راهنمای خرید مشعل شوفاژکار

بدون تردید، مشعل شوفاژ رکن اصلی تولید انرژی در موتورخانه های مرکزی به شمار می آید. در یک نگاه کلی مشعل گازی قلب تپنده و بخش اصلی سیستم حرارت مرکزی تلقی می گردد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که مشعل شوفاژکار فرآیند تولید گرما را از طریق تلفیق شدن با مقداری سوخت انجام می دهد. بنابراین، ایجاد و تولید گرمایش، یکی از مهمترین کارکردهای مشعل محسوب می شود. بر همین اساس، از مشعل در بویلرهای فولادی و چدنی موتورخانه ها به عنوان موتور احتراق استفاده به عمل می آورند. شایان ذکر است که مشعل شوفاژ وظیفه تولید حرارت و گرمای کل یک محیط را عهده دار می باشد. به همین جهت، این مشعل ها در پکیج های زمینی، تاسیسات گرمایشی و موتورخانه ها مورد استفاده واقع می شوند. چرا که تبدیل انرژی سوخت به انرژی گرمایی از طریق مشعل شوفاژ صورت می گیرد. به همین منظور باید به راهنمای خرید مشعل شوفاژکار دقت کنیم.


برای مشاهده مشخصات و خرید مشعل شوفاژکار کلیک کنید .


انتخاب ظرفیت در خرید مشعل شوفاژکار

مشعل شوفاژکار با توجه به نوع مصرف، ظرفیت گرمایشی و سوخت مصرفی طراحی و تولید می شود. به طور معمول، مشعل ها با استفاده از سوخت های مختلف مانند مازوت، گازوئیل و گاز، انرژی گرمایشی مورد نیاز را تولید می کنند. برای ایجاد گرمایش در سیستم های حرارت مرکزی نظیر دیگ های چدنی و فولادی و به منظور گرم کردن مایعات و سیالات موجود در آن، مشعل ها بسیار کاربرد دارند. غالبا ظرفیت مشعل متناسب با ظرفیت مشخص شده بویلرها و بر حسب کیلو وات و کیلو کالری تعیین می گردد. مشعل شوفاژکار یکی از تجهیزات رایج و پرکاربرد برای سیستم های حرارت مرکزی و سیستم های گرمایشی به شمار می رود.

 

مشخصات فنی مشعل شوفاژکار

مشعل شوفاژکار به عنوان قلب و کانون اصلی سیستم گرمایشی، ایجاد گرما در پکیج های گرمایشی، هیترها و دیگ های بخار را محقق می سازد. به طور کلی، مشعل ها از لحاظ سوخت مصرفی در انواع مختلفی مانند مشعل سه گانه سوز، مشعل مازوت سوز، دوگانه سوز، گازوئیل سوز و مشعل گاز سوز موجود می باشند. در این میان، مشعل گازسوز از جمله تجهیزات به صرفه و متداول تاسیسات ساختمان و صنایع مختلف محسوب می شود. با توجه به وجود منابع غنی و ارزشمند گاز طبیعی در کشور، بسیاری از سیستم های گرمایشی در مدل گازسوز طراحی و تولید می گردند. نحوه عملکرد مشعل شوفاژخانه به این صورت بوده که ایجاد شعله و حرارت ضمن ترکیب با هوای احتراق، با عبور جریان گاز انجام می پذیرد.

پایداری شعله و دامنه تغییرات در مشعل شوفاژکار بسیار وسیع و گسترده است. همچنین این دستگاه هنگام ایجاد فرآیند شعله و حرارت، میزان انرژی بسیار کمی را مصرف می کند. بر همین اساس، علاوه بر صرفه جویی بهینه در مصرف انرژی، در کاهش هزینه های اقتصادی مصرف کننده، تاثیر مطلوبی از خود برجای می گذارد. لازم به ذکر است که مشعل شوفاژکار در فضای کوره بویلر دمایی قایل کنترل و یکنواخت ایجاد می سازد. علاوه بر این، مشعل های شوفاژکار از راندمان و توان حرارتی بسیار بالایی برخوردار می باشند. همچنین عدم مستهلک شدن در اثر دمای آزاد شده از خود، عدم تولید سر و صدای زیاد، ترکیب درست سوخت و هوا و ایجاد اتمسفری قابل کنترل و یکنواخت، از دیگر ویژگی های مهم و حائز اهمیت مشعل شوفاژکار به حساب می آید.

