تفاوت مینی چیلر با داکت اسپلیت

تفاوت مینی چیلر با داکت اسپلیت

خیلی از شما می دانید که مینی چیلر Mini chiller و داکت اسپلیت هر دو وظیفه ایجاد سرمایش و گرمایش را دارند و جزو پرطرفدارترین لوازمی هستند که افراد ترجیح می‌ دهند در منزل از آن ها استفاده کنند؛ اما به هر حال باید تفاوت مینی چیلر با داکت اسپلیت را بررسی کنید تا ببینید کدام یک را باید خریداری کرد. جهت خرید و سفارش داکت اسپلیت جی پلاس می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

چه تفاوتی بین این دو وسیله وجود دارد؟

اگر بخواهیم تفاوت مینی چیلر با داکت اسپلیت را بررسی کنیم؛ باید از چند جنبه این کار را انجام دهیم که در این قسمت به طور مفصل جنبه های مختلف و متفاوت آن ها را برایتان توضیح خواهیم داد:

تفاوت قیمتی

بهترین حالت مقایسه این است که ما قیمت محصولات را با یکدیگر بسنجیم. اگر سیستم داکت برای منزل استفاده می کنید، بدانید که سیستمی که خریداری کرده اید، برای آن محیط کوچک مثل یک خانه معمولی مناسب نیست و این کار اصلاً منطقی محسوب نمی شود.

از طرفی شما نمی توانید داخل چند اتاق دما را هر طور که می خواهید کنترل کنید؛ پس اگر بخواهیم از لحاظ قیمت، این دو را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که داکت اسپلیت ها هزینه بیشتری ایجاد می کنند، پس خرید مینی چیلر به صرفه تر است. شما می‌توانید به قیمت پکیج هم مراجعه کنید و نسبت به پکیج ها هم مقایسه کنید.

دکوراسیون در تفاوت مینی چیلر با داکت اسپلیت

اگر می خواهید از دکوراسیون خوبی برخوردار باشید و ظاهر زیباتری را ایجاد کنید، توصیه ما استفاده از داکت اسپلیت می‌ باشد، زیرا ظاهر بهتری دارد و به صورت توکار استفاده می شود و داخل سقف های کاذب از آنها استفاده می کنند و در نتیجه به دکوراسیون هم آسیبی وارد نخواهد کرد.

تولید صدا

یکی از مهمترین تفاوت مینی چیلر با داکت اسپلیت این است که صدای بیشتری توسط داکت اسپلیت تولید می شود و در نتیجه ممکن است گوش شما را آزار دهد و  علت هم این است که قدرتش بیشتر است؛ اما اگر می خواهید آن را در محیطی استفاده کنید که نیاز به سکوت دارد که معمولاً داخل منزل هم بهتر است این سکوت برقرار باشد، توصیه ما استفاده از مینی چیلر است، زیرا صدای داکت اسپلیت خیلی بالا خواهد بود.

کنترل دما در تفاوت مینی چیلر با داکت اسپلیت

از تفاوت های این دو دستگاه می توان قابلیت کنترل نقطه ای دما را گفت. داکت اسپلیت کنترل دمای نقطه ای ندارد و همین ممکن است مشکل ایجاد کند؛ یعنی شما مجبورید دمای یکسانی را بدون اینکه خودتان قابلیت انتخاب داشته باشید، در همه اتاق ها ایجاد کنید. در صورتی که اتاق های کوچک تر نیاز به دمای کمتر یا بیشتری دارند و همین باعث می شود که از لحاظ اقتصادی هم این ویژگی، مطلوب نباشد.

میزان مصرف انرژی

اگر بخواهیم تفاوت مینی چیلر با داکت اسپلیت را از نظر مصرف انرژی مقایسه کنیم؛ اول باید بدانیم که همه چیز بستگی به مدل و نحوه طراحی سیستم دارد و نمی توان گفت که مصرف انرژی کدام یک بالاتر است؛ به خاطر همین عوامل مختلفی باید محاسبه شوند.

راندمان

یکی از نکات مهمی که باید در مورد تفاوتشان گفت؛ راندمان است. هرچقدر متراژ منزل بیشتر باشد، راندمان داکت اسپلیت پایین تر خواهد آمد که این اتفاق برای مینی چیلر کمتر رخ می‌دهد. اگر متراژ بالا است و استفاده سنگینی قرار است انجام دهید، توصیه ما این است که از چیلر مرکزی استفاده کنید که البته افراد متخصص بهتر می‌ توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

تفاوت مینی چیلر با داکت اسپلیت - راندمان

اگر به سایت هوایش مراجعه کنید، در آنجا می توانید ویژگی های داکت اسپلیت و مینی چیلر را بخوانید و با چیلر مرکزی هم آشنا شوید و ببینید که کدام یک با توجه به نیازی که دارید، مناسب تر است.

هوای پاکیزه در تفاوت مینی چیلر با داکت اسپلیت

اگر به دنبال این هستید که هوای اطراف خود را به یک هوای تمیز تبدیل کنید، توصیه ما این است که از داکت اسپلیت استفاده کنید که خیلی خوب رطوبت اضافی محیط را می گیرد و هوای تمیزی به شما تحویل می دهد؛ اما اگر در مناطقی زندگی می کنید که هوا گرم و خشک است و دما بالا است؛ بهتر است از داکت اسپلیت ها استفاده نمایید.

کلام آخر

وقتی که می خواهید یک وسیله سرمایش و گرمایش برای منزل تان بخرید، قطعاً باید ویژگی های مختلف دستگاه های متفاوت را مطالعه کنید که در این مقاله تفاوت مینی چیلر با داکت اسپلیت را برایتان آورده ایم و توضیح دادیم که این دو مورد از چه لحاظی با یکدیگر متفاوت هستند و باید کدام یک را انتخاب کنید.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.