اهمیت خرید کولر آبی سلولزی انرژی

Energy cellulose water cooler

اهمیت خرید کولر آبی سلولزی انرژی : بدون تردید، یکی از بهترین مدل های کولر آبی، به کولر آبی سلولزی انرژی اختصاص پیدا می کند.به صرفه بودن قیمت کولر آبی نسبت به قابلیت ها، امکانات و مکانیسم های برتر، استقبال خریداران از کولر آبی سلولزی انرژی را با خود به دنبال داشته است. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در بسیاری از مناطق کشور، به ویژه با آغاز فصل گرما، استفاده از کولرهای آبی پوشالی رونق پیدا می کند.

متاثر از رشد و پیشرفت تکنولوژی، نسل جدیدی از کولرهای آبی پا به عرصه وجود گذاشت. این کولرها که با عنوان کولر آبی سلولزی شناخته می شوند. لازم به ذکر است که در ساختار کولر آبی سلولزی انرژی به جای استفاده از پوشال های چوبی، پدهای سلولزی مورد استفاده واقع شده است. در پرتو وجود این پدهای سلولزی، قدرت و توان خنک کنندگی و راندمان کولر افزایش چشمگیری پیدا می کند.

شایان ذکر است که با شروع فصل گرما، تکاپوی مردم برای انتخاب یک سیستم سرمایشی، به منظور برخورداری از هوای خنک و مطبوع افزایش می یابد. در حال حاضر برای انتخاب سیستم های سرمایشی انتخاب های زیادی پیش روی خریداران وجود دارد. یکی از بهترین گزینه ها، به ویژه برای مناطق دارای آب و هوای خشک، خرید کولر سلولزی می باشد. از آنجایی که اقلیم آب و هوایی غالب کشور ما خشک است، برای ایجاد هوایی خنک و دلپذیر، استفاده از کولرهای آبی سلولزی بسیار تاثیرگذار و مؤثر می باشد. راندمان خنکی بسیار بالا و قدرت خنک کنندگی فوق العاده، از نقاط عطف خرید کولر آبی سلولزی انرژی به شمار می آید.

 

شاخصه های برجسته کولر آبی سلولزی انرژی

در مبحث اهمیت خرید کولر آبی سلولزی انرژی باید عرض کنیم که کولر آبی سلولزی انرژی، از جمله محصولات باکیفیت و بادوام شرکت انرژی بوده که در سال های اخیر جایگاه ویژه ای را در میان مصرف کنندگان به دست آورده است.

بدون تردید، تامین هوای خنک با شروع فصل گرما، یکی از چالش ها و دغدغه های بسیاری از مردم محسوب می شود. در این میان، کولر سلولزی به علت برخورداری از پدهای سلولزی، در ایجاد هوای مطبوع و خنک، نیازها و توقعات مصرف کنندگان را به خوبی برآورده می سازد. اساس کار کولرهای آبی بر اساس سیستم سرمایش تبخیری صورت می گیرد. در این سیستم ها  با عبور آب از روی واسط تبخیری، سرمایش و هوای خنک محیط مورد استفاده تامین می گردد. لازم به ذکر است که توزیع یکنواخت آب بر روس سطح پد سلولزی، خنکی بیشتر را با خود به ارمغان می آورد.

کولر انرژی

یکی از ویژگی های برجسته کولر آبی سلولزی انرژی جلوگیری از ورود و انتشار انواع قارچ ها، باکتری ها، گردوغبار و انواع آلاینده ها می باشد. این مدل کولر آبی ضمن حفظ رطوبت محیط، با جذب آلودگی های موجود در هوا، از انتشار آنها در محیط ممانعت به عمل می آورد. این ویژگی در حفظ سلامت افراد یک عامل تعیین کننده و حائز اهمیت تلقی می گردد.

