لزوم استفاده از پنکه مه پاش

پنکه مه پاش برای ایجاد سرمایش مؤثر و بهینه در برخی فضاها، به ویژه فضاهای باز و نیمه باز، از بهترین گزینه ها محسوب می شود. این مدل سیستم سرمایشی، خنک شدن هوا را از طریق به کارگیری فرآیند سرمایش طبیعی تبخیری انجام می دهد. در نتیجه این امر ضمن کاهش محسوس دما، محیطی بسیار مطبوع و لذت بخش را برای افراد ایجاد می سازد. در پرتو خرید پنکه مه پاش قابلیت نشستن در فضای باز در فصول گرم سال به راحتی فراهم می شود.

با شروع فصل گرما و به تبع آن افزایش قابل توجه دمای هوا، ایجاد تهویه مطبوع و برخورداری از هوای خنک و دلنشین، به یک چالش و دغدغه برای بسیاری از مردم تبدیل می شود. در فصل تابستان شدت گرما به گونه ای است که در بسیاری مواقع امکان حضور در فضاهای باز یا باغ به منظور صرف نهار و استفاده از هوای آزاد، برای بسیاری عملا امکان پذیر نمی باشد. از طرف دیگر، پیشرفت های صورت گرفته در حوزه سیستم های سرمایشی از یک سو و پاسخگویی نیازهای افراد از سوی دیگر، منجر به تولید دستگاه های سرمایشی کاربردی و کارآمد شده است. پنکه مه پاش به عنوان یکی از دستگاه های سرمایشی مقرون به صرفه و راهگشا، برای کاهش دمای هوا و ایجاد هوایی خنک و مطبوع در محیط های روباز مورد استفاده واقع می شود. بر این اساس و در سایه وجود پنکه های مه پاش، امکان استفاده از هوای آزاد، مطبوع و خنک، در فصل تابستان برای خانواده ها فراهم شده است.

مهمترین شاخصه های پنکه مه پاش

شایان ذکر است که نحوه عملکرد و کارکرد پنکه مه پاش شبیه پنکه ها و فن های معمولی می باشد، با این تفاوت که این دستگاه از طریق اسپری کردن قطرات و ذرات آب، محیطی مطبوع و خوشایند را در فصل گرما برای افراد ایجاد می سازد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که پنکه های مه پاش یا به تعبیری پنکه های رطوبت ساز در زمره جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات ساخته شده، به منظور ایجاد هوایی خنک و مطبوع در محیط های باز به شمار می آیند. بر این اساس، یکی از راهکارهای مقرون به صرفه و در عین حال کاربردی برای تهویه و خنک کردن هوا در فضاهای باز، استفاده از پنکه مه پاش می باشد.

یکی از ویژگی های برجسته پنکه رطوبت ساز مصرف بهینه انرژی می باشد. از آنجایی که صرفه جویی در مصرف انرژی، یکی از مؤلفه های مهم برای استفاده از دستگاه های تهویه مطبوع محسوب می شود، پنکه های مه پاش، از این لحاظ توقعات مصرف کننده را برآورده می سازد. ایجاد رطوبت در پنکه مه پاش از طریق قطرات و ذرات ریز آب صورت می گیرد. تبخیر شدن سریع این رطوبت در هوا، حس خوشایند و دلنشین شادابی و خنکی را به ارمغان می آورد. لازم به ذکر است که پنکه های مه باش، در دو مدل دیواری و ایستاده تولید و به خریداران عرضه می گردد. از دیگر ویژگی های قابل توجه پنکه مه پاش میتوان به قابلیت خوشبو کنندگی هوا اشاره نمود. با اضافه کردن مواد خوشبو و معطر به مخزن پنکه، ضمن خوشبو کردن هوا، امکان حذف بوهای نامطبوع و آزاردهنده در فضا میسر می شود. در مجموع، سهولت در جابجایی، راندمان بالا، عدم ایجاد صدا و آلودگی صوتی و توان هوادهی مطلوب، از ویژگی های برجسته پنکه مه پاش به شمار می رود.

مزایا و موارد کاربرد پنکه مه پاش

بدون تردید، کاهش دمای هوا و قدرت خنک کنندگی مطلوب، یکی از مزیت های حائز اهمیت پنکه مه پاش تلقی می گردد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در فصول گرم سال، حضور در فضاهای نیمه باز و باز و تحمل گرما برای مردم بسیار طاقت فرسا و آزاردهنده می باشد. در چنین شرایطی استفاده از پنکه رطوبت ساز علاوه بر کاهش قابل توجه دمای هوا، امکان حضور افراد در محیط های باز یا نیمه باز را به نحو مطلوب فراهم می آورد. کاهش گرد و خاک از دیگر مزیت های مهم پنکه های مه پاش محسوب می شود. برخورداری از فناوری آلتراسونیک در ساختار این دستگاه ها، در کاهش میزان گرد و خاک در محیط مورد استفاده تاثیر مطلوب و بسزایی از خود برجای می گذارد.

تامین رطوبت محیط و از بین بردن خشکی هوا، از دیگر مزایای قابل توجه پنکه مه پاش تلقی می گردد. این دستگاه از طریق سیستم تبخیری و تولید قطرات ریز آب، کاهش دمای محیط را انجام می دهد. راحتی در استفاده از محصول، امکان جابجایی و انتقال پنکه به هر فضایی را میسر می سازد. ضریب ایمنی و امنیت بالا، در کنار صرفه جویی در مصرف آب، از دیگر مزیت های مثبت این مدل سیستم سرمایشی محسوب می شود. به دلیل کارایی و عملکرد مناسب، پنکه مه پاش در محیط های مختلفی نظیر ورزشگاه ها، زمین های بازی، رستوران ها، کافی شاپ ها و فضاهای کاری و هتل ها مورد استفاده واقع می شود.

راهنمای خرید پنکه مه پاش

توجه به مساحت و ابعاد محیط مورد استفاده یا اندازه محیطی، یکی از موارد مهم در خرید پنکه مه پاش به شمار می رود. چنانچه در فضای موردنظر جریان هوای خنک موجود نباشد، خنک کنندگی مطلوبی ایجاد نخواهد شد. در این زمینه توجه به ظرفیت هوادهی فن (CFM) و فشار آب هدایت شده به بیرون توسط فن (Bars، PSI) بسیار مؤثر و تاثیرگذار است. توجه کردن و مدنظر قرار دادن جنس و کیفیت پنکه از دیگر مؤلفه های بسیار مهم در خرید پنکه مه پاش می باشد. لازم به ذکر است که پنکه های رطوبت ساز غالبا در محیط های باز و نیمه باز مورد استفاده قرار می گیرند. در این محیط ها حجم زیادی از گرد و غبار و آلودگی وجود داشته که جذب دستگاه می شود. به همین جهت، کیفیت و مرغوبیت جنس فن دستگاه، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. انتخاب نوع مخزن آب این مدل از سیستم های سرمایشی، بستگی به نوع نیاز و نحوه کاربری افراد دارد. سرعت و ارتفاع پنکه از دیگر موارد تاثیر گذار در انتخاب پنکه مه پاش به حساب می آید. بر همین اساس، تنظیم سرعت و ارتفاع صحیح دستگاه، از نوسان و اختلال آن جلوگیری به عمل می آورد.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.