ویژگی های برجسته فن کویل گرین

فن کویل گرین یکی از بهترین سیستم های تهویه مطبوع در ابعاد جهانی به شمار می آید. شرکت مطرح و شناخته شده گرین، به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر، مدل های مختلفی از سیستم های تهویه مطبوع اعم از صنعتی و خانگی را طراحی و تولید می نماید. بر همین اساس، ردپای فن کویل گرین در بسیاری از اماکن عمومی، مراکز خرید، بیمارستان ها، هتل ها، مراکز تجاری، اداری و واحدهای ساختمانی به چشم می خورد. لازم به ذکر است که از فن کویل گرین در مقوله تاسیسات، به عنوان نمونه ای از تجهیزات امروزی و مدرن نام برده می شود. فن کویل ها ضمن مصرف بهینه انرژی، هوایی دلنشین و مطبوع را در کمترین زمان ممکن در فضای مورد استفاده پراکنده می سازند.

بدون تردید، یکی از معضلات بسیاری از انسان ها، به ویژه در کلانشهرها وجود آلودگی ها و آلاینده های موجود در هوا می باشد. بروز انواع مشکلات تنفسی و بیماری قلبی و عروقی و حساسیت های مختلف، ماحصل ذرات معلق در هوا و شدت آلودگی ها است. از سوی دیگر، بخش اعظمی از زندگی و کار انسان ها در محیط های بسته و ساختمان ها سپری می شود. عاری ساختن هوای محیط و افزایش کیفیت هوا، به منظور حفظ سلامتی انسان ها از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بر همین اساس، یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد هوایی مطلوب و ایده آل در محیط مورد استفاده، به خرید سیستم فن کویل گرین اختصاص می یابد.

مشخصات فنی فن کویل گرین

امروزه یکی از بخش های مهم و حائز اهمیت محیط های مسکونی، صنعتی و تجاری، به سیستم تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایش مربوط می شود. کنترل کیفیت هوا، رطوبت و دما، از مهمترین وظایف سیستم تهویه مطبوع محسوب می گردد. بر این اساس، فن کویل گرین در ردیف سیستم ها و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی باکیفیت، مقرون به صرفه و زیبا به شمار می آید. قدرت پرتاب بالا و برخورداری از ابعاد مناسب سیستم تهویه مطبوع گرین ، یکی از بهترین گزینه ها برای محیط های مسکونی، اداری و تجاری تلقی می گردد. همچنین تولید فن کویل های گرین در مدل های مختلف، نیازهای مصرف کنندگان را به خوبی پاسخگو می باشد.

مدل های زمینی، کاستی 4 طرفه، سقفی کاستی یک طرفه، سقفی توکار و دیواری، از نمونه رایج و معمول فن کویل گرین می باشند. این محصولات متناسب با نوع نیاز و نحوه کارایی در ظرفیت های هوادهی مختلف 200 الی 2000 CFM تولید و مورد استفاده واقع می شوند. تامین هوای تازه و سالم، یکی از مهمترین مشخصات فن کویل گرین قلمداد می گردد. این سیستم سرمایشی ضمن پاک سازی آلاینده های موجود در هوا، در حفظ سلامت افراد نقش برجسته و بارزی ایفا می نماید. همچنین افزایش کیفیت هوای محیط، با آسایش و آرامش انسان ها رابطه مستقیم و تنگاتنگ دارد. صرفه جویی در مصرف انرژی و به تبع آن کاهش هزینه ها، از دیگر ویژگی های قابل توجه فن کویل های گرینتلقی می گردد. فرآیند انجام گرمایش و سرمایش سریع در کوتاه ترین زمان، عملکرد کم صدا و آرام، در کنار قابلیت تمیز کنندگی خودکار، از نقاط عطف فن کویل گرین محسوب می شود. همچنین در پرتو استفاده از این نوع سیستم تهویه، ضمن فیلتر کردن هوا، کیفیت هوای محیط به میزان قابل توجهی ارتقا پیدا می کند.

