جت هیتر گازی و گازوئیلی

جت هیتر گازی و گازوئیلی

جت هیتر یا بخاری موشکی یک وسیله گرمایشی است که در محیط های باز ، صنعتی و تولیدی در فصول سرد سال استفاده می شود و به علت راندمان بالا ، مصرف کم سوخت ، هزینه کم جزو بهترین سیستم های گرمایشی می باشد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی جت هیتر گازی و گازوئیلی می پردازیم.

جت هیتر چیست ؟

جت هیتر گازی و گازوئیلی دستگاهی است که هوای گرم را به وسیله یک فن دمنده قوی به محیط انتقال می دهد . میزان حرارت این جت هیترها بالا است و درست مانند بخاری دیواری کار می کند و به دلیل داشتن گرمایش مستقیم و حداقل پرتی حرارتی محیط را گرم می کند و به علت نصب سریع و آسان و قابل حمل بودن و مصرف کم سوخت طرفدار بسیاری دارد . این جت هیترها دارای مدل های مختلفی و با ظرفیت های متفاوتی هستند که ما دو نمونه از آن را که از گاز و گازوئیل استفاده می کند را برای شما بیان می کنیم . بسیاری از فروشندگان فروش این محصول را به فروش یونیت هیتر بخار ترجیح می دهند.

انواع جت هیتر از نظر سوخت مصرفی

جت هیتر گازی و گازوئیلی از نظر سوخت دارای اهمیت بسیار زیادی هستند و دارای مدل های مختلفی می باشند :

جت هیتر گازی

جت هیتر گازی از گاز شهری برای گرمایش محیط استفاده می کند و این دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر آلاینده های کمتری تولید می کند .

جت هیتر گازوئیلی

جت هیتر گازوئیلی برای تولید گرما از گازوئیل استفاده می کند و این جت هیتر تولید آلودگی بیشتری نسبت به گازی دارد .

انواع جت هیتر از نظر نوع ساخت

جت هیتر گازی و گازوئیلی دارای دو نوع دودکش دار و بدون دودکش هستند مانند بخاری دیواری که در جت هیتر بدون دودکش تمام گرما با آلاینده به داخل محیط پخش می شود و از این نوع جت هیتر باید در مکان های که تهویه مناسب دارند استفاده شود .البته راندمان این جت هیترها ۱۰۰ درصد است .

جت هیتر دودکش دار که این جت هیتر دارای دودکش است و آلاینده ها از دودکش به بیرون منتقل می شود و میزان راندمان آن ۵۰ درصد است چون میزان گرما با آلاینده به بیرون منتقل می شود.

عملکرد جت هیتر چگونه است ؟

جت هیتر گازی و گازوئیلی با استفاده از سوخت گرما و حرارت تولید می کند و با استفاده از فن این گرما را به محیط منتقل می کند . قدرت انتقال این گرما بسیار زیاد است و قابلیت نصب ترموستات را هم دارد . اگر این دستگاه را به حالت اتوماتیک قرار دهید با روشن شدن مشعل سوخت گاز و گازوئیل وارد مشعل می شود و هوای گرم از طریق فن به محیط به صورت یکنواخت انتقال پیدا می کند و محیط را گرم می کند . به همین منظور شما می توانید برای خرید جک هیتر و بخاری دیواری به سایت شرکت هوایش مراجعه و نحوه سفارش این محصولات را مشاهده نمایید.

کاربرد جت هیتر گازی و گازوئیلی

از جت هیتر گازی و گازوئیلی برای مرغداری ها ، گلخانه ها ، دامداری ، سالن های ورزشی ، کارگاه های صنعتی ، تولیدی ها ، سوله های ساختمانی برای خشک کردن مصالح نیز استفاده می شود.

قطعات تشکیل دهنده جت هیتر گازی و گازوئیلی

فن آکسیال

این فن برای پرتاب هوای گرم به داخل محیط کاربرد دارد و از مهمترین قطعات هیتر می باشد و نوع آن آکسیال است و زمانی که مشعل هوا را گرم می کند با استفاده از این فن هوای گرم به محیط منتقل می شود.

مشعل

برای ایجاد شعله از مشعل استفاده می شود که اگر سوخت گازوئیلی باشد با استفاده از این سوخت گرما به محیط انتقال پیدا می کند.

باک

با توجه به گازوئیلی بودن هیتر از باک استفاده می شود و گازوئیل به درون با‌ک ریخته می شود و با توجه به ظرفیت و گنجایش آن مشخص می شود این باک در قسمت پایین دستگاه قرار دارد.

شعله پخش کن

یکی دیگر از قطعات جت هیتر گازی و گازوئیلی شعله پخش کن است که جنس آن از فولاد است و اختلاط سوخت و هوا توسط این شعله پخش کن انجام می شود و به صورت دو مرحله ای می باشد.

تابلو برق

این دستگاه برای به حرکت در آوردن فن از انرژی الکتریکی استفاده می کند و دارای تابلو برق می باشد و این تابلو باعث تنظیم عملکرد دستگاه و سرعت فن می شود.

چرا جت هیتر بخریم ؟

جت هیتر گازی و گازوئیلی یکی از بهترین انتخاب ها برای سیستم گرمایشی صنعتی می باشد و مانند بخاری دیواری محیط را گرم می کند . هزینه های مربوط به سوخت و مصرف دستگاه بسیار کم و مقرون به صرفه است و استحکام و دوام این دستگاه بسیار بالا بوده و در مقایسه با سایر هیترها قیمت بسیار کمی دارد و سبک بودن وزن و حمل و نقل آسان یکی دیگر از مزایای این دستگاه می باشد .

سخن پایانی

جت هیتر گازی و گازوئیلی یک دستگاه حرارتی بسیار قوی برای انتقال گرما می باشد و دارای راندمان بسیار بالایی است و طراحی و ساخت قطعات آن بسیار دقیق و با کیفیت می باشد به همین منظور شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه خرید این دستگاه و بخاری دیواری اطلاع حاصل کنید.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.