کولر گازی ایستاده گرین

یکی از نام های آشنا در دنیای متنوع کولرهای گازی، به کولر گازی ایستاده گرین اختصاص پیدا می کند. این نمونه از سیستم های تهویه، برای فضاهای دارای متراژ و مساحت بزرگ بسیار کاربرد دارند. تهویه مطبوع هوا و ایجاد شرایط دمایی ایده آل در فضاهای بزرگ، به ویژه با افزایش دمای هوا، امری بدیهی و در عین حال ضروری به حساب می آید. چراکه عدم تهویه هوای محیط های پر رفت و آمد، علاوه بر افزایش قابل توجه گرمای هوا، بستر مناسب برای رشد و گسترش بسیاری از بیماری ها و ویروس ها را مهیا می سازد. از سوی دیگر، بخارات، گازها و ذرات معلق و آلودگی ها، در کاهش کیفیت هوا بسیار تاثیرگذار و مؤثر هستند. کولر گازی ایستاده گرین ، از جمله تجهیزات کاربردی برای افزایش کیفیت هوا و ایجاد محیط مطبوع و خنک می باشد.

بدون تردید، از نقش و اهمیت حفظ کیفیت هوای داخل یک محیط، در افزایش بهره وری و سلامتی افراد نمیتوان به سادگی عبور کرد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که بسیاری از بیماری های واگیردار مانند ویروس آنفولانزا از طریق تنفس افراد بیمار به سایرین منتقل خواهد شد. وجود سیستم تهویه مناسب و ارائه هوای تازه و سالم، از سرایت این ویروس ها به دیگران جلوگیری می کند. اهمیت این مسئله با توجه به شیوع چشمگیر ویروس کرونا در سطح کشور، بیش از پیش ضرورت می یابد. کولر گازی ایستاده گرین ضمن جذب و تصفیه کردن منشأ آلودگی ها و انواع ویروس ها، سلامتی، هوای سالم و شادابی را به اعضای خانه هدیه می نماید.

نگاهی به کشور سازنده کولر گازی ایستاده گرین

کشور سازنده و تولیدکننده، از سوالاتی است که در هنگام خرید کولر گازی ایستاده گرین به ذهن خریداران خطور می کند. در دنیای پر تکاپوی امروز، تولیدکننده های خارجی و داخلی زیادی در زمینه طراحی و تولید انواع و اقسام مدل های کولر گازی، مشغول به فعالیت می باشند. تولید و عرضه میلیون ها دستگاه کولر گازی در طول سال به مصرف کنندگان، به خوبی این ادعا را به اثبات می رساند. شرکت گرین نیز از این قاعده تبعیت نموده و به واسطه تولید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی باکیفیت و بادوام، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که کولر گازی ایستاده گرین محصول کشور چین بوده و به علت برخورداری از استانداردهای بین المللی، با سایر برندهای معتبر در این عرصه رقابت می کند.

استفاده از اجزا، قطعات و متعلقات باکیفیت و اصلی درکولر گازی ایستاده گرین ، علاوه بر افزایش بازده سرمایشی دستگاه، استهلاک بسیار پایین کولر گازی را سبب شده است. به کارگیری فناوری های روز دنیا مانند کیت اینورتر، ضمن صرفه جویی قابل توجه در مصرف برق، قدرت خنک کنندگی بسیار بالایی را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد. علاوه بر این، برخورداری از فیلترهای تصفیه هوای نانو، با قدرت جذب و فیلتراسیون بالا، در حذف مواد آلاینده و آلودگی های موجود در هوا به خوبی وظیفه خود را انجام می دهد. لازم به ذکر است که اغلب مدل های کولر گازی با قابلیت و عملکرد گرم و سرد طراحی و تولید می شوند که علاوه بر صرفه جویی در هزینه های اقتصادی و مصرفی خانوارها، مصرف کننده را از خرید تجهیزات و وسایل برودتی و حرارتی معاف می کند. کولر گازی ایستاده گرین نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به سبب استفاده از فناوری های منحصر به فرد، تا 60 درصد مصرف انرژی را کاهش می دهد.