مصرف بهینه انرژی، از دیگر شاخصه های قابل توجه کولر آبی سلولزی انرژی محسوب می شود. این ویژگی نیز کاهش هزینه های مصرفی خانوارها را با خود به همراه دارد. قدرت پرتاب باد بیشتر از 20 متر و بهره مندی از پمپ هد استاتیکی مطلوب، از دیگر ویژگی های مهم کولرهای آبی سلولزی انرژی تلقی می گردد. ناگفته نماند که کولر آبی سلولزی انرژی از راندمانی در حدود 80 درصد برخوردار است.

 

مهمترین تفاوت های کولر آبی سلولزی انرژی با کولر معمولی

بدون تردید، یکی از تفاوت های مشهود و فاحش میان کولر آبی سلولزی انرژی با کولرهای معمولی، به قدرت و توان خنک کنندگی بسیار بالای این دستگاه سرمایشی مربوط می شود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی متخصصین، میزان راندمان کولرهای سلولزی بیشتر از 80 درصد عنوان شده است. این میزان در کولر معمولی به مراتب پایین تر و کمتر می باشد. از سوی دیگر، پدهای سلولزی استفاده شده در این مدل کولر آبی، از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار است.

به همین جهت، با گذشت زمان، افتادگی و تغییر شکل در این پدها بروز پیدا نمی کند. شایان ذکر است که جنس پدهای سلولزی از آلومینیوم و گالوانیزه بوده که از مقاومت مناسبی در برابر آب بهره می برند. بر همین اساس، علاوه بر ماندگاری بالا، دچار زنگ زدگی و اکسیداسیون نمی شوند.

به علت نامتراکم بودن پوشال موجود در ساختار کولر معمولی، با پراکنده شدن ذرات ریز در هوا، به مرور مشکلاتی نظیر بیماری های تنفسی و سوزش چشم را با خود به همراه دارد. همچنین سطح ناهموار پوشال مانع از توزیع یکنواخت آب می شود. بر همین اساس، همواره بخشی از پوشال مملو از آب و بخش دیگر خشک می ماند.

خشک ماندن سطح پوشال علاوه بر کاهش راندمان کولر، بستر مناسب برای رشد و گسترش انواع باکتری ها و میکروب ها را فراهم می آورد. پراکنده شدن و انتشار این آلودگی ها در محیط منزل، سبب بروز آلرژی و بیماری های تنفسی می گردد. این در حالی است که کولر آبی سلولزی انرژی به سبب ساختار مناسب، علاوه بر دفع آلودگی ها، هوای تمیز و مطبوع را در محیط پراکنده می سازد.

راهنمای خرید کولر آبی سلولزی انرژی

بدون اغراق، یکی از پارامترهای مهم در خرید کولر آبی سلولزی انرژی، ظرفیت مناسب کولر می باشد. لازم به ذکر است که عبارت CFM، ظرفیت خنک سازی کولر آبی را نمایان می سازد.

از آنجایی که کولرهای سلولزی به منظور خنک کردن یک فضا و محیط مورد استفاده قرار می گیرند، ظرفیت خنک سازی آن از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که کولر آبی سلولزی  انرژی دارای ظرفیت 4700 برای پوشش دهی مساحتی در حدود 70 الی 100 متر مربع کفایت می کند.

برای متراژ 110 مترمربع بهترین کولر آبی، کولر دارای ظرفیت 5500 و برای ساختمان های دارای متراژ 150، کولرهای سلولزی انرژی 7000 مناسب و مفید تلقی می گردد. همچنین برای مساحت دارای متراژ 40 مترمربع، کولر آبی 2800 بهترین گزینه می باشد.ناگفته نماند که کولر آبی سلولزی انرژی متناسب با نوع نیاز مصرف کنندگان در ظرفیت های مختلفی تولید می گردد. بر همین اساس، در محیط و آپارتمان های مسکونی، فروشگاه ها، مدارس و دفاتر کار، میتوان از این سیستم سرمایش باکیفیت نهایت بهره را برد.

توجه به قدرت خنک کنندگی، برخورداری از سیستم محافظت از جان و استحکام مناسب از دیگر مؤلفه های اهمیت خرید کولر آبی سلولزی انرژی به شمار می رود.

 

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.