کندانسور کولر گازی

کندانسور کولر گازی

یکی از بخش های مهم و اصلی در کولر گازی کندانسور آن می باشد که عمل خنک کردن سیال را از طریق تبدیل بخار به مایع انجام می دهد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی کندانسور کولر گازی می پردازیم.

وظیفه کندانسور کولر گازی چیست ؟

در کندانسور کولر گازی کلاف مارپیچی وجود دارد که دارای پره های زیادی می باشد که این پره ها باعث افزایش سطح تماس بین ماده با دیواره ها می شود و همین کار باعث خنک سازی می شود و جنس بدنه کندانسور از آلیاژ مس است که مس در تبادل انرژی تاثیر زیادی دارد و نحوه کارکرد آن بدین صورت است که کمپرسور ماده مبرد درون محفظه را متراکم و فشرده می کند و بعد از فشرده سازی با فشار بالا به سمت کندانسور هدایت می کند و این دستگاه در اثر تبادل حرارت با محیط خارج دمای گاز مبرد را کاهش می دهد و به دلیل خنک شدن تبدیل به مایع می شود و در اثر کارکرد کندانسور یک مقدار گرما تولید می کند به همین خاطر درون آن یک فن دمنده تعبیه شده که هوای گرم را به محیط بیرون منتقل می کند.

نکات مهم در هنگام نصب کندانسور

در هنگام نصب کندانسور کولر گازی گرین فضای آن باید دور از رفت و آمد زیاد و بدون گرد و غبار باشد و از سطح زمین فاصله داشته باشد تا بارش باران و برف باعث پوسیدگی آن نشود و در نزدیکی آنتن ها یا گیرنده ها نباشد و در فضای خنک مانند پشت بام یا بالکن و تراس نصب شود.

علت خرابی کندانسور

یکی از عوامل خرابی کندانسور کولر گازی ممکن است از موتور آن باشد که گارانتی آن را بررسی کنید و می توانید آن را با یک موتور نو جایگزین کنید.

اندازه موتور را باید دقت کنید و مطمئن شوید و BTU   کولر گازی را باید به صورت درست محاسبه کنید.

قطع و وصل کردن بیش از حد کولر می تواند به خاطر نصب نادرست خازن و یا حتی تیغه فن باشد که با نصب درست خازن و تیغه فن قطع و وصل درست می شود.

جریان هوای ضعیف هم می تواند علت دیگر خرابی کندانسور باشد که ممکن است به خاطر عدم نصب فن به صورت درست باشد که باعث می شود جریان هوا در کندانسور درست انجام نگیرد و باعث کاهش کیفیت سرمای دستگاه می شود.

نظافت کندانسور کولر گازی

کندانسور را باید در فضای باز مانند پشت بام یا بالکن نصب کرد و به علت اینکه در معرض هوای آزاد می باشد باید نظافت شود و آلودگی ها و گرد و غبار از روی آن پاک شود چون عملکرد آن را دچار اختلال می کند و تبادل حرارت انجام نمی شود . بنابر این باید به صورت منظم و دوره ای آن را تمیز کنید و با تمیز کردن صحیح این دستگاه باعث افزایش طول عمر و کاهش مصرف برق می شوید.

سرد شدن و یخ زدن کندانسور

یکی از مشکلاتی که در کولر گازی وجود دارد یخ زدن کندانسور است . شیر برقی کندانسور سیکل کولر گازی را در زمستان بر عکس می کند و آن را در حالت گرمایش قرار می دهد که هوای گرم وارد خانه و هوای سرد به بیرون می رود و چون هوای بیرون سرد است احتمال اینکه دستگاه سرد شود و کندانسور یخ بزند بسیار زیاد است.

تعویض فن کندانسور

یکی از کارهای که در بعضی مواقع به آن احتیاج دارید این است که فن کندانسور کولر گازی گرین را تعویض کنید که این کار بسیار راحت است و شما  ابتدا برق کولر گازی را قطع کنید و تمام وسایل و تجهیزات لازم را آماده کنید و بعد تیغه های فن را جدا کنید و بیرون بیاورید و میله فلزی را جا بیاندازید و در آخر تیغه های فن را بدون خم شدن عوض کنید و سیم پیچ ها و اتصالات را بررسی کنید تا قطعی در آن نباشد.

تعمیرات کندانسور کولر

کندانسور هم مانند دیگر قطعات احتیاج به تعمیر و سرویس دارد و در صورت فرسودگی و ایجاد نشتی در کولر گازی باید آن را تعمیر کرد به همین منظور شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت هوایش از نحوه تعمیرات این قطعات در کولر گازی گرین با مشاورین شرکت هوایش مشاوره کنید.

سخن پایانی

کندانسور کولر گازی یکی از قطعات بسیار مهم در کولر گازی است که این قطعه گرما را از محیط می گیرد و بعد آن را به خارج محیط منتقل می کند و کار آن تبدیل کردن گاز به مایع است به همین منظور شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه خرید کندانسور کولر گازی گرین و سفارش آن اطلاع حاصل کنید.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.