معایب فن کویل تهویه دیواری

معایب فن کویل تهویه دیواری

معایب فن کویل تهویه: خیلی از شما اطلاعات کلی در مورد فن کویل‌ ها دارید؛ اما شاید به صورت جزئی تر با آن ها آشنا نباشید. وظیفه فن کویل تهویه دیواری این است که در سیستم تهویه مطبوع قرار می گیرد و باعث تامین هوای گرم یا هوای سرد می شود و آن را کنترل می‌ کند؛ اما خیلی‌ ها نمی‌ دانند که ایرادات فن کویل چیست. در این مقاله قصد داریم که ایرادات و معایب این دستگاه‌ ها را به شما بگوییم تا راحت تر در مورد آن ها تصمیم بگیرید.

معرفی معایب فن کویل تهویه دیواری

در این قسمت از مقاله مواردی را به شما خواهیم گفت که اگر قصد خرید فن کویل تهویه دیواری دارید؛ با معایب آن نیز آشنا شده و با اطلاعاتِ کامل خرید کنید.

تازه نکردن هوا

مشکل اینجاست که هوای تازه در فن کویل جریان ندارد؛ یعنی همان هوای محیط را گرم یا سرد می کند و دوباره باز می گرداند. همین باعث می شود که هوا تازه نباشد، چرا که همان هوایِ محیط بوده و دما تغییر پیدا کرده و این هوا دوباره و دوباره در مسیر جریان قرار می گیرد و اکسیژن کافی ندارد و در نتیجه فن کویل به وسیله کمکی نیاز پیدا می کند تا بتواند اکسیژن را به محیط برگرداند.

کندانس در فصل تابستان

یکی دیگر از معایبی که در مورد نحوه عملکرد فن کویل تهویه دیواری وجود دارد، مربوط به فصل تابستان است. یعنی در این فصل وقتی که آب سرد می خواهد از بین کویل ها عبور کند، از آنجا که اختلاف دمای آب و هوای محیط اطراف خیلی زیاد است، تقطیر آب رخ می دهد و همین باعث می‌ شود که روی سطح کویل شبنم به وجود بیاید. این اتفاق کاملا طبیعی است و این قطرات باید از طریقی خارج شوند و  اگر خارج نشوند، مشکلاتی به وجود می آید که ممکن است تجمع قطعات داخل فن کویل تهویه دیواری باقی بماند و مقدار قابل توجهی آب در آن جمع شود. این تجمع آب باعث نشت آن ها می شود و ممکن است رنگ اتاق یا حتی خود دیوار را خراب کند. همچنین ممکن است عاملی برای خوردگی، زنگ زدگی، رشد باکتری و میکروارگانیسم ها باشد. حتی ممکن است بوی نامطبوعی را هم ایجاد کند.

بازده نسبتاً ضعیف فن کویل تهویه دیواری

اگر فن کویل بخواهد عملکرد مناسبی داشته باشد تا حد زیادی به فیلتر ها وابسته است. به خاطر همین فیلتر ها باید به طور منظم تمیز شده و چک شوند. . اگر این اتفاق نیفتد، بازدهی آن ها پایین می آید و باعث می شود که هوای ورودی به اندازه کافی قدرت نداشته باشد. از طرفی عمر فن کویل تهویه دیواری کم می شود و نمی توان در طولانی مدت بازدهی خوبی را از آن ها انتظار داشت.

عدم توانایی کنترل رطوبت در فن کویل

اگر فن کویل(Fan coil) در مناطق مرطوب قرار بگیرد، نمی‌ توان رطوبت را کنترل کند. همین باعث می‌ شود که دستگاه دوباره به یک مکمل هواساز نیاز پیدا کند، زیرا رطوبت را داخل خودش جمع می کند و ممکن است بدون وجود این دستگاهِ مکمل و کمکی، دوباره نشتی آب اتفاق بیفتد.

فقدان کانال

یکی دیگر از معایبی که می توان از فن کویل تهویه دیواری نام برد، این است که آنها کانال ندارند، زیرا به جای کانال لوله استفاده شده و اگر بخواهند جداسازی انجام دهند، ساختمان داخلی فن کویل به طور کامل به هم می خورد؛ اما اگر کانال داخل دستگاه باشد، چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

فقدان کانال از معایب فن کویل تهویه

زیاد بودن واحدهای مستقل

اینکه تعداد واحدهای مستقل در فن کویل خیلی زیاد است، یک عیب به حساب می آید، زیرا اگر هر کدام از این تجهیزات خرابی پیدا کنند، کار کل دستگاه به هم می ریزد. از طرفی ممکن است هر کدام از  آن ها خراب شود که نیاز به نظارت و تعمیرات زیادی پیدا می کنید و ممکن است در طول سال  مدام درگیر باشید.

عملکرد فن کویل چگونه است؟

همانطور که بالاتر هم گفته شد، فن کویل هوای گرم و سرد را تعدیل می کند. به این صورت که هوا از بین کویل ها عبور می کند؛ هوایی که ممکن است داخلش آب سرد یا آب گرم داشته باشد و همین باعث می‌ شود که محیط اطراف، افزایش و کاهش دما داشته و دمای مطلوب را به خود بگیرد.

کلام آخر درباره معایب فن کویل تهویه

با تمام اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم، متوجه شده ‌اید که فن کویل تهویه دیواری هم معایبی دارد و باید هنگام خرید آنها بیشتر دقت کنید و همه این موارد را در نظر بگیرید که ما در سایت هوایش این مشکل را برای شما رفع خواهیم کرد تا با خیال راحت خریدتان را انجام دهید.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.