پمپ کفکش استریم

به دنبال مدرنیته شدن کارخانجات و صنایع، تجهیزات و دستگاه های جدیدی همانند پمپ کفکش استریم تولید و در مقیاس وسیع مورد استفاده واقع می شوند. پمپ های کفکش عملیات خروج آب های صاف را پس از حذف پسماندها، شن های ریز، گل و لای و ناخالصی انجام می دهند. مکانیزم این مدل از پمپ های آب، بر اساس موتور الکتریکی بوده که با افزایش انرژی جنبشی سیالات، حرکت پمپ را امکان پذیر می سازد. همچنین در این فرآیند چرخش پروانه در فشار سیال خروجی بسیار تاثیرگذار و مؤثر است. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که پمپ های کفکش در دو دسته چند مرحله و تک مرحله ای طبقه بندی می گردند. مبنای این تقسیم بندی، بر حسب تعداد پروانه های تعبیه شده در ساختار پمپ آب می باشد. به منظور جلوگیری از نفوذ آب به داخل موتور پمپ کفکش استریم ، از سیل ها و آب بندهای مکانیکی استفاده شده است.

دسترسی و استخراج آب صاف و بدون ناخالصی از چاه های کم عمق و تخلیه آب حوض و استخر نیازمند تجهیزات و ملزومات کاربردی و کارآمد مانند پمپ های کفکش می باشد. این تجهیزات مناسب استخراج و تخلیه آب، با توان های مختلف و به منظور پاسخگویی نیاز بخش کشاورزی، خانگی و صنعتی طراحی و تولید می گردند. پمپ کفکش در میان مصرف کنندگان در زمره پمپ های پرکاربرد و پر مصرف بوده که برای سیالات دارای خصوصیات شیمیایی و فیزیکی نظیر آب بسیار کاربرد دارد. بر این اساس، پمپ کفکش استریم برای پمپاژ آب های گل آلود و صاف، آبیاری باغ ها و گلخانه ها، تخلیه لجن های مخلوط با آب و در صنایع مختلف از تجهیزات راهگشا محسوب می شود.

مختصری درباره سازنده پمپ کفکش استریم

بدون تردید، برای بسیاری از خریداران سازنده و تولیدکننده پمپ کفکش استریم به منظور نهایی کردن فرآیند خرید، از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برند Stream ساخت شرکت الکترو موتور تیانجین چین به عنوان یکی از تولیدکنندگان محصولات الکترو مکانیکی در مقیاس جهانی به شمار می رود. شرکت استریم که فعالیت خود را از سال 1997 آغاز نموده در زمینه تولید انواع تجهیزات صنعتی مانند پمپ کفکش، پمپ شناور، پمپ لجن کش، پمپ هواده و پمپ آب خانگی مشغول به فعالیت می باشد. برخورداری از گسترده وسیعی از تجهیزات، قیمت مقرون به صرفه و کیفیت ساخت عالی، از مهمترین ویژگی های پمپ کفکش استریم به حساب می آید. طراحی و تولید بیش از 40 مدل پمپ با شکل و شمایل مختلف و دسته بندی های گوناگون، نیازها و توقعات مصرف کننده را به خوبی برآورده می کند.

گفتنی است که شرکت استریم با تولید پمپ های کفکش هد بالا، علاوه بر غلبه بر افت فشار، امکان استخراج آب از چاه های عمیق را محقق ساخته است. همچنین تمامی محصولات تولیدی این شرکت اعم از پمپ کفکش استریم دارای استانداردهای CC، CE، ROHS و گواهینامه های ISO 2000 و ISO 2001 می باشند.

نحوه عملکرد پمپ کفکش استریم

پمپ کفکش استریم از دسته پمپ های سانتریفیوژ مستغرق بوده که برای پمپاژ، استخراج و انتقال سیالات تمیز کاربرد دارد. فرآیند انتقال و به بیرون هدایت کردن، با قرار گرفتن پمپ در داخل سیال انجام می پذیرد. از آنجایی که پمپ کفکش Stream در داخل سیال قرار می گیرد، علاوه بر ضد آب بودن، باید دارای کلاس حفاظتی الکترو موتور از نوع IP 68 باشد. پمپ کفکش استریم متناسب با مدل با بدنه چدنی، استیل و پلاستیکی و بدون فلوتر یا با فلوتر به مرحله تولید می رسد. برای مصارف کوچک مانند تخلیه آب منابع وسایل نقلیه و مخازن، پمپ های کفکش استریم 12 و 24 ولت، از گزینه های مناسب محسوب می شوند.

در زمینه نحوه عملکرد پمپ کفکش استریم باید خاطر نشان نمود که انرژی مکانیکی پمپ از طریق یک منبع خارجی یا موتور، گرفته شده و به سیال در حال عبور انتقال داده می شود. این انتقال انرژی به سیال ضمن افزایش فشار، سیال را به بیرون هدایت می کند. شکل ظاهری پمپ کفکش استریم استوانه ای و عمودی می باشد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که پمپ های کفکش برای پمپاژ سیالات تمیز مورد استفاده واقع می شوند. پمپاژ سیالات دارای گل و لای و لجن به وسیله پمپ های لجن کش صورت می گیرد. وظیفه به گردش درآمدن و چرخاندن و افزایش انرژی جنبشی سیال، بر عهده پروانه پمپ بوده که در شکل های توربینی و مارپیچی طراحی می گردد. انرژی مورد نیاز جهت به حرکت درآوردن پروانه توسط موتور پمپ کفکش استریم تامین می شود. شفت و پیچ های استفاده شده در ساختار پمپ کفکش از فولاد ضد زنگ، پوسته موتور و پمپ از آلیاژ آلومینیوم و درپوش و پروانه از جنس استیل و چدن تهیه می گردند. کابل، خازن، محور یا شفت و حلزون، از دیگر اجزای کاربردی پمپ کفکش Stream به شمار می روند.

مؤلفه های تاثیرگذار در قیمت پمپ کفکش استریم

به طور کلی، عوامل مختلفی در قیمت نهایی پمپ کفکش استریم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تاثیرگذار است. ارتفاع یا هد و قدرت پمپ، به عنوان یکی از عوامل مؤثر در این زمینه محسوب می شوند. بنابراین، بیشتر بودن قدرت و ارتفاع پمپ کفکش Stream ، قیمت و بهای نهایی محصول را افزایش می دهد. میزان ارتفاع پمپ که برای پمپاژ سیال تعیین شده، نشان دهنده هد و ارتفاع پمپ می باشد. توان مصرف پمپ که بر حسب اسب بخار یا کیلو وات عنوان می شود، مؤید قدرت و توان پمپ است.

میزان حداکثر آب دهی، کشور سازنده و ولتاژ، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت پمپ کفکش استریم می باشد. میزان آب دهی پمپ به صورت متر مکعب در ساعت مشخص می گردد. از نظر ولتاژ نیز پمپ های کفکش در مدل های تک فاز 320 و 330 ولت و مدل سه فاز 350 ولت به بالا موجود می باشند. راه اندازی پمپ های کفکش استریم به صورت غرق آبی و مستغرق در آب است. علاوه بر این و به منظور افزایش بازده و راندمان، پمپ کفکش استریم باید از اطراف فاصله ای در حدود 40 سانتیمتر داشته باشد. همچنین قبل از راه اندازی، پمپ کفکش باید به صورت عمودی در محل قرار گرفته و پمپ موتور پر از آب شده باشد.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.