کاربرد پمپ سیرکولاتور یا پمپ سیرکوله چیست؟

پمپ سیرکولاتور چیست؟

آیا تا به حال در مورد کاربرد پمپ سیرکولاتور Circulator Pump یا پمپ سیرکوله چیزی شنیده ‌اید؟ اگر مایل هستید که در این باره اطلاعاتی کامل و جامع به دست بیاورید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا در مورد این پمپ و کاربرد های آن چیز های زیادی یاد بگیرید.

 عملکرد پمپ سیرکولاتور چگونه است؟

پمپ سیرکولاتور چیست؟

قبل از این که بخواهیم در مورد کاربرد پمپ سیرکولاتور صحبت کنیم، ابتدا باید بگوییم که اصلا این پمپ ها چه چیز هایی هستند و چگونه عمل می کنند. در واقع آن ها به عنوان ابزاری در دسترس قرار می گیرند که از طریق روش مکانیکی؛ مایعات را به سیستم انتقال می‌ دهند و در مصارف گوناگون از جمله صنعت یا وسایل نقلیه کارایی های لازم خود را به انجام می رسانند.

به خاطر همین است که انواع متفاوتی از این پمپ ها وجود دارند که هر کدام می‌ توانند با توجه به نیاز یک سیستم؛ کارِ خود را پیش ببرند و وظایفشان را انجام دهند.

یکی از نمونه های پر کاربرد از بین همه این پمپ ها؛ پمپ سیرکولاتور خطی است که در صنعت جایگاه ویژه ای دارد، زیرا همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، در موارد مختلفی از آن استفاده می کنند که بسیار گسترده است.

واژه سیرکولاتور به چه معناست؟

اگر بخواهیم در مورد واژه سیرکولاتور صحبت کنیم، باید بگوییم که سیرکوله به معنای انتقال و چرخش داخلی یک سیستم است. در واقع نیرویی است که در هر سیکل صورت می گیرد و از طریق یک ابزار این کارایی به انجام می رسد. حال در مورد پمپ سیرکولاتور باید گفت این پمپ خودش این نقش را در این سیستم بر عهده دارد.

ساختار پمپ سیرکوله چیست؟

سیرکوله ساختاری دارد که از دو بخش الکتروموتور و پمپ آب تشکیل شده است. پروانه هایی داخل آن قرار گرفته اند و این پروانه ها باعث می شوند که هر نوع مایع یا سیالی به سمت بالا و جلو برود تا بتواند به قسمت خروجی پمپ هدایت شود. جهت مشاهده قیمت و خرید انواع پمپ آب پنتاکس می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

عملکرد پمپ سیرکولاتور چگونه است؟

پروانه داخل این سیستم؛ شبیه به یک دوربین عمل می کند و یک چرخ تیغه دار هم همراه آن است. هر چه قدر این چرخه سریع تر حرکت کند ، پروانه مایع ورودی بیشتری را به سمت جلو انتقال می دهد. از طرفی برای این که نیروی جنبشی داخل پمپ اتفاق بیفتد، الکتروموتور ها وارد عمل می‌ شوند که یک پوشش ضد آب را کنار پروانه درست می کنند؛ سپس آب به سمت بالا پمپاژ می شود و درون مدار گردش پیدا می کند و دوباره به وضعیت قبلی برمی گردد. در این شرایط میزان فشار افزایش پیدا می کند و دوباره یک چرخه دیگر اتفاق می افتد و این اتفاق مجددا تکرار خواهد شد.

کاربرد پمپ سیرکوله

حال که با عملکرد و قطعات پمپ سیرکولاتور آشنایی پیدا کرده اید، باید در مورد کاربرد این پمپ ها نیز به شما توضیح بدهیم. در حقیقت پمپ سیرکولاتور در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و هر روز تعداد زیادی از آن ها وارد بازار می شود و فضا را رقابتی تر می کنند. خوشبختانه پمپ های جدید سیرکولاتور از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا بهره مند شده اند و کیفیت آن ها روز به روز در حال افزایش و ارتقا است.

  • کاربرد اصلی این پمپ ها اینگونه است که مایعات و سیالات را با حداقل دمای منفی ۱۰ و حداکثر دمای ۱۳۰ درجه سانتی گراد پمپاژ کرده و انتقال می دهند؛ یعنی در سرد و گرم کردنِ آب به شدت، عالی عمل می کنند.
  • یکی دیگر از کاربرد های آن ها مصارف صنعتی و تجاری است که در تجهیزات رادیاتور، پکیج، سیستم گرمایش از کف و تهویه مطبوع استفاده می کنند و آب سرد و گرم را از طریق آن ها تامین می کنند.
  • این پمپ ها همچنین می توانند در سیستم شستشو هم مورد استفاده قرار بگیرند.
  • بدنه پمپ سیرکولاتور نیز از جنس استیل است که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و خورندگی از خود نشان می دهد و همین باعث می شود تا کاربرد این پمپ ها وسیع و گسترده باشد.

کلام آخر

حال که با کاربرد این پمپ ها آشنایی پیدا کرده اید، می توانید به یکی از معتبرترین و بهترین منابع اینترنتی از جمله سایت هوایش مراجعه کنید؛ اطلاعات کافی را به دست آورده تا بتوانید پمپ سیرکولاتور را با کاربرد های متفاوتی که دارند؛ با خیالی راحت خریداری کنید.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.