استفاده از آب گرم در پمپ سیرکولاتور خطی

استفاده از آب گرم در پمپ سیرکولاتور خطی

امروزه از طریق موتورخانه یعنی دیگ و پمپ سیرکولاتور آب گرم مصرفی به ساختمان ها می رسد که این انتقال آب گرم به کمک پمپ سیرکولاتور انجام می شود و به صورت یک سیستم بسته چرخش دارد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی استفاده از آب گرم در پمپ سیرکولاتور خطی می پردازیم.

پمپ سیرکولاتور خطی چیست ؟

استفاده از آب گرم در پمپ سیرکولاتور از طریق دیگ و به پمپ سیرکولاتور می رسد و بدین وسیله آب گرم تامین می شود . این پمپ ها از نوع پمپ سانتریفوژ هستند و طوری طراحی و ساخته شده اند که فشار سیستم هیچ وقت بالا نمی رود و یک سیستم بسته چرخشی دارد و این پمپ ها برای سیرکوله کردن آب کاربرد دارند و تا دمای ۱۰۰ الی ۱۳۰ درجه سانتیگراد آب را پمپاژ می کنند و جزو بهترین پمپ ها برای مصارف خانگی هستند.

ویژگی های پمپ سیرکولاتور خطی

استفاده از آب گرم در پمپ سیرکولاتور خطی باعث می شود که آب گرم در سیستم های پخش کننده مانند پکیج و رادیاتور و غیره در ساختمان ها انجام شود . این پمپ ها دارای ویژگی های بسیاری می باشند که شامل این موارد می باشد :

جنس بدنه این پمپ ها از چدن و استیل است و جنس پروانه پمپ از چدن ، استیل و برنج است و رده بندی مصرف انرژی آنها A و B  است و از کم مصرف ترین پمپ ها هستند .

این پمپ ها تک فاز و سه فاز هستند و معمولا سیال بر روی این پمپ ها سوار است چون مکش منفی این پمپ ها ندارند . همچنین این پمپ ها بدون سر و صدا می باشند و الکتروموتور آن ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ است و به صورت تک دور ، دو دور ، سه دور و چهار دور می باشد و برای خرید و سفارش این پمپ سیرکولاتور می توانید به سایت شرکت هوایش مراجعه کنید.

کاربری پمپ سیرکولاتور خطی

استفاده از آب گرم در پمپ سیرکولاتور خطی و کاربری آن به عنوان یک پمپ شوفاژخانه می باشد و در سیستم های گرمایش خانگی و صنعتی کاربرد بسیاری دارد و برای پمپاژ کردن سیالات شیمیایی در صنایع از آن استفاده می شود که البته جنس بدنه آن و پروانه آن باید استیل باشد و برای سیستم شستشوی صنعتی با آب داغ از این پمپ ها بسیار استفاده می شود . به همین منظور شما می توانید با کارشناسان شرکت هوایش ارتباط و از کاربری این پمپ ها اطلاع حاصل کنید.

نحوه محاسبه پمپ سیرکولاتور

در محاسبه پمپ سیرکولاتور هد و دبی بسیار موثر هستند که دبی برابر است با مقدار گرمای لازم برای گرمایش ساختمان که بر اساس ( BTU/HR)   تقسیم بر ۱۰۰۰۰ می شود. GPM= Q(BTU/HR)/10000

هد = براساس فوت آب حساب می شود و مساوی است با

H= 3L× %25 + dp

L   = دورترین مسیر دیگ و مبدل حرارتی مانند پکیج ، رادیاتور و غیره بر حسب فوت است.

Dp  = با مجموع  افت فشار دیگ و مبدل حرارتی برابر با  ۵/۱ می باشد .

نکات مهم در هنگام انتخاب پمپ سیرکولاتور

استفاده از آب گرم در پمپ سیرکولاتور خطی برای ساختمان ها بسیار مهم است و بهتر است که در هنگام خرید به این موارد دقت کرد :

نوع پمپ خطی یا زمینی ، نوع اتصال که می تواند دنده ای یا فلنجی باشد ، قدرت لوله های ورودی و خروجی ، میزان هد و دبی آب برای گردش ، قدرت و دور موتور ، مدل پمپ و غیره بسیار مهم هستند که باید به آنها توجه کرد.

محل نصب پمپ سیرکولاتور

استفاده از آب گرم در پمپ سیرکولاتور خطی معمولا در مسیر برگشت آب مدار در سیستم های گرمایشی و سرمایشی نصب می شوند که در سیستم های گرمایشی قبل از دیگ قرار می گیرند و در سیستم های سرمایشی قبل از چیلر نصب می شوند.

قیمت پمپ سیرکولاتور

این پمپ های سیرکولاتور دارای انواع خطی و زمینی هستند که ابتدا باید برند و ظرفیت آن را تعیین کنید و قیمت این پمپ ها با توجه به تنوع مدل و برندها با هم متفاوت می باشد به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت هوایش مراجعه و نحوه قیمت این پمپ ها را مشاهده کنید .

سخن پایانی

استفاده از آب گرم در پمپ سیرکولاتور خطی باعث به گردش در آوردن آب در سیستم های حرارتی و برودتی می شود و آب گرم به تمام ساختمان وارد می شود و باعث گرم شدن سیستم های حرارتی می شود به همین منظور شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه سفارش این پمپ های سیرکولاتور ،بوستر پمپ آتشنشانی و خرید آن اطلاع کسب کنید.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.