فرق رادیاتور پنلی و پره ای

فرق رادیاتور پنلی و پره ای

با شروع فصل زمستان از وسایل گرمازا برای گرم کردن فضای خانه می توان استفاده کرد که وسایل و تجهیزات متعددی با برندها و نوع عملکرد متفاوت تولید شده است که یکی از این تجهیزات سیستم گرمایش مرکزی و رادیاتورها می باشد. یکی از مدل های بسیار جذاب رادیاتور ها رادیاتور برقی است که بسیار پر فروش است. ما در این مقاله به بررسی فرق رادیاتور پنلی و پره ای می پردازیم.

رادیاتور پنلی

در تفاوت و فرق رادیاتور پنلی و پره ای باید به این نکته توجه کرد که جنس رادیاتور پنلی از فولاد می باشد و از ساختار یک تکه به صورت پنل ساخته می شود و استفاده از فولاد در این رادیاتورها باعث شده که در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی مقاومت بالایی داشته باشد و بیشترین میزان حرارت از فولاد به محیط انتشار پیدا می کند .

این رادیاتورها از قدرت گرمادهی بالایی برخوردار هستند و بدنه این رادیاتورها به صورت یکنواخت تولید می شود و همین مسئله باعث راحت تمیز شدن بدنه رادیاتور می باشد و مصرف انرژی در این رادیاتورها بسیار کمتر از پره ای می باشد و به علت استفاده از فولاد طول عمر و دوام بیشتری دارد . قیمت این نوع از رادیاتور با درنظرگرفتن کارآمد بودن آن از قیمت حوله خشک کن بسیار به صرفه تر است.

رادیاتور پره ای

در فرق رادیاتور پنلی و پره ای ، رادیاتور پره ای از کنار هم قرار گرفتن پره های آلومینیومی تهیه می شود . این رادیاتورها وزن کمتری دارند و در محیط های مختلف می توان آنها را نصب کرد و میزان حرارت آن در هر پره حدود ۱۲۵۰کیلو کالری در ساعت است .

قیمت این رادیاتورها به خاطر نوع آلیاژ به کار رفته در بدنه قیمت بیشتری نسبت به پنلی دارند و در همه مناطق جغرافیایی از این رادیاتورها می توان استفاده کرد ولی بعد از مدتی باید این رادیاتورها هواگیری شوند.

تفاوت رادیاتور پنلی و پره ای

میزان گرمایش

در مقایسه این دو رادیاتور و فرق رادیاتور پنلی و پره ای باید دقت کرد که بهترین میزان گرمایش را از رادیاتور دریافت کنید که در این رادیاتورها یک واحدی به نام بازده حرارتی هست که نشان دهنده میزان حرارت می باشد . در یک رادیاتور ۱۲ پره ای بازده حرارتی ۱۸۹۶کیلو کالری بر ساعت است و در رادیاتور پنلی ۱۸۳۲ کیلو کالری بر ساعت است . پس می توان گفت که تقریبا بازده حرارتی یکسانی دارند.

ماندگاری

یکی دیگر از فرق رادیاتور پنلی و پره ای کیفیت و ماندگاری این محصول می باشد . رادیاتور پنلی از جنس فولاد مقاومت بالاتری نسبت به رادیاتور پره ای که جنس آن از آلومینیوم است ، دارد و همین امر باعث شده است که رادیاتور پنلی دارای مدت زمان گارانتی بیشتری باشد و رادیاتور پره ای زمان گارانتی آن کمتر می باشد.

تعمیرپذیر بودن

یکی دیگر از تفاوت رادیاتور پنلی و پره ای در این است که رادیاتور پره ای در صورت خراب شدن و سوراخ شدن امکان حذف پره وجود دارد ولی در رادیاتور پنلی این مورد امکان پذیر نمی باشد و باید کل رادیاتور را تعویض کرد.

قیمت

یکی از فرق رادیاتور پنلی و پره ای به دلیل استفاده از متریال  قیمت آن تغییر می کند. چون قیمت فولاد به آلومینیوم کمتر است پس قیمت پنلی پایین تر است و مقرون به صرفه است و برای نصب رادیاتور پره ای باید لوازم آن را جداگانه خریداری کرد مانند فیلتر رادیاتور شوفاژ در صورتی که لوازم نصب محصول پنلی در خود کارتن وجود دارد به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت هوایش مراجعه و قیمت این رادیاتورها و فیلتر رادیاتور شوفاژ را مشاهده نمایید.

زیبایی

فاکتور زیبایی هم یکی از فرق رادیاتور پنلی و پره ای می باشد و با توجه به ساختار رادیاتور پنلی که به صورت یکپارچه است و بدون درز است با منازل امروز که مدرن هستند هم خوانی دارد و از نظر بهداشتی و تمیز کردن این رادیاتورها بهتر هستند.

قابلیت کارکرد بر روی پکیج

یکی دیگر از فرق رادیاتور پنلی و پره ای این است که چون جنس مبدل پکیج دیواری از مس است مس داخل مبدل با آلومینیوم داخل رادیاتور پره ای یک پیل الکترونیکی را درست می کند که این امر موجب تولید گاز هیدروژن داخل رادیاتور و مدار گرمایش می شود که در رادیاتور پره ای این عمل احتیاج به هواگیری دارد که هواگیری باعث پایین آمدن عمر پمپ و منبع انبساط پکیج دیواری می شود و انتخاب رادیاتور پنلی بهترین گزینه است .

سخن پایانی

در فرق رادیاتور پنلی و پره ای باید گفت که رادیاتور پنلی وزن سنگین تری به خاطر فولاد دارد ولی در رادیاتور پره ای با توجه به ساختار آلومینیوم وزن کمتری دارد و فشار کمتری به ساختمان وارد می کند به همین منظور شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه سفارش این محصول و فیلتر رادیاتور شوفاژ اطلاع حاصل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.