سیستم گرمایش از کف

مزایای استفاده از سیستم گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف یکی از بهترین سیستم های برگزیده برای تامین گرمایش ساختمان ها می باشد که گرما از طریق سطح زمین پخش می شود و زمانی که شما روی زمین راه می روید گرما را احساس می کنید و تمام محیط دمای یکسانی دارد چون گرما از پایین به بالا منتقل می شود که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی سیستم گرمایش از کف می پردازیم .

گرمایش از کف چیست ؟

سیستم گرمایش از کف سیستمی است که گرمایش از طریق لوله های مخصوصی به نام لوله های ۵ لایه یا ۳ لایه از سطح زیرین کف عبور داده می شود و پس از بتن ریزی و کف سازی آب گرمی که در پکیج یا موتورخانه ایجاد می شود از داخل این لوله ها عبور می کند و با عبور این آب گرم از داخل لوله ها کف ساختمان گرم می شود و در نتیجه محیط اطراف هم گرم می شود .

مزایای استفاده از سیستم گرمایش از کف

از مزایای این سیستم ایجاد آرامش و راحتی برای افراد منزل ، توزیع و پخش یکسان گرما در همه اطراف منزل ، عدم استفاده از وسایل گرمایشی دیگر مانند رادیاتور ، بخاری و غیره ، عدم اشغال فضا از وسایل گرمایشی ، فراهم نمودن گرمایش برای کل فضای ساختمان ، کاهش هزینه انرژی ، باعث خشک ماندن کف و جلوگیری از تعریق در هنگام نفوذ هوای سرد ، عمر و بازده بسیار بالا از مزایای این سیستم می باشد .

مراحل اجرای گرمایش از کف

برای اجرای سیستم گرمایش از کف ابتدا باید محل مناسب قرار گرفتن جعبه کلکتور ( جعبه ای که تمام لوله های سیستم گرمایشی در آن قرار می گیرد ) را مشخص کنید که این محل باید نزدیک به موتورخانه یا ترموستات موتورخانه باشد.  دو عدد کلکتور رفت و برگشت در جعبه کلکتور قرار دارد که در ابتدا این جعبه را نصب کرده و بعد عایق کاری و زیر سازی کف با فوم های عایق برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و انتقال حرارت انجام می شود و در کف ساختمان تا ارتفاع ۱۰ سانتی متر دیواره ها را بپوشانید تا تمام درزها پوشیده شود .

مراحل نصب لوله کشی

یکی از مهم ترین قسمت سیستم گرمایش از کف لوله کشی آن می باشد . برای شروع لوله های پنج لایه که به کلکتور بسته شده در کف فضا پهن می شوند که بعضی حلزونی ( دایره وار ) و مارپیچی ( ردیفی ) این لوله ها پهن می شود.

روش دایره وار :

این لوله ها از طرفین به سمت وسط قرار می گیرد و پس از وسط به سمت طرفین برگشته و به سمت کلکتور خروجی هدایت می شود .

روش ردیفی :

این لوله ها به صورت ردیفی با فاصله مشخص از یک سمت به یک سمت دیگر قرار می گیرد و در انتها به سمت کلکتور هدایت می شود.

فاصله این لوله ها را باید با یک سری محاسبات دقیق مهندسان انجام دهند و بعد بتن ریزی و اجرای کف پوش ها بعد از لوله کشی و تست سلامت سیستم بسیار مهم است و برای کف پوش ها می توان از سرامیک ، پارکت و موزاییک استفاده کرد .

نکات مهم در نصب و راه اندازی سیستم گرمایش از کف

در سیستم گرمایش از کف باید دقت کرد که لوله ها از روی هم و یا زیر دیوار عبور نکنند. از اتصالات سه راهی در کف ساختمان استفاده نشود . سیستم کلکتور در موتورخانه یا نزدیک ترموستات موتورخانه نصب شود . آب گرم در هر مدار به صورت جداگانه وجود داشته باشد. مهم ترین نکته در این سیستم افزایش دمای آب است که این افزایش باید طوری باشد که لایه بتنی ، لوله های آب گرم و دیگ آب گرم  دچار تنش حرارتی نشوند  . برروی کلکتور برگشت شیر هواگیری نصب شود . کلکتور برگشت باید بالاتر از کلکتور رفت قرار بگیرد چون با این کار هوا بهتر از سیستم بیرون می رود . این سیستم نباید مستقیما به دیگ آب گرم متصل شود .

سخن پایانی

سیستم گرمایش از کف باعث یکنواخت شدن هوای گرم در منزل یا ساختمان می شود و امروزه از این سیستم در ساختمان سازی بسیار استفاده می شود  چون این سیستم دارای کیفیت بالا و کاهش مصرف انرژی می شود و افراد با این سیستم احساس راحتی و آرامش دارند به همین منظور شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه سفارش و خرید ترموستات موتورخانه اطلاع حاصل کنید .

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.