رفع خطاهای داکت اسپلیت مدیا در منزل

رفع خطاهای داکت اسپلیت مدیا در منزل

همه شما می دانید که وجود اسپلیت ها یا همان کولر گازی ها در بعضی از مناطق لازم و ضروری هستند. اگر جزء افرادی هستید که در مناطق جنوبی و شمالی زندگی می کنید و آب و هوای گرم و مرطوب را مخصوصا در فصل تابستان تجربه می‌کنید، احتمالا به فکر خرید کولر گازی هستید؛ اما نکته ای که باید مد نظر قرار دهید، رفع خطاهای داکت اسپلیت مدیا در منزل می باشد که شاید خیلی از شما در مورد این موضوع اطلاعات نداشته باشید؛ اما اگر در این مورد مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که چگونه مشکلات تان در مورد این لوازم از بین خواهد رفت.

این داکت اسپلیت ها چه ارور ها و  خطاهایی می دهند؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد هر چیز دیگری توضیح دهیم، بسیار مهم است که شما را با انواع و رفع خطاهای داکت اسپلیت مدیا آشنا کنیم تا دیگر از این بابت نگرانی نداشته باشید.

ارور E0 – زمانی که این ارور یا خطا را روی دستگاه خود می بینید، به معنای خرابی برد پنل و کندانسور می باشد؛ یعنی باید آن قسمت را بررسی کنید تا مشکل برطرف شود.

ارور E1 – این خطا یا ارور هم مربوط به پارامتر در برد دستگاه می باشد یا این که به خاطر خرابی مدار برد الکترونیک است که در چنین حالتی فیوز مینیاتور برق داخل دستگاه را قطع می کنند یا این که شما مجبور می شوید با تعمیرکارِ مربوط به این کولر گازی ها تماس بگیرید.

ارور E2 – در مورد رفع خطاهای داکت اسپلیت مدیا در منزل باید بدانید که این ارور یا خطا به خاطر خطا در ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی است که در چنین حالتی فیوز مینیاتوری برق دستگاه را قطع می کنند و  بعد با نمایندگی تماس می گیرند تا بتوانند در اسرع وقت اقدامات مربوط به تعمیر و رفع خطا و ارور را انجام دهند.

ارور E3 – در چنین حالتی خطا به این خاطر اتفاق می افتد که هیچ گونه سیگنالی از پنل دریافت نمی شود. یعنی برد اصلی داخل داکت اسپلیت با پنل ارتباط برقرار نمی‌کند که باید در چنین حالتی فن دستگاه را بررسی کنید، زیرا ممکن است مدار برد دچار خرابی و آسیب شده باشد؛ همچنین باید فیوز مینیاتوری برق دستگاه را هم قطع کنید یا اینکه با تعمیرکار تماس بگیرید.

ارور E4 – این خطا هم مربوط به سنسور روم می باشد؛ یعنی باید قسمت سنسور روم را بررسی کنید. همچنین می توانید فیوز مینیاتور برق دستگاه را هم قطع کنید یا اینکه باز هم از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

این داکت اسپلیت ها چه ارور ها و  خطاهایی می دهند؟

ارور E5 – زمانی که در مورد رفع خطاهای داکت اسپلیت مدیا در منزل مطالعه می کنید، باید با این خطا آشنا شوید که علت آن مربوط به سنسور اپراتور دستگاه است. یکسری سیم ارتباطی داخل این دستگاه وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید. اگر نیاز باشد، می توانید این سیم ها را تعویض کنید؛ همچنین ممکن است خرابی داخل برد اتفاق بیفتد. به این صورت که باید فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کنید و از سرویس کار کمک بگیرید که این کار را برایتان انجام دهد تا مشکل برطرف شود.

ارور E7 – این خطا هم مربوط به برد پنل دستگاه است که باید فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کنید یا به سراغ یک تعمیرکار بروید و دستگاه را به شخص کاربلد بسپارید.

ارور EC – برای رفع خطاهای داکت اسپلیت مدیا در منزل باید بدانید که توجه به گاز دستگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر با این ارور مواجه شدید، بدانید که مشکل در گاز دستگاه است و باید آن را بررسی کنید که باز هم در چنین شرایطی برای از بین بردن خطا باید فیوز دستگاه را قطع کنید و بعد از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

ارور F2 – این مشکل یا خطا، مربوط به سنسور پایپ کندانسور است که اگر خراب شود، باید سنسور دستگاه را هم بررسی کنید و در صورت نیاز باید فیوز دستگاه را قطع کنید و حتماً از سرویس کار مجاز کولر گازی مدیا کمک بگیرید تا مشکل را برایتان برطرف کند.

کلام آخر

سایت هوایش یکی از بهترین منابعی است که می توانید به آنجا مراجعه کنید و داکت اسپلیت را تهیه کنید. البته همانطور که گفتیم داشتن اطلاعات و آگاهی در مورد رفع خطاهای داکت اسپلیت مدیا در منزل به شما کمک می‌کند تا استفاده بهتری از این لوازم داشته باشید و کمتر با مشکلات این چنینی مواجه شوید.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.