مصرف برق کولر گازی

مصرف برق کولر گازی

کولرهای گازی تا حدود چهار یا پنج  برابر یک کولر آبی برق مصرف می کند و دلیل آن وجود کمپرسور داخل کولر گازی می باشد که کمپرسور باعث متراکم کردن گاز مبرد می شود و در نتیجه هوا را خنک می کند و همینطور کولرهای گازی در ایران دارای رده انرژی B  هستند که برچسب انرژی روی کولرها نشان دهنده مصرف انرژی آنها می باشد. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی مصرف برق کولر گازی می پردازیم.

مصرف برق در کولرهای گازی چقدر است ؟

مصرف برق کولر گازی به میزان آمپر مصرفی آن در توان های مختلف بستگی دارد که کولرهای گازی دارای دو نوع T3  و T1  هستند.  نوع T1  مخصوص مناطق معتدل و نوع T3  برای مناطق گرم و خشک می باشد. در کولرهای گازی اینورتر که از نوع روتاری هستند از سیستم اینورتر وی Inverter v  و اینورتر دی سی Inverter DC  استفاده می کنند و آمپر مصرفی کولرهای گازی اینورتر دی سی فوق کم مصرف هستند و ۲ آمپر کمتر از کولرهای گازی اینورتر وی می باشند و در کولرهای گازی T3  که برای مناطق گرم و خشک است کمپرسور یا موتور آنها سنگین می باشد و میزان آمپر مصرفی آنها دو برابر کمپرسور روتاری است.

ظرفیت کولر گازی در رابطه با میزان مصرف برق

میزان مصرف برق کولر گازی به ظرفیت آن هم بستگی دارد یعنی هر چه ظرفیت آن بیشتر باشد میزان مصرف انرژی آن نیز افزایش پیدا می کند و بر اساس تحقیقات انجام شده توان کولرهای آبی ۵۰۰ وات است ولی در نوع کولر گازی توان آن برابر با ۲۰۰۰ وات است که این نشان دهنده میزان مصرف برق حدود ۵ برابر کولر آبی می باشد. همچنین قیمت کولر آبی نسبت به کولر گازی بسیار مقرون به صرفه است.

نکته دیگر خرید کولر گازی مساحت آپارتمان می باشد که اگر در طبقه بالا نزدیک به نور خورشید هستید بهتر است به ازای هر مترمربع از مساحت خانه حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ BTU  را انتخاب کنید که BTU  ظرفیت سرمایشی محسوب می شود و اگر در طبقات پایین تر هستید به ازای مساحت خانه حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ BTU  را انتخاب کنید یعنی یک آپارتمان ۴۰ متری بهتر است ظرفیت کولر گازی آن ۲۴۰۰۰ BTU باشد.

چگونه می توان مصرف برق کولر گازی را کاهش دهیم ؟

استفاده از پنجره های دو جداره با پوشش ضد uv  از ورود گرما به داخل ساختمان در فصل تابستان و از سرما در فصل زمستان جلوگیری می کند و تاثیر زیادی در کاهش مصرف برق دارد.

استفاده از لامپ های کم مصرف هم باعث می شود که دمای ساختمان بالا نرود و در میزان کارکرد کولر گازی تاثیر دارد .

استفاده از سایبان بر روی پنل های بیرونی باعث بهبود عملکرد کندانسور دستگاه می شود و در کاهش برق اثر دارد و باید پنل بیرونی طوری نصب شود که امکان جریان داشتن هوای آزاد به داخل و پشت کولر وجود داشته باشد .

استفاده از وسایل پر مصرف برقی مانند اتو ، ماشین لباسشویی ، اجاق گاز و غیره در فضای منزل باعث افزایش گرما می شود و استفاده از این وسایل در ساعات اولیه شب باعث افزایش مصرف برق می شود و این کار باعث کاهش راندمان و عملکرد کولر گازی می شود .

برچسب انرژی چه رابطه ای با میزان برق مصرفی دارد ؟

یکی از نکاتی که در مورد مصرف برق کولرگازی وجود دارد شناخت میزان مصرف انرژی با برچسب های انرژی می باشد که کولرهای گازی با برچسب انرژی سطح A  و B جزو بهترین کولرهای گازی از نظر مصرف برق می باشند و البته باید توجه کرد که کولرهای گازی با توجه به شرایط آب و هوایی خریداری شود .

مناسب ترین نحوه نصب و بهره برداری از کولر گازی

استفاده مناسب از کولر گازی علاوه بر اینکه کارایی آن را بالا می برد باعث کمترین میزان مصرف برق کولر گازی می شود و با توجه به اینکه هوای گرم در بالای سطح خانه قرار دارد دستگاه را تا ۵۰ سانتیمتر پایین تر از سقف نصب کنید تا هم دکوراسیون منزل شما شیک باشد و هم راندمان کولر بهتر باشد .

همینطور از سرویس های دوره ای کولر گازی و شست و شو و تمیز کردن سطح کویل ها را نباید فراموش کنیم به همین منظور شما می توانید برای خرید کولر جی پلاس به سایت شرکت هوایش مراجعه و از نحوه خرید و قیمت کولر جی پلاس را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

برای کاهش مصرف برق کولر گازی به نکات بسیار مهمی که بیان کردیم را باید دقت کنید تا باعث کاهش هزینه ها شوید به همین منظور شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از مصرف برق کولر گازی جی پلاس و نحوه سفارش آن اطلاع حاصل کنید.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.