آشنایی با پمپ تصفیه ایماکس

بدون تردید، پمپ تصفیه ایماکس در ردیف پمپ های پرقدرت و برتر تولید شده در سطح جهان به شمار می آید. ضریب اطمینان و ایمنی بالا در کنار کارکرد کم صدا، استقبال و فروش قابل توجه پمپ های استخری برند ایماکس را در پی داشته است. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که پمپ استخری به عنوان یکی از اجزای کلیدی و حائز اهمیت سیستم تصفیه، وظیفه پاکسازی آب استخر از وجود ناخالصی ها و مواد معلق ریز و درشت را بر عهده دارد. بر همین اساس، این تجهیزات کاربردی در ساختار استخرهای ورزشی، عمومی و خانگی در طیف وسیع و گسترده ای مورد استفاده واقع می شوند. پمپ تصفیه ایماکس از جمله تجهیزات کارآمد و راهگشا برای عاری ساختن آب استخر از هرگونه مواد زاید و ناخالصی می باشد.

شایان ذکر است که پمپ تصفیه ایماکس به عنوان یک فیلتر شنی تحت فشار، فرآیند تصفیه و خالص سازی آب را به بهترین نحو انجام می دهد. در طی این فرآیند علاوه بر جداسازی ذرات ریز و کوچک ماسه و شن، آب تصفیه شده و تمیز و زلال در دسترس افراد قرار می گیرد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که پمپ تصفیه ایماکس قابلیت جداسازی و پاکسازی مواد مضر، فلزات، هیدروکربن ها و رسوبات موجود در آب را امکان پذیر می سازد. به طور کلی، استخرهای آب از محیط های مفرح و هیجان انگیز برای بسیاری از افراد محسوب می شوند. در حال حاضر استخرهای عمومی و خصوصی زیادی در شهرها ساخته و در اختیار افراد قرار می گیرند. استخرهای آب به منظور افزایش بهره وری و بازده، نیاز به تجهیزات کاربردی و مناسب دارند. پمپ تصفیه ایماکس به عنوان یکی از این تجهیزات باکیفیت، از ملزومات لازم و ضروری بسیاری از استخرها اعم از خصوصی و عمومی به شمار می آید.

پمپ تصفیه ایماکس

ضرورت استفاده از پمپ تصفیه ایماکس

تمیزی و زلال بودن آب استخر یک امر بسیار حیاتی و الزام آور می باشد. چراکه این مسئله ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با سلامت و تندرستی افراد دارد. پمپ تصفیه ایماکس یکی از بهترین تجهیزات در جهت انجام بهینه عملیات پمپاژ آب و متعاقب آن برخورداری از آب صاف و زلال می باشد. پمپ استخری ایماکس آب آلوده و دارای ناخالصی را به راحتی شفاف و تمیز می نماید. شایان ذکر است که معمولا آب موجود در استخرها بدون جریان و راکد می باشد. در نتیجه این امر پس از گذشت زمان، آب استخر به سمت تیره و کدر شدن سوق پیدا می کند. آب کدر و آلوده شده زمینه مناسب برای رشد و گسترش بسیاری از جلبک ها و باکتری ها را به راحتی فراهم می آورد. در چنین شرایطی تعویض و عاری ساختن آب استخر از آلودگی ها بیش از پیش اهمیت و ضرورت پیدا می کند.

برای تعویض مداوم آب استخر و جلوگیری از رشد و گسترش آلودگی ها و عوامل بیماری زا، استفاده از پمپ تصفیه ایماکس کمک شایانی می نماید. انتخاب پمپ ایماکس علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن آب، فرآیند سیرکولاسیون و فیلتراسیون آب استخر را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که روند تصفیه و پاکسازی آب به وسیله پمپ های استخری از طریق فیلترهای تصفیه صورت می گیرد. در محفظه داخلی فیلتر شنی استخرپمپ تصفیه قرار گرفته است. این پمپ با اعمال قدرت و توان لازم از طریق دریچه خروجی، آب استخر را به داخل مخزن کشیده و پس از عبور از فیلترها و جذب آلودگی و ناخالصی ها، از درگاه خروجی، آب تمیز و پاکسازی شده را به درون استخر هدایت می کند. توان و قدرت بالا، کارایی مطلوب در کنار مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی از نقاط قوت پمپ تصفیه ایماکس می باشد.

پمپ تصفیه ایماکس

نگاهی به آناتومی پمپ تصفیه ایماکس

در ساختار پمپ تصفیه ایماکس قطعات و متعلقات مختلفی به کار رفته است. هوزینگ یا بدنه به عنوان یکی از اجزای مهم فیلتر شنی استخر، نگهداری و حفاظت از اجزای پمپ را محقق می سازد. این قطعه از متریال باکیفیت ساخته شده و علاوه بر جلوگیری از تولید جلبک، در برابر نور آفتاب، مواد شیمیایی و خوردگی از مقاومت قابل توجهی بهره می برد. به چرخش درآمدن فیلتر استخریاز طریق پروانه پمپ تصفیه صورت می گیرد. این قسمت متشکل از چند تیغه و یک قاب بوده که به وسیله آلیاژ بادوام پلاستیکی ساخته و پرداخته می گردد. متریال استفاده شده در ساختار و نوع طراحی پروانه، با قدرت مکش پمپ تصفیه ارتباط مستقیم دارد.

مخزن صافی یا استرینر به عنوان یکی دیگر از اجزای مهم در پیکره پمپ تصفیه ایماکس ، وظیفه محافظت از پمپ در برابر آلودگی ها را عهده دار می باشد. به منظور افزایش راندمان و بازده پمپ، تمیز کردن مرتب سبد صافی بسیار مؤثر و تاثیرگذار است. محافظ پمپ یا دیفیوزر از دیگر اجزای مهم پمپ تصفیه ایماکس بوده که از خوردگی و آسیب دیدن پروانه پمپ، به ویژه در فشارهای بالا، جلوگیری به عمل می آورد. ناگفته نماند که برای تجهیز استخر و جکوزی، استفاده از پمپ های تصفیه ایماکس از انتخاب های مثمر ثمر و کاربردی می باشد.

نکات کاربردی در انتخاب پمپ تصفیه ایماکس

بدون تردید، رعایت نکات و مؤلفه هایی به ویژه در هنگام انتخاب پمپ تصفیه ایماکس میتواند در افزایش بهره وری و کاربردی بودن خرید، به خریداران کمک شایانی نماید. از آنجایی که معمولا فیلتر استخریبرای مدت های طولانی و مستمر مورد استفاده واقع می شود، کیفیت ساخت و مرغوبیت قطعات و متعلقات پمپ تصفیه از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این امر در طول عمر مفید و مناسب پمپ های استخری تاثیر بسزایی از خود برجای می گذارد.

پمپ تصفیه ایماکس بر اساس آخرین اصول استاندارد و فناوری های روز طراحی و تولید شده است. بر این اساس، این محصول از دوام و طول عمر قابل توجهی بهره می برد. به لطف برخورداری از الکترو موتور قوی و قدرتمند، سطح مکش پمپ تصفیه ایماکس بسیار مطلوب و بهینه انجام می پذیرد. ناگفته نماند که استفاده از متریال فایبرگلاس در ساختار پمپ های ایماکس، میزان زنگ زدگی و خوردگی محصول را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. بر همین اساس، برای تجهیز و تکمیل فرآیند سیرکولاسیون و تصفیه آب استخر و جکوزی، انتخاب و خرید پمپ تصفیه ایماکس از گزینه های کارآمد، مقرون به صرفه و مفید تلقی می گردد.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.