دلیل آب دادن پمپ آب

دلیل آب دادن پمپ آب

پمپ آب Water pump در خانه ها استفاده می شود و عاملی برای سرعت بهتر جریان آب می باشد از جمله پمپ آب پنتاکس که خیلی از شما شاید نام آن را شنیده باشید و از آن استفاده کرده باشید؛ یعنی زمانی که شما در یک آپارتمان در طبقات بالا زندگی کنید؛ با استفاده از پمپ آب، فشار آب بهتری خواهید داشت. در این میان یکی از مشکلات رایجی که برای پمپ آب اتفاق می‌ افتد، آب دادنِ آن است و در این مقاله تصمیم داریم که راجع به دلیل آب دادن پمپ آب توضیح داده و علت‌ های این مسئله را بررسی نماییم.

چرا پمپ، آب می دهد؟

یکی از مشکلات رایج، همین آب دادن پمپ می باشد که اول باید دلیل آن را پیدا کنید که باعث می شود نشتی در داخل و خارج کاسه نمد اتفاق بیفتد. کاسه نمد همان قطعه ای از پمپ آب است که آب بندی پمپ را برعهده دارد و عاملی برای جلوگیری از نشت آب به الکتروموتور خواهد شد. جنس آن هم از چدن میباشد و کارکرد بسیار زیادی دارد. اگر هم خشک باشد، باعث فرسودگی و ایجاد ترک در محصولات خواهد شد. اگر هم به آن، به موقع رسیدگی نکنید، موتور پمپ می سوزد که البته خیلی ها کاسه نمد را تعویض می کنند.

از کجا بفهمیم که پمپ، آب می دهد؟

بعد از اینکه با دلیل آب دادن پمپ آب آشنا شدید، باید علائم را بشناسید تا اگر این اتفاق افتاد، بتوانید سریعاً جلوی این اتفاق را بگیرید. علائم آب دادن پمپ شامل موارد زیر است:

  • افت فشار آب
  • خاموش روشن شدن پی در پی پمپ
  • افزایش هزینه برق
  • وجود حباب داخل آب مصرفی
  • افزایش شمارشگر کنتور

برای آشنایی با قیمت و خرید انواع پمپ ها از جمله پمپ بلند کاست، و همچنین خرید پمپ استخری و یکی از بهترین پمپ ها، پمپ سیرکولاتور می توانید از فروشگاه اینترنتی هوایش دیدن فرمایید.

مواردی که موقع آب دادن پمپ باید بررسی شوند

اگر همه چیز را بررسی کرده و به نتیجه ای برای پیدا کردن دلیل آب دادن پمپ نرسیدید؛ حتما موارد زیر را چک کنید:

قسمت خارجی کاسه نمد را بررسی کنید

آب دادن کاسه نمد را باید از قسمت خارجی بررسی کنید، زیرا از خارج شروع می شود که باعث می شود خسارت زیادی به پمپ آب خانگی وارد گردد و می تواند یکی از مهمترین دلیل آب دادن پمپ محسوب شود.

 شافت پمپ آب را فراموش نکنید

همیشه باید برای جلوگیری از خرابی و آسیب های بیشتر، شافت پمپ یا بدنه را هم بررسی کنید که مهمترین نقش را در عملکرد صحیح پمپ آب دارد. درپوش شافت یا بدنه با استفاده از پیچ سفت و محکم می شود و این پیچ کمک می کند تا تمام قطعاتی که با آب برخورد دارند، کاملا مورد حفاظت قرار بگیرند اما خود این پیچ ها با آب در تماس هستند و ممکن است دچار خوردگی شوند و مقاومت خود را از دست بدهند که در  این حالت، آب بیرون از شافت می ریزد و ممکن است پمپ هم دچار مشکل شود که در این شرایط پیچ ها را باز می کنند، رسوب گیری را انجام می دهند و دوباره شافت را سر جای خودش می گذارند یا اینکه پیچ ها را تعویض می کنند.

قسمت خروجی پمپ آب باید بررسی شود

اگر به دنبال دلیل آب دادن پمپ آب هستید، قسمت خروجی پمپ آب را فراموش نکنید که اتصالات خارجی مثل لوله اتصال‌ مخزن به ورودی پمپ دارد. اگر این لوله ها دچار پوسیدگی شوند، پمپ آب می دهد که علت آن هم سختی بالای آب است. البته بعد از مدتی ممکن است نوار تفلون هم دچار مشکل شود و بعد از آن خارج گردد که در چنین حالتی، اول لوله اتصال را جدا می کنند، رسوب و هرگونه نوار باقی مانده هم تمیز می شود، سپس از چسب اتصال استفاده می کنند و پیچ و مهره را سر جای خودش می بندند.

علت زمینه ای برای آب دادن پمپ چیست؟

همه مواردی که در بالا گفتیم، جزء موارد حاشیه برای آن هستند؛ اما اصلی ترین علت، کم آبی و عدم بارش می باشد و باعث می شود تا فشار آب افت کند که در آپارتمان، بیشتر این اتفاق می افتد‌. در نتیجه از پمپ آب استفاده می کنند تا قدرت فشار را بالا ببرند. همین باعث می‌ شود‌ تا مشکلاتی در نوسانات آب به وجود بیاید و از آنجا که پمپ آب خیلی زیاد کار می کند و مدام در حال فعالیت است، در آبرسانی دچار اختلال می شود که حتماً تعمیرکاران مجرب، باید آن را سرویس کنند.

علت زمینه ای برای آب دادن پمپ چیست؟

کلام آخر

طبق اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردید، متوجه شدید که دلیل آب دادن پمپ آب چیست. در نتیجه زمانی که دلیل را بدانید، راحت‌ تر می‌ توانید این مشکل را برطرف کنید‌. سایت هوایش هم در این زمینه به شما کمک می کند تا بتوانید پمپ های کاملا اصل و اورجینال را خریداری کنید و نگرانی بابت خراب شدن آنها نداشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.