انواع بخاری های برقی

انواع بخاری های برقی

با شروع فصل زمستان خرید انواع وسایل گرمایشی بسیار زیاد می شود و قبل از اینکه اقدام به خرید این وسایل گرمایشی کنید بهتر است که نسبت به تمام بخاری های برقی و بخاری دیواری آشنا شوید تا بهترین خرید را انجام دهید . به همین منظور ما در این مقاله به بررسی انواع بخاری های برقی می پردازیم .

مشخصات بخاری برقی

قبل از معرفی انواع بخاری های برقی باید با مشخصات آنها و کارایی هر کدام آشنا شوید . بخاری برقی منبع انرژی آن از برق می باشد و انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی تبدیل می شود و باعث تولید گرما می شود و متراژ فضایی که قصد گرم کردن آن را داریم بسیار مهم می باشد . این بخاری ها دارای المنت می باشند و المنت باعث تولید گرمای بخاری می شود که المنت یک مقاومت مفتولی است که به دور آن سرامیک یا آجرنسوز پیچیده است چون جریان برق از آن می گذرد حرارت تولید می کند و جنس این نوع مقاومت ها از کرم نیکل یا آلومینیوم است و برای محیط های کوچک مانند اتاق خواب ، اتاق کار ، فضای سالن و غیره کاربرد دارد و دارای مدل های مختلفی می باشد .

بخاری برقی کم مصرف

یکی از انواع بخاری های برقی ، بخاری برقی کم مصرف است که در این سری از بخاری ها که کم مصرف هستند از نیروی برق بالا استفاده نمی شود و مصرف برق افزایش پیدا نمی کند . روش عملکرد آنها مانند هیتربرقی است و گرمای تولید شده به وسیله یک پروانه در سبک پنکه هوا جریان پیدا می کند و حدود توان مصرفی ۳۰۰ وات است و گرمای آن توسط لامپ یا المنت تامین می شود و این مدل طوری طراحی شده است که هر زمان شما نیاز داشتید آن را روشن می کنید و نزدیک خود قرار می دهید و دارای طرح ها و شکل های متفاوت می باشد .

رادیاتوربرقی

یکی دیگر از انواع بخاری های برقی رادیاتوربرقی است و این دستگاه شبیه به رادیاتور است ولی داخل پره های آن روغن است و این مدل بخاری برقی المنت باعث داغ شدن روغن دستگاه شده و روغن در پره ها حرکت می کند و محیط اطراف را گرم می کند و روغن هیچ وقت نیاز به تعویض ندارد و این رادیاتورها بسیار امن تر از بخاری های گازی می باشد و بدون دودکش است و مخصوص اتاق خواب و سالنها می باشد . این رادیاتورهای برقی توان مصرفی ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ وات را دارند و ۵ تا ۱۵ پره هستند و با ترموستاتی که دارد به صورت خودکار دستگاه را در دو حالت کم یا زیاد خاموش و روشن می کند .

بخاری برقی تابشی

بخاری برقی تابشی یکی از انواع بخاری های برقی است . عملکرد این بخاری به این صورت است که ۱ یا ۲ المنت و یک سطح بازتابنده در یک جهت تولید گرما می کند . توان برق مصرفی ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ وات است و بر اساس تعداد المنت گرمای آن متفاوت است . در این مدل جریان هوا به صورت مستقیم به افراد می رسد و از مزایای این بخاری ها بی صدا بودن آن می باشد ولی یک نکته ای که باید به آن توجه کرد این بخاری ها نسبت به وسایلی که کنارشان باشد خطرناک هستند و بیشتر آنها را مانند بخاری دیواری به دیوار نصب می کنند.

بخاری برقی فن دار

از انواع دیگر بخاری های برقی ،بخاری برقی فن دار است که عملکرد این مدل با المنت ها می باشد و گرما از طریق المنت به محیط منتقل می شود و بازدهی آن زیاد است و حدود ۱۰۰ درصد است و دارای ترموستات می باشد و به صورت خودکار خاموش می شود و با داشتن کنترل خودکار گرمای محیط را انجام می دهد و در محیط های نیمه مرطوب و مرطوب کارایی ندارد .

بخاری برقی کانوکتور

این نوع بخاری برقی هم با المنت گرم می شود و هم امکان استفاده از فن را دارد و کاملا بی صدا است و در صورتی که از فن بخاری استفاده شود صدای فن را می شنوید . ابعاد این بخاری نسبت به نوع های دیگر بزرگتر است و مانند بخاری دیواری می توان آن را در قسمتی از دیوار نصب کرد.

بخاری برقی حمامی ضد آب

این بخاری برقی حمامی ضد آب است و از انواع بخاری های برقی می باشد که دارای مدل های مختلفی است و مانند بخاری دیواری می توان آن را روی دیوار نصب کرد و دارای سطح ایمنی بالایی است و کلید خاموش و روشن کردن آنها یک بند است و این بخاری ها ضد آب و کاملا ایمن است و با لامپ مادون قرمز کار می کند و توسط این لامپ ها هوا گرم می شود .

بخاری برقی دیواری طرح اسپیلیت

بخاری دیواری طرح اسپیلیت مانند بخاری دیواری آن را می توان به دیوار نصب کرد و ظاهر آن بسیار زیبا است و توسط ترموستات ها دمای اتاق کنترل می شود و یک ریموت کنترل دارد تا ۷ متر هم قابل استفاده است و مصرف برق آن بسیار کم می باشد و قابلیت های جا به جایی آن بسیار راحت است و ظاهر آن نسبت به بخاری های دیگر به مراتب زیباتر است و یکی از انواع بخاری های برقی است .

سخن پایانی

در این مقاله با انواع بخاری های برقی آشنا شدیم و بخاری برقی مانند دیگر وسایل گرمایشی محیط را گرم می کند و با استفاده از تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی کار می کند . به همین منظور شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه خرید و فروش این بخاری ها و بخاری دیواری اطلاع حاصل کنید .

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.