فیلتر شنی استخر لاسوییم

فیلتر شنی استخر لاسوییم از دیگر تجهیزات کاربردی و مؤثر برای شفاف و زلال سازی آب استخر از وجود ناخالصی ها و ذرات معلق ریز و درشت می باشد. پاکیزه بودن و تمیزی استخرها در پرتو وجود فیلترهای شنی به نحو مطلوب موجودیت پیدا می کند. فیلترهای تصفیه آب استخر در انواع مختلف طراحی و تولید می شوند. در این میان، فیلتر شنی استخر لاسوییم فرآیند حذف کدورت و ذرات معلق را از طریق فیلتراسیون فیزیکی آب محقق می سازد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که فیلترهای شنی از راهکارهای مؤثر و مفید برای کاهش غلظت جامدات معلق در آب به شمار می روند. به عبارت دیگر، برای به دست آوردن آب عاری از هرگونه کدورت، ناخالصی و مواد معلق، فیلتر شنی استخر لاسوییم کمک شایانی می نماید.

بدون تردید، شنا و تفریح در یک استخر تمیز، پاکیزه و زلال علاوه بر رفع استرس، خستگی ناشی از یک روز پر مشغله را برطرف می کند. بسیاری از افراد لحظاتی از زمان خود را در استخرها سپری می کنند. خصوصا با شروع فصل گرما لذت شنا و آب تنی و رهایی از گرمای تابستان، استفاده از استخرها را با سیر صعودی همراه می سازد. شنا کردن افراد در استخرها، به ویژه استخرهای عمومی، انواع ناخالصی ها مانند مو، میکرو ارگانیزم ها، باکتری ها و دیگر آلودگی ها را به آب استخر اضافه می کند. در استخرهای روباز گردوغبار و شاخ و برگ درختان، سبب آلودگی استخر می شود. از سوی دیگر، هیچکس تمایلی به شنا در آب پر از آلودگی و ناخالصی ندارد. در چنین شرایطی و به منظور از بین بردن فیزیکی آلاینده ها، به ابزارهای کاربردی و کارآمد بیش از پیش نیاز می شود. فیلتر شنی استخر لاسوییم از جمله تجهیزات راهگشا برای تصفیه و جداسازی آب استخر از هرگونه آلودگی و مواد آلاینده محسوب می شود.

نحوه عملکرد فیلتر شنی استخر لاسوییم

شایان ذکر است که از روش های پرکاربرد و متداول در جهت تصفیه آب استفاده از فیلترهای شنی نظیرفیلتر شنی استخر لاسوییم می باشد. مبنای کار فیلترهای شنی از طبیعت الگو گرفته است. در طبیعت عبور آب از لایه های مختلف خاک، سبب تصفیه و پاکسازی آن می شود. آب تصفیه شده از این طریق، به صورت چاه یا چشمه در اختیار انسان قرار می گیرد. فیلتر شنی تصفیه آب به منظور پاکسازی و تمیز کردن آب جکوزی و استخر مورد استفاده واقع می شود. گفتنی است که فیلترهای تصفیه در حجم ها و ابعاد مختلف طراحی و به مصرف کنندگان ارائه می گردد. دیاتومه، شنی و کارتریجی، از مدل های رایج و متداول فیلترهای شنی به حساب می آیند.

در ساختار درونی فیلتر شنی استخر لاسوییم برای انجام مطلوب فرآیند فیلتراسیون و جذب، لایه های مختلفی تعبیه شده است. با شروع عملیات مکش آب به وسیله پمپ، آب به سمت فیلتر شنی حرکت می کند. عبور آب از لایه های فیلتر شنی سبب جداسازی آلاینده ها و ذرات معلق موجود در آن می شود. پس از طی این فرآیند آب شفاف و زلال و عاری از مواد آلاینده و آلودگی در داخل مدار استخر جریان پیدا می کند. ناگفته نماند که فیلتر شنی استخر لاسوییمپس از گذشت مدتی و به منظور افزایش راندمان، نیازمند عملیات Back Wash یا شستشوی معکوس می باشد. شستشوی معکوس خارج کردن مواد معلق موجود در فیلتر را از طریق عبور بر عکس آب می باشد. در اثر این فرآیند کلیه آلودگی ها از درون فیلتر خارج می شود. طراحی بخش داخلی و بدنه فیلتر شنی استخر لاسوییم به گونه ای صورت گرفته که مؤثرترین و بهترین نوع تصفیه آب را از طریق حفظ یکنواختی جریان آب، فراهم می آورد.