نگاهی به ساختمان و قطعات فن کویل گرین

به طور کلی، ساختمان فن کویل گرین از یک کویل و یک فن ساخته و پرداخته شده است. غالبا برای ساخت کویل ها از لوله های مسی استفاده به عمل می آید. متریال تشکیل دهنده فن ها نیز آلومینیوم می باشد. فرآیند به چرخش درآوردن فن توسط الکترو موتورها و با کمترین میزان صدا صورت می گیرد. تبادل و انتقال حرارت با هوا، بر عهده کویل می باشد. از دیگر اجزای مهم تشکیل دهنده فن کویل فیلتر بوده که وظیفه پاکسازی هوا از آلاینده ها و ذرات آلودگی را عهده دار است. شایان ذکر است که به منظور تصفیه هوا از یک فیلتر هپا از نوع نایلونی، الیافی و آلومینیومی استفاده می گردد.  همچنین برای این فیلترها قابلیت شستشو نیز در نظر گرفته می شود.

شیر فلکه به عنوان یکی دیگر از قطعات مهم فن کویل گرین برای وصل و قطع کردن جریان سیال مورد استفاده واقع می شود. شیر فلکه در نوع اتوماتیک و معمولی طراحی شده و به منظور تحمل و مقاومت در دماهای خاص و فشارهای بالا، از متریالی مانند ptfe یا چدن ساخته می شود. شیر هواگیری به منظور جلوگیری از اختلال حرکت سیال، عملیات تخلیه هوای نفوذ کرده به داخل سیال را انجام می دهد. این قطعه به دو صورت اتوماتیک و دستی عمل کرده و برای تحمل فشارهای زیاد، از متریال مختلف ساخته می شود. ترموستات از دیگر اجزای تشکیل دهنده ساختمان فن کویل گرین می باشد. ثابت نگه داشتن و کنترل دما در پرتو وجود این قطعه صورت می پذیرد. ترموستات ها در دو مدل دیجیتال و الکترو مکانیکی ارائه می گردند. تشتک تخلیه از دیگر قطعات فن کویل گرین بوده که محل جمع شدن قطره های آب ناشی از تقطیر آب در اثر برخورد با کویل ها می باشد.

راهنمای خرید فن کویل گرین

بدون تردید، تعیین ظرفیت و توان هوادهی، یکی از مهمترین مؤلفه ها در خرید فن کویل گرین محسوب می شود. انتخاب ظرفیت متناسب با محیط و فضای مورد نظر، علاوه بر کاهش مصرف انرژی، در ایجاد هوایی مطبوع و لذت بخش بسیار تاثیرگذار و مؤثر است. سیستم تهویه مطبوع گرین در ظرفیت های متنوعی به مصرف کنندگان عرضه می گردد. بر این اساس، فن کویل دارای ظرفیت 200 cfm برای پوشش دهی فضای حداکثر 12 مترمربع مناسب است. بنابراین، فن کویل 300 cfm برای متراژ حداکثر 20 مترمربع، دستگاه 400 cfm برای فضای 28 متر، 600 cfm برای متراژ 40 متر و فن کویل 800، 1000 و 1200 cfm به ترتیب برای فضاهای دارای متراژ 56، 70 و 80 مترمربع مناسب هستند.

ابعاد فن کویل هم در هنگام خرید این محصول بسیار حائز اهمیت و مهم تلقی می گردد. مناسب است که اندازه دستگاه با فضای مورد استفاده تطابق و همخوانی داشته باشد. قیمت نهایی فن کویل، طراحی شکل ظاهری، فشار کار، کیفیت فن و بدنه، از دیگر مؤلفه های مهم در هنگام انتخاب فن کویل گرین به حساب می آید. ناگفته نماند که سیستم های تهویه مطبوع گرین، هوایی پاک، سالم و تمیز را در محیط انتشار می دهند.

 

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.