مدل های پمپ بلند کاست و معرفی آنها

مدل های پمپ بلند کاست

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌ ها و تجهیزاتی ساخته می ‌شوند که رفاه را برای مردم ایجاد می ‌کنند. یکی از این دستگاه ‌ها که کاربرد زیادی دارد و در محیط ‌های گوناگون استفاده می‌ شود، سیستم‌ گرمایشی و سرمایشی است که باعث می ‌شود دمای محیط مطابق با خواسته افراد کاهش یا افزایش یابد. این سیستم‌ های آبی برای عملکرد بهتر از قطعات گوناگونی تشکیل شده ‌اند که یکی از مهم ‌ترین، آن‌ ها مدل ‌های پمپ بلند کاست است.
چرا که باعث گردش آب در یک مدار بسته می ‌شوند که اگر به درستی انجام نشود، خسارت ‌های زیادی به دستگاه وارد خواهد شد. ما در این مقاله به معرفی این نوع از قطعات پرداخته ‌ایم تا شما زمانی که به آن احتیاج داشتید، بدانید چه مدلی را چگونه و از چه شرکت معتبری تهیه کنید، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مدل های پمپ بلند کاست

پمپ بلند کاست چیست؟

پمپ ‌های بلند کاست همانند پمپ‌ سیرکولاتور عمل می‌ کنند؛ یعنی برخلاف دیگر پمپ ‌ها نه تنها فشار آب را زیاد نمی ‌کنند بلکه باعث گردش و انتقال آب در این محفظه بسته خواهند شد. همان طور که گفته شد؛ استفاده از این قطعه در سیستم ‌های گرمایشی و سرمایشی منازل و صنایع مختلف بسیار اهمیت دارد زیرا در صورت استفاده نکردن از آن‌ ها، آب به درستی در مدار لوله‌کشی انجام نمی ‌گیرد، در نتیجه با دمای ایده‌آل به رادیاتور ها، فن‌ کویل و برودت نمی ‌رسد و فرآیند تولید گرما و سرما به خوبی صورت نمی ‌گیرد. استفاده از آب گرم در پمپ سیرکولاتور خطی.

انواع مدل ‌های پمپ بلند کاست

مدل ‌های پمپ بلند کاست(Long cast pump) را به طور کلی می ‌توان به دو دسته، پمپ بلند کاست خطی و پمپ بلند کاست زمینی تقسیم کرد که هر کدام از آن‌ ها نیز بر اساس حجم، محل نصب و ساختار داخلی به گروه‌ های زیادی تقسیم می ‌شوند؛ ما در ادامه تصمیم گرفتیم به معرفی دو مدل معروف آن ‌ها بپردازیم تا شما بدانید برای چه سیستمی از کدام استفاده کنید و دچار مشکلی نشوید.

پمپ خطی بلند کاست

این نوع از پمپ‌ ها دارای حجم و وززن نسبتاً کمی هستند، به گونه ‌ای که توسط اتصالات و فلنج ‌ها بر روی خط لوله نفتی قرار می ‌گیرند، اما مکانیزه داخلی آن به صورتی است که باعث شده در میان مدل ‌های پمپ بلند کاست از کم ترین میزان گردش برخوردر باشد. پمپ ‌های خطی باعث گردش و افزایش سرعت گردش می ‌شود و به همین دلیل در سیستم شوفاژ و موتور خانه مرکزی به کار می ‌رود.

 

پمپ زمینی بلند کاست

پمپ ‌های زمینی بلند کاست همان طور که از نامشان مشخص است؛ دارای وزن بسیار بالایی هستند به گونه‌ای که برای قرارگیری باید همراه با الکتروموتور بر روی یک شاسی فولادی نصب شده؛ سپس به خطوط لوله‌ کشی یا کلکتورها متصل شود. از این مدل پمپ ‌ها اغلب در صنایع مختلف استفاده می ‌شود زیرا حجم زیادی از آب را می ‌توانند به لوله ‌ها انتقال دهند.
اما ناگفته نماند که این دو مدل پمپ شباهت‌ هایی نیز با یگدیگر دارند؛ به عنوان مثال در هر دو مدل؛ سرعت گردش الکتروموتور حداکثر 1450 دور در دقیقه است.

قیمت مدل ‌های پمپ بلندکاست

پمپ‌های بلند کاست دارای مشخصات فنی متفاوتی هستند؛ یعنی هیچ کدام از نظر قدرت موتور، میزان هد یا ارتفاع دبی یا میزان آب با یکدیگر یکسان نیستند و به همین دلیل برای هر کدام از مدل‌های پمپ بلند کاست قیمت ثابتی تعیین می ‌شود که در تمامی فروشگاه ‌ها و نمایندگی ‌های فروش یکسان هستند. همین ویژگی باعث خرید راحت و کسب رضایت مشتریان شده است.
قطعات و لوازم یدکی که برای تعمیر مدل ‌های پمپ بلند کاست به کار می ‌رود را نیز می توانید از نمایندگی ‌هایی با قیمت مناسبی تهیه کنید تا پمپ ‌ها آسیب نبینند و فرآیند تولید سرما و گرما دچار مشکل نشود.

کلام آخر

اگر شما هم جز افرادی هستید که می‌ خواهید عملکرد سیستم‌ های گرمایشی و سرمایشی خانه یا محل کارتان به درستی کار کند و با مدل ‌های پمپ بلند کاست آشنا شوید؛ بهتر است که در همین سایت هوایش بمانید؛ زیرا ما به طور تخصصی در حوزه سرمایش، تهویه مطبوع، گرمایش و تجهیزات موتورخانه شوفاژ فعالیت کرده و سابقه درخشانی داریم؛ چرا که همواره سعی داشته ایم تا با اخذ نمایندگی ‌های بهترین برند ها، مرغوب ‌ترین کالا ها را با گارانتی واقعی و قیمت مناسب در اختیار مشتریان خود قرار داده و رضایت آن ها را کسب کنیم .

 

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.