شاخصه های منبع ذخیره آب سه لایه

منبع ذخیره آب سه لایه یک گزینه کاربردی و راهگشا برای نگهداری و ذخیره سازی آب شرب محسوب می شود. با توجه به روند رو به رشد جمعیت در اقصی نقاط جهان از جمله کشور ما، تامین آب شرب و بهداشتی به یکی از مهمترین مؤلفه ها و چالش ها در این زمینه تبدیل شده است. همچنین بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی، به منظور ذخیره سازی و نگهداری سیالات، مایعات و مواد شیمیایی، به مخزن های باکیفیت و بادوام نیاز و احتیاج مبرم دارند. از سوی دیگر، مخزن ذخیره آب باید در برابر شرایط محیطی و نور آفتاب از مقاومت مناسبی برخوردار باشد.

خرید منبع ذخیره آب سه لایه ، به علت برخورداری از یک لایه مقاوم در برابر نور خورشید در ساختار خود، یکی از بهترین گزینه ها در زمینه ذخیره سازی و نگهداری آب شرب به شمار می رود. علاوه بر این، نگهداری آب در این مخازن، گوارایی، طعم و بوی آب را به خوبی حفظ می نماید. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که بر اساس آمار و ارقام موجود، میزان آب مصرفی هر نفر در طول 24 ساعت برابر با 150 لیتر عنوان شده است. در چنین شرایطی و به منظور پاسخگویی نیازها و توقعات مصرف کننده، استفاده از منبع ذخیره آب سه لایه کمک شایانی می کند. همچنین عاری بودن این مخازن از هرگونه مواد شیمیایی و مضر، قابلیت نگهداری حجم گسترده ای از سیالات و مایعاتی مانند آب را برای مدت زمان زیادی فراهم می آورد. ناگفته نماند که در حال حاضر انواع مختلفی از مخازن ذخیره سازی آب ساخته شده از جنس پلی اتیلن و پلاستیکی تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

مشخصات برجسته منبع ذخیره آب سه لایه

استحکام و دوام بالا، یکی از ویژگی های برجسته و بارز منبع ذخیره آب سه لایه تلقی می گردد. از آنجایی که غالبا مخازن نگهداری آب در معرض تابش نور خورشید و سایر عوامل محیطی قرار دارند، استحکام و دوام این محصولات از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. لازم به ذکر است که استفاده از یک لایه و ماده آنتی یو وی مقاوم در ساختار منبع ذخیره آب سه لایه ، از تابش و عبور نور خورشید به داخل مخزن جلوگیری به عمل می آورد. همچنین مخازن آب سه لایه در دماهای بسیار پایین و حتی یخ زدگی، از مقاومت و دوام قابل توجهی برخوردار می باشند.

بدون تردید، مخازن ذخیره به منظور ذخیره آب شرب، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. از سوی دیگر، مخزن ذخیره آب ، جزئی لاینفک، جدا نشدنی و مهم سیستم آبرسانی ساختمان محسوب می شود. منابع ذخیره آب سه لایه نیز از این قاعده مستثنا نبوده نمی باشند. به طور کلی، مخازن ذخیره آب با رویکرد ذخیره سازی انواع سیالات مانند آب شرب و آب غیر شرب ساخته و پرداخته می شوند. از آنجایی که مخازن آب شرب رابطه مستقیم با سلامتی افراد دارد، تولید این مخازن بر اساس مجوزها و استانداردهای بهداشتی صورت می گیرد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که منبع ذخیره آب سه لایه برای ذخیره سازی مایعات حساس به نور آفتاب مانند آب شرب، از گزینه های کاربردی و کارآمد تلقی می گردد. همچنین برخورداری از خاصیت ضد آنتی باکتریال و ضد جلبک، از دیگر ویژگی های شاخص منبع ذخیره آب سه لایه به حساب می آید. اخذ نشان بهداشت از سازمان غذا و دارو و بهره مندی از نشان استاندارد از سازمان ملی استاندارد، سایر مشخصات منبع ذخیره آب سه لایه را شامل می گردد.

مزیت ها و موارد کاربرد منبع ذخیره آب سه لایه

منبع ذخیره آب سه لایهمتناسب با نوع نیاز مصرف کننده در ظرفیت های مختلفی از 70 لیتر الی 50000 لیتر تولید و عرضه می گردند. همچنین این مخازن در مدل های افقی، عمودی، پلاستیکی و پلی اتیلن موجود بوده که در این میان، مخازن آب پلی اتیلن بسیار پرمصرف و پرکاربرد می باشند. بر روی دیواره مخازن ذخیره آب سه لایه شیارهایی وجود داشته که این شیارها علاوه بر افزایش زیبایی و جذابیت بصری، در تقویت مقاومت مکانیکی و فیزیکی مخزن آب تاثیر مطلوب و بسزایی برجای می گذارد. عدم عبور نور از جداره و به تبع آن عدم تغییر بو و طعم آب، از جمله مزیت های مهم تانکر ذخیره آب سه لایه محسوب می شود. لایه بیرونی مخازن آب سه لایه به رنگ سفید بوده که مانع از عبور نورهای مرئی به داخل مخزن و تغییر مزه، طعم و افت کیفیت آب می گردد. ضخامت بالا در پایه و دوام مناسب در برابر خوردگی، از دیگر مزایای قابل توجه منبع ذخیره آب سه لایه به شمار می رود. علاوه بر این، ضد نشت، سطح بهداشت بالا و مقاومت در برابر رطوبت، از دیگر موارد مثبت منابع آب سه لایه قلمداد می گردد. بدون تردید، فاقد هرگونه مواد شیمیایی و سمی و بدون خطر بودن، از نقاط عطف مخازن آب به حساب می آید. برخورداری از مجوزها و گواهینامه های بهداشتی به خوبی این ادعا را به اثبات می رساند.

شایان ذکر است که  ، برای نگهداری از انواع مایعات و سیالات مراکز تجاری، واحدهای مسکونی و صنایع مختلف، در طیف وسیعی مورد استفاده واقع می شوند.

راهنمای خرید منبع ذخیره آب سه لایه

توجه به جنس مخزن، یکی از پارامترهای مهم در خرید منبع ذخیره آب سه لایه تلقی می گردد. در حال حاضر مخازن آب در مدل های مختلفی مانند فلزی، پلاستیکی و پلی اتیلن موجود بوده که مخازن آب پلی اتیلن به علت برخورداری از سطح بهداشت بالا، از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند. نیازسنجی و برآورد کردن حجم مخزن متناسب با نوع نیاز، از دیگر مؤلفه های مهم برای خرید تانکر ذخیره آب سه لایه محسوب می شود. به عنوان نمونه برای واحدهای ساختمانی به میزان آبی برابر با 250 لیتر برای هر واحد نیاز است. بر این اساس، یک ساختمان چهار طبقه نیاز به یک منبع ذخیره آب سه لایه با ظرفیت 1000 لیتر دارد. ناگفته نماند که انتخاب صحیح حجم و ظرفیت منبع ذخیره متناسب با نیاز ساختمان، در مواقع قطعی و افت فشار آب بسیار مؤثر و تاثیرگذار است. نصب مخزن در مکان مناسب و بهینه، توجه به کیفیت متریال به کار رفته در ساختار و قیمت مخزن، از دیگر عوامل حائز اهمیت در خرید منبع ذخیره آب سه لایه به شمار می رود.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.