معایب داکت اسپلیت گرین

معایب داکت اسپلیت گرین

معایب داکت اسپلیت گرین: داکت اسپلیت ها جزء رایج ترین سیستم های تهویه مطبوع هستند که عملکرد بسیار عالی از خودشان نشان می دهند و در نتیجه در بین مردم محبوب شده اند؛ اما شاید خیلی ها در مورد معایب این لوازم با یک نوع برند خاص اطلاعات کافی نداشته باشند که در این مقاله قصد داریم راجع به معایب داکت اسپلیت گرین با شما صحبت کنیم و توضیح کاملی بدهیم؛ پس با ما همراه باشید.

آیا داکت اسپلیت نیاز به سرویس دارد؟

بله. داکت اسپلیت گرین مانند هر وسیله ای شبیه به خودش، نیاز دارد که در یک بازه زمانی مشخص سرویس شود که باید توسط سرویس کار های مخصوص خودِ دستگاه این کار انجام گردد که از ایجاد خرابی جلوگیری کند و طول عمر دستگاه را بالا ببرد و باعث شود که بازدهی بهتر و بیشتری داشته باشد.

مزایای داکت اسپلیت گرین چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به معایب داکت اسپلیت گرین با شما صحبت کنیم، بهتر است یک اشاره نسبت به مزایا هم داشته باشیم.

  • این سیستم نسبت به سیستم های مرکزی کاملاً مستقل عمل می کند.
  • اگر می خواهید آنها را خریداری کنید، بهتر است برای ساختمان هایی تهیه اش کنید که کمتر از ۲۰ واحد دارند.
  • اگر بخواهید آن را با رادیاتور مقایسه کنید، متوجه می شوید که راندمان گرمایشی آنها بهتر و بالاتر است. لوله گرمایشی این لوازم از قسمت سقف است‌.
  • مزیت بزرگی که در مورد آنها وجود دارد، این است که هزینه نهایی داکت اسپلیت با کویل، نصف هزینه سیستم چیلر و مینی چیلر می باشد.
  • نکته بعدی اینکه داخل داکت اسپلیت جدا کننده روغن وجود دارد و در نتیجه شما این امکان را دارید که بین یونیت های داخلی و خارجی با اختلاف ارتفاع ۱۵ متر لوله کشی را انجام دهید که باعث می شود در طولانی مدت کارایی خوبی برای دستگاه تان ایجاد شود و عملکرد مناسبی از خودش نشان دهد.
  • این دستگاه همچنین در زمینه سرمایش هم بسیار عالی عمل می کند و عاملی برای صرفه جویی در مصرف برق بین ۲۰ الی ۳۰ درصد می باشد.
  • فیلترهای قابل شستشو دارد که از طریق آنها هوا تصفیه می شود و در نتیجه اگر از آنها در منزل استفاده کنید، دیگر متوجه آلودگی نمی شوید که اگر معایب داکت اسپلیت گرین را در نظر نگیریم، می توانیم به این مورد خیلی اطمینان داشته باشیم.
  • دستگاه داکت اسپیلیت گرین را به راحتی در هر فضایی قرار می دهند و برای گرمترین و سردترین مناطق طراحی شده اند.

داکت اسپلیت گرین چه معایبی دارد؟

  • یکی از معایب داکت اسپلیت گرین این است که شما نمی توانید داخل آن کنترل زوم داشته باشید. اگر این دستگاه را روشن کنید، همه فضاهای داخل همه واحدها؛ یعنی اتاق سالن و راهرو و هرجای دیگری در منزل دمای یکسانی پیدا می کنند و در نتیجه شما در اتاق های مختلف کنترل دمایی ندارید و همین باعث می شود که به دلیل فضای کوچک اتاق، دمای خیلی کم یا زیاد را احساس کنید که در فضای بزرگی مثل پذیرایی این احساس وجود ندارد.

داکت اسپلیت گرین چه معایبی دارد؟

  • نکته دومی که جزء معایب داکت اسپلیت گرین محسوب می شود، این است که مجموع برق مصرفی همه واحدها هنگامی که از داکت اسپلیت استفاده می‌ کنند، نسبت به زمانی که از چیلر مرکز برقی استفاده می کنند، بیشتر است.
  • صدای زیاد هم یکی دیگر از معایب داکت اسپلیت گرین محسوب می‌ شود که باعث می‌ شود نتوانید داخل سالن های کوچک یا مکان هایی استفاده کنید که نیاز به سکوت دارند؛ مثلا اگر یک سالن یوگا دوست دارید، نمی توانید از داکت اسپلیت داخل آن استفاده کنید. این صدا در واقع به خاطر الکتروموتور فن هوادهی می باشد که در سقف کاذب قرار گرفته و باعث می شود تا افراد به اندازه کافی آسایش نداشته باشند، زیرا صدا خیلی بالا است.

کلام آخر

خیلی از شما تمایل به خرید داکت اسپلیت دارید؛ اما به هر حال بهتر است که قبل از هر چیزی معایب داکت اسپلیت گرین را بدانید که در این مقاله برایتان توضیح داده ایم. زمانی که نسبت به معایب واقف باشید، می توانید بهتر تصمیم بگیرید که با توجه به نیازی که دارید، آیا این خرید برای شما مناسب است یا خیر.؛ که در واقع سایت هوایش کار شما را در این زمینه راحت تر کرده و از طریق آن می توانید در صورت تمایل، داکت اسپلیت گرین را تهیه کنید؛ البته به شرطی که نسبت به معایب آن اطلاعات کافی داشته باشید.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.