از طلوع خورشید تا غروب آفتاب می باشد.

نکات مهم در هنگام خرید پمپ استخری

معمولا حدود ۴ تا ۵ ساعت فعالیت پمپ استخری برای استخرهای خانگی مناسب است .

در تابستان به علت استفاده از استخر زمان بیشتری پمپ روشن است در حالی که در زمستان به علت دمای سرد کمترین زمان برای روشن شدن پمپ احتیاج است.

تست کیفیت آب بسیار مهم است‌.

محاسبه حجم استخر

محاسبه میزان گردش آب استخر

محاسبه هد و دبی

قبل از ورودی پمپ از صافی یا موگیر استفاده شود که این موگیرها از آسیب رساندن به پمپ استخری جلوگیری می کند.

فاصله موتورخانه تا استخر و تجهیزات استخر و تصفیه متناسب با کاربری استخر در نظر گرفته شود.

هر چه موانع بر سر راه پمپ کمتر باشد مصرف انرژی کاهش پیدا می کند.

می توان به جای پمپ های یک سرعته از پمپ های چند سرعته استفاده کرد.

برای کمک به کاهش مصرف انرژی از شیرهای کشویی استفاده کنید.

از پمپ استخری کوچک برای استخرها استفاده کنید چون ظرفیت پمپاژ پمپ های کوچک بهتر است .

برای خرید پمپ استخری شما می توانید به سایت شرکت هوایش مراجعه و نحوه خرید این پمپ ها را مشاهده نمایید و یا به صورت آنلاین با کارشناسان شرکت هوایش مشاوره کنید .

سخن پایانی

پمپ استخری چند ساعت در شبانه روز باید کار کند را شرح دادیم و حتما باید حجم استخر و محاسبه هد و دبی و مسیر لوله کشی را محاسبه کنید و همچنین بر اساس کاربری استخر که خانگی یا عمومی است پمپ را انتخاب کنید تا بتوانید بهترین بازدهی را داشته باشید به همین منظور شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه سفارش این پمپ استخری اطلاع حاصل کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.