تفاوت بخاری برقی با گازی

تفاوت بخاری برقی با گازی

تامین گرمایش مناسب برای ساختمان های مسکونی و اداری اهمیت بسیار زیادی دارد و از بهترین و پرکاربردترین سیستم های گرمایشی با سوخت گاز و برق کار می کند و مهم ترین مسئله این است که سیستم گرمایشی را انتخاب کنیم که مقرون به صرفه ، امن و انرژی کم مصرف کند که به همین منظور در این مقاله به بررسی تفاوت بخاری برقی با گازی می پردازیم .

تنوع سیستم گرمایشی برقی

از تفاوت بخاری برقی با گازی تنوع بسیار زیاد سیستم گرمایشی برقی را می توان بیان کرد که بیشتر این سیستم گرمایشی به طور جداگانه در هر اتاق یا فضای قابل استفاده می باشد و حتی می توان آن را مانند بخاری دیواری به دیوار نصب کرد . در سیستم گرمایشی بخاری گازی باید از یک دیگ بخاری مرکزی و یا سیستم مرکزی موتورخانه استفاده کرد.

مقرون به صرفه بودن بخاری های گازی

از دیگر تفاوت بخاری برقی با گازی مقرون به صرفه بودن بخاری گازی می باشد . به دلیل ارزان بودن سوخت گاز به کارگیری بخاری گازی و اجاق های گاز مقرون به صرفه می باشد و هزینه کمتری پرداخت می شود ولی هزینه نصب آن نسبت به بخاری برقی بیشتر است و باید  نکات ایمنی برای بخاری گازی را رعایت کرد و مطمئن شوید که گازهای سمی مانند دی اکسید کربن وارد فضای داخلی ساختمان نمی شود .

نصب راحت بخاری برقی

یکی دیگر از تفاوت بخاری برقی با گازی در این است که بخاری برقی نصب ساده و آسان دارد و بسیاری از افراد با متصل کردن بخاری برقی به پریز برق و فشردن یک دکمه به راحتی از آن استفاده می کنند و همینطور به دلیل عدم سوزاندن اکسیژن هوا و عدم تولید گازهای سمی به کارگیری و استفاده این نوع بخاری برقی ایمنی بیشتری دارد و مانند بخاری دیواری آن را می توان به دیوار نصب کرد .

مزایای استفاده از بخاری گازی

بخاری های گازی بدون دودکش به راحتی قابل جا به جایی هستند و در هر مکانی قابل استفاده می باشند .

۹۰ درصد انرژی مصرفی را به گرما تبدیل می کنند.

گرم کردن سریع این بخاری های گازی سه برابر گرمایی است که از بخاری برقی دریافت می کنید.

این بخاری ها مانند بخاری دیواری بر روی دیوار هم قابل نصب می باشند.

این بخاری های گازی دارای دکمه ایمنی هستند و در صورت بروز مشکل خود به خود و اتوماتیک خاموش می شوند و شعله جریان گاز قطع می شود .

هزینه پایین و ارزان بخاری برقی

یکی از مزیت های بخاری برقی خرید آن نسبت به سیستم گرمایشی دیگر و بخاری گازی پایین تر است و افراد می توانند با هزینه کمتری این بخاری برقی را تهیه کنند ولی هزینه بخاری های گازی بسیار بیشتر است که برای خرید این نوع بخاری ها شما می توانید به سایت شرکت هوایش مراجعه و قیمت این بخاری ها و بخاری دیواری را مشاهده کنید .

بازده بالای بخاری برقی و هزینه مصرفی زیاد

از تفاوت بخاری برقی با گازی می توان بازده بخاری برقی را نام برد که بازده زیادی دارد و این نوع بخاری ها درصدی بالا و حتی نزدیک به ۱۰۰ درصد انرژی دریافتی را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند و به علت گران بودن برق انرژی برقی بخاری های برقی هزینه بالاتری دارند و در صورت استفاده مداوم تمام وقت افزایش هزینه مصرف برق را مواجه می شوند .

تفاوت گرمایش با گاز و برق و تاثیر آن بر محیط زیست

یکی از تفاوت بخاری برقی با گازی تاثیر هر کدام بر محیط زیست است که گاز یک سوخت فسیلی است و برای سوزاندن آن و تولید گرما باعث به وجود آمدن گاز سمی می شود و همینطور علاوه بر تامین گرمایش در بخاری ها در اتومبیل ها ، هواپبماها ، دستگاه های صنعتی هم کاربرد دارد که باعث آسیب زدن به محیط زیست می شود ولی در مورد استفاده از برق می توان گفت که امروزه تولید برق از انرژی های خورشیدی و باد برق هم استفاده می شود که تاثیر زیادی در حفاظت از محیط زیست دارد .

سخن پایانی

تفاوت بخاری برقی با بخاری گازی در تنوع شکل و اندازه و نوع کاربرد می باشد و با توجه به متراژ و مساحت فضای مورد استفاده شما می توانید از این بخاری ها یا بخاری دیواری استفاده کنید به همین منظور شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه خرید و سفارش این بخاری ها و بخاری دیواری اطلاع حاصل کنید .

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.