بررسی ویژگی های دیگ فولادی

دیگ فولادی  از جمله تجهیزات تاسیسات باکیفیت و بادوام، به منظور تامین آبگرم مورد نیاز ساختمان ها به شمار می آید. تامین گرمایش سیستم حرارتی از طریق تبادل حرارت ناشی از احتراق مشعل و گرمای حاصل شده صورت می گیرد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که دیگ فولادی آبگرم از جمله دیگ های رایج و متداول موتورخانه محسوب می شوند. همانطور که از اسم این نوع دیگ بخار معلوم است، متریال استفاده در ساختار آن از لوله ها و ورق های جنس فولادی می باشد. همچنین برای ایجاد حرارت به وسیله مشعل دیگ فولادی آبگرم میتوان از سوخت های رایج مانند گازوئیل، گاز مایع و گاز شهری استفاده به عمل آورد.

دیگ فولادی با فشار های متفاوت کاری و در ظرفیت های مختلف ساخته و پرداخته می شود. به طور کلی، تامین آبگرم و گرمایش محیط به عنوان یکی از نیازهای و ضروریات تاسیسات ساختمان محسوب می شود. سیستم گرمایشی مرکزی یکی از شیوه های متداول و رایج برای برآورده ساختن این نیاز به شمار می رود. این سیستم حرارتی از بهم پیوستن قطعات و متعلقات مختلفی تشکیل می گردد. بویلر یا دیگ آبگرم یکی از تجهیزات مهم و حائز اهمیت این سیستم حرارتی محسوب می شود. شایان ذکر است که فرآیند گرم شدن سیال درون بویلر از طریق سوختن مشعل دستگاه صورت می گیرد. بویلر فولادی یا دیگ فولادی یکی از تجهیزات کاربردی و کارآمد برای استفاده در سیستم حرارت مرکزی ساختمان به شمار می رود. در پرتو وجود این محصول، تامین آبگرم و گرمایش ساکنان به نحو مطلوب امکان پذیر می گردد.مشاوره تلفنی هوایش تلفن:02173092

دیگ فولادی

چرا دیگ فولادی

دیگ فولادی در ردیف کارآمدترین و پرکاربردترین تجهیزات و لوازم تاسیسات ساختمان به حساب می آید. برند شوفاژکار به پشتوانه 5 دهه فعالیت در حوزه تاسیسات، دیگ های آبگرم چدنی و فولادی دارای کیفیت و راندمان بالا را تولید و روانه بازار کشور می نماید. همچنین این شرکت تولیدی معتبر و شناخته شده در زمینه تولید پکیج های دیواری و زمینی و سیستم های حرارت مرکزی نیز مشغول به فعالیت می باشد. دیگ فولادی در مراکز مختلفی مانند دانشگاه ها، مدرسه ها، استخرها، برج ها، بیمارستان ها، کارخانه ها و مجتمع های مسکونی بسیار کاربرد دارد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که دیگ فولادی در دو نوع واتر تیوب (آب در لوله) و فایر تیوب (آتش در لوله) طراحی و به مرحله تولید می رسد. دیگ های فولادی فایر تیوب از مدل های رایج در کشور ما به حساب می آیند.

آلیاژ استفاده شده در ساختار دیگ فولادی موتورخانه، مقاومت دیگ را در برابر فشارها و شوک حرارتی بالا به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. علاوه بر این، بویلرهای فولادی قابلیت عملکرد بدون محدودیت و با هر سوخت را محقق می سازند. شاسی، روکش، شیر تخلیه و شیر اطمینان، کوره دیگ، صفحات نگهدارنده، لوله ها و بدنه از اجزای مهم و حائز اهمیت دیگ فولادی تلقی می گردند. ناگفته نماند که بویلرهای آبگرم فولادی غالبا در ظرفیت های نامحدود و بالا طراحی و تولید می گردند. بر همین اساس به دلیل برخورداری از حرارت دهی و بازدهی مطلوب، برای مجتمع و پروژه های بزرگ مسکونی مورد استفاده واقع می شوند. بازدهی گرمایشی بالا، طول عمر مفید و ظرفیت تحمل شوک حرارتی و فشارهای بالا، از مهمترین مزیت های دیگ فولادی به شمار می آید.