 کولر گازی دیواری مناسب است یا کولر گازی ایستاده گرین؟

اغلب خریداران میان انتخاب کولر گازی دیواری و کولر گازی ایستاده گرین دچار سردرگمی و تردید می شوند. شایان ذکر است که هر دو سیستم تهویه مطبوع از سیستم کمپرسور یکسان برخوردار می باشند. بر این اساس، در نحوه کارکرد و عملکرد دو دستگاه تفاوت خاصی به چشم نمی خورد.

ظرفیت هوادهی: از لحاظ ظرفیت هوادهی و توان سرمایشی، کولر گازی ایستاده Green به علت برخورداری از تجهیزات داخلی و ابعاد کمپرسور بزرگ تر، در مقایسه با مدل های دیواری از توان سرمایشی و خنک کنندگیبیشتری بهره می برد. کولرهای ایستاده به علت داشتن ارتفاع بیشتر فضای مورد استفاده را سریع تر خنک می نمایند.

میزان مصرف: از آنجایی که کولر گازی ایستاده گرین در ابعاد و اندازه های بزرگتر از مدل دیواری طراحی می شود، به همان میزان از کمپرسور بزرگتری نیز بهره می برد. بر این اساس، مصرف کولر گازی ایستاده به نسبت کولر دیواری بیشتر می باشد. البته در پرتو وجود تکنولوژی اینورتر از عملکردی مقرون به صرفه و بهینه برخوردار است.

میزان صدای فن: بدون تردید، صدای فن انواع کولر گازی ایستاده از مدل های دیواری بیشتر می باشد. به علت تعبیه دمنده بزرگتر برای کولر گازی ایستاده گرین ، صدای دستگاه نیز افزایش پیدا می کند. بر همین اساس، استفاده از کولرهای گازی ایستاده غالبا برای محیط های بسیار بزرگ صورت می گیرد. همچنین کولرهای گازی ایستاده در ظرفیت های بالای 36000 الی 96000 BTU تولید می شوند. بنابراین برای پوشش دهی فضاهای بسیار بزرگ و وسیع مانند فروشگاه های بزرگ، سالن های اجتماعات، بانک ها و مساجد، خرید کولر گازی ایستاده گرین ، انتخاب مناسب و مفیدی به شمار می رود.

معیارهای مؤثر بر قیمت کولر گازی ایستاده گرین

گفتنی است که همانند سایر تجهیزات سرمایشی، در تعیین قیمت کولر گازی ایستاده گرین ، عوامل و مؤلفه های کوچک و بزرگی دخالت دارند. یکی از عوامل تعیین کننده و مهم در این زمینه نوع موتور و متعلقات به کار رفته در ساختار دستگاه می باشد. بر این اساس، برخورداری از کمپرسور اینورتر، در افزایش قیمت دستگاه سرمایشی میتواند تاثیرگذار و مؤثر باشد. تکنولوژی اینورتر با تبدیل برق مستقیم به برق متناوب، مصرف برق کولر گازی ایستاده گرین را بهینه و متعادل می سازد.

امکانات و قابلیت های به کار رفته در ساختار کولر گازی ایستاده گرین نیز در قیمت آن بسیار تاثیر دارد. برخورداری از امکاناتی نظیر قابلیت چرخش بالا و پایین و فیلتر هوا، قیمت نهایی دستگاه را دستخوش تغییر و تحول قرار می دهد. ظرفیت هوادهی و میزان توزیع هوا، از دیگر مؤلفه های حائز اهمیت در تعیین قیمت کولر گازی ایستاده Green می باشد. بر این اساس، هر چقدر توان و ظرفیت هوادهی دستگاه بیشتر شود، به همان میزان قیمت سیستم تهویه مطبوع نیز افزایش پیدا می کند.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.