مزایای استفاده از آبگرمکن خورشیدی

مزایای استفاده از آبگرمکن خورشیدی

انرژی خورشیدی منبع بسیار موثر و قابل دسترس و به دور از سوخت های فسیلی می باشد و گام های موثری در امر حفاظت از محیط زیست و ذخیره منابع انرژی را دارد. آبگرمکن خورشیدی از بهترین محصولات برای استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین آب گرم مصرفی در ساختمان ها و مراکز صنعتی می باشد به همین منظور در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از آبگرمکن خورشیدی می پردازیم.

آبگرمکن خورشیدی چیست ؟

یکی از مزایای استفاده از آبگرمکن خورشیدی این است که توسط نور خورشید آب را گرم می کند و سیستمی در آن تعبیه شده است به نام سیستم کلکتور که توسط آن سیستم انرژی گرمایی خورشیدی ذخیره می شود و آب از این طریق گرم می شود و این سیستم کلکتور به صورت تخت و تخت خلاء تولید می شود . این آبگرمکن ها دارای کیفیت بسیارعالی و در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی مقاوم است و باعث صرفه جویی در هزینه مصرف انرژی می شود .

ویژگی های آبگرمکن خورشیدی

از ویژگی ها و مزایای استفاده از آبگر‌مکن خورشیدی کارآمد بودن بسیار عالی این دستگاه می باشد. آبگر‌‌مکن خورشیدی یکی از بهترین محصولات برای حفاظت از محیط زیست است و دیگر از سوخت های فسیلی در آن استفاده نمی شود و فقط از انرژی خورشیدی برای گرمایش استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های این آبگرمکن ها بدون صدا و آرام و بی خطر هستند و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی طول عمر این پکیج آبگرمکن افزایش پیدا می کند . از دیگر مزایای این آبگرمکن ها نصب و استفاده بسیار ساده و با شدت نور خورشید در موقعیت جغرافیایی ایران تنظیم می شود .

این آبگرمکن ها دارای مخزن پر فشار هستند که باعث تحمل آب شهر می شوند و مخازن این نوع آبگرمکن ها به آب شهر متصل می شوند و مصرف کننده می تواند از آب گرم پر فشار استفاده کنید و می توان گفت که یکی از محبوب ترین پکیج های آبگرمکن ایران رادیاتور می باشد که قیمت پکیج ایران رادیاتور بستگی به کیفیت آبگرمکن های خورشیدی دارد .

انواع آبگرمکن خورشیدی

آبگر‌‌مکن خورشیدی به سه دسته تقسیم می شود که شامل انواع مختلفی می باشد :

آبگرمکن خورشیدی ترموسیفونی

یکی از مزایای استفاده از آبگر‌مکن خورشیدی ترموسیفونی این است که به هیچ پمپ آب نیاز ندارد و برای جا به جایی آب گرم و گرم کردن آب به کار می رود و آب به طور مستقیم توسط نور خورشید گرم می شود .

آبگرمکن خورشیدی پمپ دار تحت فشار

این آبگرمکن ها از آبگر‌مکن خورشیدی ترموسیفونی پیشرفته تر است و یکی از مزایای استفاده از آبگر‌مکن خورشیدی پمپ دار مشکل یخ زدگی که در فصول سرد را ندارد و مخزن این آبگرمکن ها در داخل موتورخانه قرار می گیرد و مشکل یخ زدگی در فصل سرما را حل کرده است .

آبگر‌مکن خورشیدی برگشتی ثقلی

این آبگرمکن به کمک یک قسمت بسته گرم می شود و در نهایت توسط یک مبدل که در آبگرمکن تعبیه می شود آب درون مخزن گرم می شود‌ .

اجزای آبگرمکن خورشیدی

آبگر‌مکن خورشیدی دارای چهار قطعه اصلی است که شامل مخزن ذخیره ، مخزن انبساطی ، نگهدارنده فلزی و کلکتور است .

مخزن ذخیره

این نوع مخزن برای ذخیره و نگهداری آب برای گرم شدن می باشد . یک یا دو مخزن در درون آبگرمکن تعبیه می شود و جنس این مخازن از گالوانیزه یا استنلس است و به عنوان یک عایق است و دارای رنگ آمیزی مختلفی است .

مخزن انبساطی

این مخزن علاوه بر تامین آب های جبرانی باعث دفع نوسانات حجمی می باشد .

نگهدارنده فلزی

این وسیله وظیفه نگهداری قطعات سطوح فلزی و مخزن را به عهده دارد .

کلکتور تخت

یکی از رایج ترین کلکتور در ساخت آبگر‌مکن خورشیدی کلکتور تخت است و این کلکتور از یک جعبه مستطیل شکل که در درون آن یک صفحه از جنس فلز یا آلومینیوم است و رنگ این صفحه تیره است چون سرعت بیشتر گرما را از محیط می گیرد و با سرعت پایین آن را از دست می دهد و برای مکان هایی که گاز ندارند بهترین گزینه آبگرمکن خورشیدی است و این یکی از مزایای استفاده از آبگر‌مکن خورشیدی می باشد.

قیمت آبگرمکن خورشیدی

یکی از مزایای استفاده از آبگر‌مکن خورشیدی قیمت آن می باشد که بسیار مقرون به صرفه است . قیمت آبگر‌مکن خورشیدی بستگی به کارایی آبگرمکن ها دارد و قیمت ها متفاوت است و امروزه استفاده از این آبگرمکن ها بین افراد بسیار رایج شده است و یکی از بهترین گزینه ها انتخاب این آبگرمکن ها می باشد. برای خرید انواع آبگرمکن ها و خرید آبگرمکن گازی شما می توانید به سایت شرکت هوایش مراجعه و قیمت این آبگرمکن ها و قیمت پکیج ایران رادیاتور را مشاهده کنید.

سخن پایانی

یکی از مزایای استفاده از آبگرمکن خورشیدی این است که در همه مناطق آب و هوایی می توان از آن استفاده کرد و این آب گرمکن ها دارای مزایا و ویژگی های زیادی می باشند که شما برای گرم شدن آب مصرفی ساختمان خود می توانید از آبگرمکن خورشیدی استفاده کنید به همین دلیل شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه خرید و سفارش این محصول و قیمت پکیج ایران رادیاتور و خرید آبگرمکن برقی و … اطلاع حاصل کنید.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.