دیگ فولادی

مقایسه بویلر چدنی و دیگ فولادی

در یک نگاه کلی، دیگ چدنی و دیگ فولادی به عنوان بویلرهای آبگرم سیستم حرارت مرکزی ساختمان ها محسوب می شوند. بر این اساس، بویلرهای چدنی و فولادی وظیفه تامین آبگرم مورد نیاز افراد را بر عهده دارند. جنس بدنه: یکی از تفاوت های بارز دیگ فولادی و دیگ چدنی به متریال استفاده شده در ساختار آنها بر می گردد. بدنه دیگ های چدنی از چدن خاکستری و به صورت ریخته گری تولید می گردد. در حالی که متریال به کار رفته در بافت دیگ فولادی لوله ها و ورق های فولادی آلیاژی بوده که به صورت یکپارچه وارد مرحله تولید می شوند.

راندمان حرارتی: دیگ های فولادی در مقایسه با بویلرهای چدنی از راندمان حرارتی بسیار بیشتر و بالاتری برخوردار می باشند.

طول عمر: استفاده از آلیاژهای بادوام و باکیفیت، مقاومت بالای بویلر فولادی در برابر عوامل محیطی و شیمیایی را سبب شده است. به همین جهت، به نسبت های بویلرهای چدنی، دیگ فولادی از طول عمر بسیار بالاتری بهره می برد.

نوع کارایی: دیگ فولادی موتورخانه جهت نصب واستفاده در پروژه های عمده و بزرگ از بهترین گزینه ها می باشد. دیگ های چدنی برای پروژه های کوچک مناسب و مفید هستند. همچنین میزان رسوب گیری بویلرهای چدنی بیشتر از دیگ های فولادی است. در سوی مقابل، قیمت دیگ های فولادی به نسبت بویلرهای چدنی بسیار بالاتر و بیشتر می باشد. در ضمن، دیگ فولادی قابلیت تطابق و سازگاری با سوختهای مختلف و متنوع را دارد.

شایان ذکر است که در حال حاضر برندهای مختلفی در زمینه تولید دیگ های آبگرم در سطح کشور فعالیت دارند. علاوه که ، شرکت تولیدی دابو صنعت یکی از بزرگترین سازنده بویلرهای باکیفیت و بادوام می باشد.مشاوره تلفنی هوایش تلفن:02173092

دیگ فولادی

نحوه خرید دیگ فولادی

فروشگاه اینترنتی هوایش به پشتوانه سال ها تجربه و تخصص، در زمینه فروش آنلاین تاسیسات و ملزومات ساختمان فعالیت دارد. این فروشگاه معتبر در اقدامی ارزنده فروش دیگ فولادی را با تخفیف های فوق العاده به مرحله اجرا درآورده است. برای بسیاری از خریداران، قیمت نهایی محصول، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که کلیه تجهیزات و تاسیسات ساختمان در فروشگاه آنلاین هوایش با قیمتی مقرون به صرفه و رقابتی به خریداران عرضه می گردد. همچنین، در این فروشگاه انواع تجهیزات موتورخانه نظیر دیگ های فولادی و چدنی، از برندهای معتبری همچون شوفاژکار و دابو صنعت موجود می باشند.

ناگفته نماند که در قیمت دیگ فولادی عوامل مختلفی مانند برند تولیدکننده، ظرفیت تحمل بویلر، ظرفیت حرارتی و مدل و نوع دیگ آبگرم مؤثر و تاثیرگذار می باشند. در خرید دیگ های آبگرم تناسب ظرفیت حرارتی دیگ بادکن تعداد واحدهای ساختمان باید مورد نظر واقع شود. چراکه در غیر این صورت، علاوه بر اتلاف قابل توجه انرژی، مشکلات متعددی در کارکرد سیستم حرارت مرکزی به وجود می آید. برای تامین گرمایش و آبگرم مورد نیاز واحدهای ساختمانی، بر روی دیگ فولادی حساب ویژه ای میتوان باز کرد.مشاوره تلفنی هوایش تلفن:02173092

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.