پمپ ساید چنل

پمپ ساید چنل

 

همانطور که می دانید پمپ ساید چنل یا پمپ هواده ساید چنل نام های دیگری هم دارد که به نام بلوئر ساید چنل و یا وکیوم ساید چنل نیز شناخته می شوند و کاربردهای بسیاری در صنعت دارند و وظیفه اصلی این پمپ ها دمش و مکش هوا است که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی پمپ ساید چنل می پردازیم.

مشخصات فنی ساید چنل

پمپ ساید چنل به دلیل انجام دادن تولید فشار و دبی در ظرفیت های مختلف یک پمپ دمنده و مکنده می باشد که دارای توان های مختلفی است و در دو مدل تک فاز و سه فاز تولید می شود. الکترموتور این پمپ ها از توان ٪۹ الی ۲۰ کیلووات با دور ۲۹۰۰ RPM  تولید می شود . این پمپ ها قادر هستند انتقال سیال هوا یا گاز را به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام دهند و دارای مقاومت بالا می باشند و از مزیت های مهم ساید چنل oil free  بودن است یعنی در مسیر انتقال سیال هیچ روغنی وجود ندارد و بیشتر برای انتقال مواد غذایی مناسب می باشد . این پمپ ها دارای مدل تک پروانه ، دو پروانه و سه پروانه می باشند.

اجزا تشکیل دهنده ساید چنل

الکتروموتور: وظیفه الکتروموتور تولید نیروی محرکه برای به چرخش در آوردن پروانه است .

پروانه : وظیفه آن ایجاد فشار هوا و جا به جایی سیال است و جنس آن بیشتر از آلومینیوم است.

هوزینگ : این قطعه روی پروانه قرار می گیرد.

لوله ورودی : سیالات از طریق این لوله وارد هوزینگ می شوند که قطر این لوله تاثیر مستقیمی بر دبی پمپ دارد.

لوله خروجی : لوله خروجی را اگزوز می گویند که وظیفه آن خارج کردن هوای تحت فشار است.

مزایای بلوئر ساید چنل

پمپ ساید چنل دارای مقاومت بالا و طول عمر بالا می باشد و به علت کم حجم بودن آن بسیار سبک است و به راحتی قابل حمل و نقل و جا به جایی است و دارای راندمان کاری بالا می باشد و نصب و راه اندازی آن بسیار ساده است و یکی از مزایای آن پایین بودن استهلاک آن می باشد و در مقابل کاری که انجام می دهد بسیار مقرون به صرفه است و کیفیت بسیار بالایی دارد.

کاربرد ساید چنل

پمپ ساید چنل کاربرد بسیاری دارد و در صنعت سرامیک و کاشی ، آزمایشگاه ها ، سیستم تصفیه خانه فاضلاب ، صنعت پلاستیک ، سیستم انتقال هوا ، صنعت بسته بندی ، غبارگیری ، تصفیه فاضلاب های بهداشتی و صنعتی ، مواد غذایی و بهداشتی ، پرورش آبزیان ، صنعت خودروسازی کاربرد دارد.

این پمپ ها قادر هستند با تزریق هوا به کف استخرهای پرورش ماهی کمبود اکسیژن موجود در استخر را به حداقل برسانند و این بلوئر در سیستم انتقال مواد پودری و گرانولی با روش دمش و مکش کاربرد اساسی دارد . از حالت دمش این پمپ ها در صنعت خودروسازی جهت خشک کردن بوسترهای ترمز خودرو استفاده می شود و در صنعت خودروسازی دو حالت دمش و مکش کاربردهای تخصصی بسیاری دارد.

نحوه عملکرد پمپ ساید چنل

نحوه کار این پمپ ها بدین صورت است که هوا از طریق پروانه مکنده می شود و به هوای داخل دمنده وارد می شود و فشرده می شود و هوا به قسمت داخلی پمپ رفته و دوباره فشرده می شود و ساید چنل توسط فن و تیغه ها هوا را منتقل می کند که یک اختلاف فشاری بین ورودی و خروجی ایجاد می کند که با افزایش فشار نیروی موتور هم افزایش پیدا می کند.

نکات مهم در استفاده از بلوئر ساید چنل

نکات مهمی در استفاده از پمپ ساید چنل وجود دارد و باید دقت کرد که این دستگاه در چه محدوده کاری فعالیت می کند و کاربردش چی است و از چه مدلی باید استفاده شود و همینطور فیلترهای ورودی و خروجی آن باید در سیستم درست نصب شود چون این فیلترها باعث کاهش آلودگی صوتی می شوند.

خرید پمپ چنل

برای خرید این پمپ ها شما می توانید از بهترین برند همراه با کاتالوگ به سایت شرکت هوایش مراجعه و قیمت این پمپ ها و پمپ استخری را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

وظیفه پمپ ساید چنل تولید هوا با فشار بالا و جریان کم است و بر اساس نیاز و کاربرد هم نقش مکنده و هم نقش دمنده را دارد و در صنایع مختلف از آن استفاده می شود به همین منظور شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه سفارش این پمپ ها و پمپ استخری اطلاع حاصل کنید‌.

 

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.