پمپ کفکش راد

پمپ کفکش راد در زمره بهترین و باکیفیت ترین پمپ های تولید شده در کشور به حساب می آید. شرکت راد پمپ به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر، در زمینه تولید انواع پمپ های خانگی ضدآب، پمپ های شناور و پمپ های کفکش مشغول به فعالیت می باشد. اخذ گواهینامه استاندارد اروپا (CE)، ساخته شده توسط ماشین آلات روز دنیا و کیفیت و کارایی بالا، بخشی از مهمترین ویژگی های مثبت پمپ کفکش راد به شمار می آید. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که پمپ های کفکش، از جمله پمپ های پرکاربرد و پر استفاده در کشور ما محسوب می شوند.

بدون تردید، یکی از دغدغه ها و چالش های بشر برای بقا و ادامه زندگی، دستیابی به منابع زیر سطح زمین، به منظور استخراج آب بوده است. با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی به تدریج پمپ های مختلفی به منظور برآورده ساختن این نیاز تولید و در اختیار انسان ها قرار گرفت. بر این اساس، برای پمپاژ و استخراج آب در ارتفاع، پمپ آب کفکش در مقیاس وسیعی مورد استفاده واقع می شود. پمپ های آب کفکش متناسب با نوع نیاز و نحوه کارایی از متریال مختلفی ساخته و در مدل های متنوع عرضه می شوند. در ساختار این محصولات از متریالی مانند پلیمر، استیل، آلومینیوم و چدن استفاده به عمل می آید. همچنین سیم پیچی داخلی پمپ های آب کفکش متناسب با نوع مدل آلومینیومی، مسی یا تلفیقی از این متریال می باشد. استفاده از پمپ کفکش راد ، یکی از بهترین راهکارها برای پمپاژ و استخراج آب به شمار می رود.

مهمترین شاخصه های پمپ کفکش راد

خرید پمپ کفکش رادیکی از گزینه های کاربردی برای انتقال آب صاف و عاری از هرگونه مواد و ناخالصی از بستر رودخانه، استخر و چاه تلقی می گردد. برخورداری از پروانه و بدنه استنلس استیل، مقاومت پمپ آب را در برابر رسوب پذیری و خورندگی به میزان چشمگیری افزایش داده است. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که پمپ کفکش راد به منظور دستیابی به بازده بالا، با چندین پروانه طراحی و تولید می شود. یکنواختی سطح، وزن مناسب و مطلوب، بالانس و متعادل بودن، از مهمترین ویژگی های پمپ آب کفکش راد  تلقی می گردد.

الکترو موتور به کار رفته در ساختار پمپ کفکش راد تکفاز بوده که علاوه بر مصرف برق بسیار پایین و بهینه، از مقاومت و دوام بالایی در برابر حرارت برخوردار می باشد. استفاده از جنس مس برای سیم پیچی الکترو موتور پمپدر مقاومت این محصول تاثیر مطلوب و بسزایی از خود برجای می گذارد. تعبیه صافی Strainer در قسمت ورودی پمپ آب، از ورود مواد و ناخالصی های درشت به داخل محفظه پمپ به خوبی جلوگیری به عمل می آورد. یکی از نقاط عطف پمپ کفکش راد، برخورداری از بدنه دوجداره می باشد. در پرتو وجود این بدنه، علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب به داخل موتور، افزایش دوام و طول عمر پمپ را با خود به همراه دارد. ناگفته نماند که پیچ ها و شفت پمپ راد از استیل ضد زنگ ساخته و پرداخته شده است. همچنین در طراحی و تولید قطعات و متعلقات پمپ های کفکش راد از آلیاژهای ریخته گری مخصوص و فشرده استفاده به عمل آمده که در افزایش راندمان و کیفیت و کارکرد پمپ آب بسیار تاثیرگذار و مؤثر است. علاوه بر این، پمپ کفکش راد برای کاربری های مختلف و در سایزهای 1.1/4 الی 3 اینچ تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

موارد کاربرد و استفاده پمپ کفکش راد

لازم به ذکر است که برای انتقال و پمپاژ سیالاتی نظیر آب از پمپ آب کفکش در طیف وسیع و گسترده ای استفاده به عمل می آید. طراحی و ساختار پمپ های کفکش مانند توربین عمودی بوده که فرآیند حرکت و چرخش پمپ به وسیله یک موتور الکتریکی صورت می گیرد. کابل، آب بندها و سیل های مکانیکی، محور، حلزون، موتور، پروانه و الکترو موتور، سایر اجزای تشکل دهنده در ساختار پمپ کفکش راد محسوب می شوند. پمپ های آب کفکش در انتقال آب به ویژه در پروژه های صنعتی نقش برجسته و بارزی ایفا می نمایند. از سوی دیگر، خصوصیات منحصر به فرد و مزیت های بسیار زیاد پمپ کفکش، قابلیت استفاده از این محصول را در انواع مصارف و کاربری های میسر ساخته است. بر این اساس، یکی از مهمترین موارد کاربرد پمپ کفکش راد، به پمپاژ و انتقال آب های تمیز و صاف اختصاص پیدا می کند. پمپاژ و انتقال مایعات رقیق، تخلیه آب از چاه ها، آبیاری کردن باغچه های بزرگ، گلخانه ها، باغ ها و مزارع، کف شکنی و تخلیه پساب ها و آب های پس از باران، از دیگر موارد کاربرد پمپ های کفکش راد به حساب می آید. همچنین پمپاژ کردن آب شرب برای مصارف خانگی، تخلیه و خروج مخزن های آب و مایعات و سیالات مختلف و تخلیه پساب های فاضلاب، از دیگر موارد کاربرد پمپ های آب کفکش به شمار می رود. از دیگر موارد مهماستفاده از پمپ کفکش راد میتوان به تخلیه آب استخر، انتقال سیالات و مایعات مربوط به صنایع دارویی و غذایی و فواره ها اشاره نمود.

راهنمای خرید پمپ کفکش راد

بدون تردید، میزان آب دهی و قدرت و توان موتور، از جمله فاکتورهای مهم و حائز اهمیت در خرید پمپ کفکش راد قلمداد می گردد. قدرت موتور پمپ در میزان پمپاژ و انتقال آب مورد نیاز از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در نظر گرفتن شرایط عملیاتی مانند ارتعاش، دما و سرعت در این زمینه بسیار مؤثر و تاثیرگذار است. چراکه توجه به این مؤلفه ها احتمال بروز آسیب ها و مشکلات جدی را به حداقل می رساند. ارتفاع و ورودی و خروجی لوله از دیگر موارد حائز اهمیت در هنگام خرید پمپ کفکش راد تلقی می شود. قطر خروجی لوله، با میزان پمپاژ و آب دهی پمپ رابطه مستقیم دارد. سیستم قطع کننده و برق، از دیگر عوامل قابل توجه در این زمینه می باشند.

گفتنی است که در تعیین قیمت نهایی پمپ کفکش راد پارامترهایی مانند تولید کننده، کیفیت، قدرت و ارتفاع بسیار تاثیرگذار و مؤثر می باشد. همچنین، جنس و سایز لوله و حداکثر دبی در افزایش و کاهش قیمت پمپ کفکش اثرگذار است. ناگفته نماند که پمپ های آب کفکش به عنوان یکی از پرکاربردترین پمپ های انتقال دهنده سیالات و مایعات در سطح کشور به حساب می آیند.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.