نکات نگهداری پکیج گرمایشی

نکات نگهداری پکیج گرمایشی

مدت بسیار زیادی است که پکیج های گرمایشی به کمک ما آمده اند. با وجود آنها ما دیگر نیاز به موتورخانه و آبگرمکن نداریم. آب موجود در پکیج گرمایشی زودتر گرم می‌ شود و در زمان صرفه جویی خواهد شد‌. در این مقاله تصمیم داریم که راجع به نکات نگهداری پکیج گرمایشی از جمله پکیج بوتان با شما صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

نکات مهم نگهداری از پکیج گرمایشی

اگر می خواهید با نکات نگهداری پکیج گرمایشی آشنا شوید، این قسمت را از دست ندهید و قبل از پرس و جو در ارتباط با قیمت پکیج، باید بگوییم که راندمان انرژی پکیج گرمایشی Heating package نسبت به موتورخانه و آبگرمکن بیشتر است‌. از طرفی ایمنی آن ها بالاتر است و هر لحظه که شما اراده کنید، می تواند آب گرم را برایتان فراهم کند؛ پس تا اینجا متوجه شدید که این سیستم گرمایشی نسبت به سایر سیستم ها برتری زیادی دارد. قبل از هرچیز باید گفت که یکی از قطعات مهم پکیج برد آن است، پس باید در صورت نیاز برای تعمیر برد پکیج اقدام کرد. حال برای نگهداری از آنها باید کوشا باشید و نکاتی را رعایت کنید که این نکات شامل موارد زیر هستند:

توجه به فشار آب

شما می توانید با استفاده از گِیج یا مانومتر فشار آب داخل سیستم پکیج را چک کنید. فشار آب مورد نیاز در پکیج گرمایشی باید بین ۱ تا ۲ اتمسفر باشد. اگر فشار آب کمتر از نیم بار باشد، از مدار خارج می گردد.

دودکش از نکات نگهداری پکیج گرمایشی

دودکش جزء موارد ایمنی است و از نکات نگهداری پکیج گرمایشی محسوب می‌ شود که اهمیت بالایی هم دارد. قبل از اینکه فصل زمستان و سرما بیاید، حتماً مسیر دودکش باید باز باشد و کلاهک های استاندارد روی آن استفاده شود.

رسوب گیری

برای اینکه رسوب داخل پکیج اتفاق نیافتد، شما نیاز به یک رسوب گیر دارید. برای استفاده از رسوب گیرهای پلی فسفات، نیاز دارید که آب سرد را وارد قسمت ورودی  کنید تا پکیج بهتر کار کند.

سیستم ضد گیرپاژ

پمپ به طور معمول داخل پکیج های دیواری قرار می گیرد و به این صورت کار می‌ کند که اگر آب در حدود ۲۴ ساعت داخل سیستم گردش پیدا نکند؛ از طریق پمپ، جریان راه می افتد اما اگر این اتفاق نیفتد، پمپ آسیب می بیند که به مرور زمان هم این آسیب رخ می دهد. پس باید این قسمت را بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید و اگر هم مشکلی ایجاد شد، به صورت دستی محور پمپ را بچرخانید و روغن کاری را انجام دهید و اگر باز هم نتیجه نگرفتید، حتما باید از سرویس کار کمک بگیرید.

صافی ها

اگر می خواهید نکات نگهداری پکیج گرمایشی را درست انجام دهید و عملکرد خوبی از آن ببینید، باید هر دو یا سه ماه یکبار صافی های آب پکیج را مورد بررسی قرار دهید. اگر پکیج تازه راه اندازی شده باشد، احتمالاً در مسیر لوله آب سنگریزه‌هایی ایجاد خواهد شد. اگر این سنگ ریزه پشت صافی قرار بگیرد، فشار آب پکیج کم می شود و در نتیجه باید به یاد داشته باشید سیستم هایی که به تازگی راه اندازی کرده اید، در قسمت صافی ها مراقبت شوند  و بررسی‌ های لازم روی آنها انجام گردد.

ضد یخ زدگی

یکی دیگر از مهمترین نکات نگهداری و گرمایشی، مسئله سیستم ضد یخ زدگی است که برای جلوگیری از یخ زدگی پکیج حتماً باید این سیستم، روشن و متصل به برق باشد و در نتیجه باید حواستان باشد که این قسمت آسیب نبیند.

نکات مهم نگهداری از پکیج گرمایشی

دیگر نکات مهم نگهداری پکیج گرمایشی

در مورد نکات نگهداری پکیج گرمایشی چند مورد کوتاه دیگر هم هست که باید به آنها توجه داشته باشید تا پکیج طول عمر بیشتری داشته باشد.‌

  • اگر می خواهید سفر کنید، حتما باید شیر اصلی آب سرد را قطع کنید.
  • باید از محافظ برق استفاده کنید تا نوسانات برق پکیج آسیب نزند.
  • اگر پکیج در هوای آزاد نصب شده و خطر یخ زدگی برای آن وجود داشته باشد، حتما باید دستگاه را روشن نگه دارید و برای این که یخ زدگی اتفاق نیفتد، آبِ آن را خارج کنید.
  • به صورت دوره ای از سرویس کار پکیج کمک بگیرید که جزء نکات نگهداری پکیج محسوب می‌ شود.
  • اگر بوی دود یا گاز متوجه شدید، حتماً دستگاه را خاموش کنید.
  • لوازم قابل اشتعال را در نزدیکی دستگاه نگه ندارید.
  • مراقب باشید که آب ورودی به پکیج؛ املاح با سختی بالایی نداشته باشد.

کلام آخر

با تمام اطلاعاتی که به دست آوردید، متوجه شدید که نکات نگهداری پکیج گرمایشی چه چیزهایی هستند. اگر شما بتوانید از یک منبع معتبر مثل سایت هوایش استفاده کنید و پکیج های گرمایشی با برند های مختلف را خریداری کنید، قطعاً خیالتان از بابت کیفیت راحت خواهد بود که با در پیش گرفتن این نکات هم می توانید طول عمر این دستگاه را بالا ببرید.

3/5 - (6 امتیاز)

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.