موارد کاربرد و مزایای فیلتر شنی استخر لاسوییم

فیلتر شنی استخر لاسوییم از طریق فرآیند فیلتراسیون قابلیت شفاف سازی، جدا سازی و تصفیه آب و پساب را امکان پذیر می سازد. فیلتراسیون آب استخر از لحاظ حفظ بهداشت و سلامت افراد مسئله ای مهم و حائز اهمیت تلقی می گردد. یکی از مهمترین و کاربردی ترین موارد استفاده از فیلترهای شنی، در استخرها و جکوزی ها اعم از خصوصی و عمومی می باشد. لازم به ذکر است که فیلتر شنی یا Sand Filter از جمله دستگاه های ساده و مقرون به صرفه برای تصفیه آب محسوب می شود. نگهداری آسان در کنار ماندگاری بالا، استفاده از فیلتر شنی تصفیه آب را بیش از پیش اهمیت و ضرورت می بخشد. تانک یا محفظه فیلترهای شنی متناسب با مدل فلزی یا فایبرگلاس می باشد. همچنین در درون محفظه این محصول از سنگریزه و شن پر شده که جنس آنها از سیلیس است.

فیلتر شنی استخر لاسوییم توانایی حذف و از بین بردن مواد معلق، فلزات، رسوبات، هیدرو کربن ها و چربی موجود بر روی سطح آب را دارد. تصفیه آب استخر و جکوزی، حذف رنگ ها و تصفیه آب استخرهای پرورش ماهی، از دیگر کاربردهای فیلترهای شنی تلقی می گردد.

همچنین عدم اشغال فضای اضافی، مقرون به صرفه بودن از نقطه نظر اقتصادی، هزینه نگهداری کم، سرعت و راندمان بالا در انجام فرآیند تصفیه و راهبری ساده، از مهمترین مزیت های فیلتر شنی استخر لاسوییم قلمداد می گردد.

شیوه نگهداری فیلتر شنی استخر لاسوییم

مراقبت و نگهداری از فیلتر شنی استخر لاسوییم افزایش طول عمر و راندمان بالای محصول را به دنبال دارد. بر همین اساس، رعایت اصول و نکات نگهداری فیلتر شنی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. برای تمیز کردن و رفع آلودگی های سطح بیرونی فیلتر شنی، شستشوی آن با آب و مواد شوینده کفایت می کند. استفاده از حلال های قوی به هیچ عنوان جایز نمی باشد. برای تعمیر اجزای داخلی فیلتر شنی در ابتدای امر باید سیلیس یا شن موجود در داخل فیلتر را تخلیه نمود. از آنجایی که فیلتر شنی استخر لاسوییم از مخازن تحت فشار محسوب می شود، در هنگام کار و تحت فشار نباید اقدام به سرویس و تعمیر فیلتر کرد. برای راه اندازی مجدد فیلتر شنی، می بایست شیر تخلیه هوای تعبیه شده در ساختار دستگاه را باز کرده و سپس از آن فاصله گرفت. همچنین مناسب است که Strainer یا صافی فیلتر در بازه زمانی دو هفته یکبار تمیز و مورد بازرسی قرار گیرد.

ضخامت، تعداد نازل، سایز اتصالات، نوع سیلیس، دبی فیلتر، جنس نازل ها، جنس بدنه و فشار کاری، از پارامترهای تاثیرگذار و مؤثر در قیمت نهایی فیلتر شنی استخر لاسوییم به حساب می آیند.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.