اجزای اصلی مشعل شوفاژکار

در ادامه این مقاله اجزای مهم و اصلی مشعل شوفاژکار را مورد بررسی قرار می دهیم.

بدنه مشعل:

غالبا بدنه مشعل ها از متریال آلومینیوم ساخته و پرداخته می گردد. همچنین بر روی بدنه، لوازم و تجهیزات جانبی دستگاه نصب شده و اتصال مشعل به بویلر از طریق یک فلانچ صورت می گیرد.

رله کنترل:

رله کنترل وظیفه مدیریت و هماهنگی مشعل شوفاژخانه را بر عهده دارد. این قطعه دارای روکش طلقی از بهم پیوستن تجهیزات و کیت الکترونیکی و تعدادی مدار شکل گرفته است. در هنگام ایجاد اختلال در روند فعالیت مشعل، یک پیام خطا با روشن شدن چراغ بزرگ و قرمز رنگ نمایان می شود.

شیر برقی:

شیر برقی مشعل شوفاژکار وظیفه باز و مسدود کردن جریان سوخت را عهده دار می باشد. این قطعه با داشتن یک بوبین، باز کردن جریان سوخت را به وسیله ایجاد میدان مغناطیسی و از طریق اتصال برق صورت می دهد. با از بین رفتن میدان مغناطیسی در اثر قطع برق، انسداد جریان سوخت اعم از گازوئیل یا گاز انجام می شود. همچنین متناسب با میزان عبور سوخت و ظرفیت مشعل، اندازه شیرهای برقی متغیر می باشد.

الکترو موتور:

فرآیند تزریق هوا به محفظه احتراق از طریق الکترو موتور مشعل موتورخانه اجرایی می شود. تنظیم هوای مورد نیاز مشعل به صورت برقی و دستی توسط یک دمپر انجام می پذیرد. در واقع، علت اصلی حرکت پروانه و پمپ، الکترو موتور می باشد.

ترانس جرقه:

تبدیل برق به ولتاژهای بالاتر به منظور ایجاد جرقه برای احتراق مشعل به وسیله قطعه ترانس جرقه صورت می گیرد. این ترانسفورماتور از یک هسته مغناطیسی و دو سیم پیچ تشکیل شده است. از دیگر اجزای مشعل فتوسل، فن هوادهی، پرشر سوئیچ گازی، شعله پخش کن و شعله پوش مشعل می باشد.

ناگفته نماند که مشعل شوفاژکار برای تامین گرمایش بویلرهای فولادی و چدنی به عنوان اجزای اصلی سیستم موتورخانه ها و دیگ های بخار کاربرد دارد.

خرید مشعل شوفاژکار از فروشگاه اینترنتی هوایش

در فروشگاه اینترنتی و معتبر هوایش، انواع و اقسام مشعل موتورخانه در ظرفیت ها و مدل های مختلف موجود می باشد. به منظور افزایش رفاه حال خریداران، ارائه مشعل شوفاژکار در این فروشگاه با قیمتی مقرون به صرفه و اقتصادی صورت می گیرد. عرضه تجهیزات تاسیسات ساختمان باکیفیت و بادوام از میان برندهای معتبر و شناخته شده، بخشی از مزیت های خرید از این فروشگاه اینترنتی محسوب می شود.

سخن پایانی

لازم به ذکر است که در خرید مشعل شوفاژکار پارامترهای مختلفی مانند نوع کنترل، دبی سوخت، ظرفیت حرارتی و نوع سوخت مشعل مؤثر و تاثیرگذار می باشند. همچنین توجه به مواردی مانند ایمنی بالا، طول عمر مفید، سر و صدا و آلایندگی کم و بهره مندی از راندمان و کارکرد پایدار در این زمینه از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در ضمن، محاسبه ظرفیت مشعل ها بر اساس کیلو کاری یا کیلو وات بر ساعت صورت می گیرد.در میان برندهای تولیدکننده های فعال در کشور، مشعل شوفاژکار به علت برخورداری از ضریب ایمنی و امنیت بالا، راندمان و بازده مطلوب، کیفیت ساخت مناسب و طراحی بر اساس اصول استاندارد جهانی، از تجهیزات کاربردی و کارآمد برای تامین گرمایش سیستم حرارت مرکزی به شمار می رود.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.