مبدل حرارتی استخر چیست ؟ بررسی عملکرد مبدل حرارتی استخر

مبدل حرارتی استخر

یکی از دستگاه های که آب استخر را گرم می کند مبدل حرارتی است. مبدل حرارتی پوسته و لوله و استخر از مهم ترین اجزای یک استخر به حساب می‌آیند که این مبدل ها دارای دو مدار گردش سیال هستند که در یک مدار آب از دیگ و در مدار دیگر آب گرم استخر و آب گرم مصرفی گردش می کند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی مبدل حرارتی استخر می پردازیم.

مبدل حرارتی چیست ؟

مبدل حرارتی استخر دارای دو مدار گردش سیال است که گرما از یک سیال به سیال دیگر بدون ترکیب منتقل می شود و به طور موازی هم حرکت می کنند و در مرکز مبدل گرما از طریق آب گرم به آب سرد منتقل می شود و به طرف استخر حرکت می کند.

انواع مبدل حرارتی

مبدل حرارتی دارای انواع مختلفی است که شامل مبدل پوسته و لوله و مبدل حرارتی صفحه ای می باشد .

مبدل حرارتی صفحه ای

مبدل صفحه ای برای عبور جریان سیالات استفاده می شود و این مبدل ها به خاطر وجود کلر در آب استخر رسوب زیاد پیدا می کنند و مناسب نمی باشند .

مبدل حرارتی پوسته و لوله

در مبدل حرارتی استخر  پوسته و لوله یک تعداد لوله کوچک وجود دارد که در یک پوسته استوانه ای از جنس استیل ضد زنگ قرار دارند و این لوله ها در سیلندر قرار می گیرند و به دو صورت ثابت و متحرک نصب می شوند و جنس این مبدل از فولاد ضد زنگ است و دارای ضخامت های مختلفی می باشد و بهترین نوع مبدل حرارتی است.

مزایای مبدل حرارتی پوسته و لوله

مبدل حرارتی استخر از نوع پوسته و لوله دارای مزایای زیادی می باشد مانند تمیز کردن تیوب این نوع مبدل بسیار راحت است و سطح تماس آن زیاد و حجم آن کم است و در حجم کمی که دارد سطح بسیاری را برای انتقال حرارت ایجاد می کند و فشار در این مبدل به صورت یکنواخت است و در مسیر آب آنها حتما باید از رسوب گیر استفاده شود . این مبدل ها در موتورخانه و بعد از تجهیزات ضدعفونی کننده استخر و فیلترشنی نصب می شوند.

نکات مهم در هنگام خرید و انتخاب مبدل حرارتی

مبدل حرارتی استخر برای استخرهای که دیگ آب گرم دارند قابل استفاده می باشد و قبل از تجهیزات ضد عفونی کننده استخر نصب می شوند. به علت اینکه آب استخر کلر دارد تاثیر زیادی در خوردگی مبدل دارد که باید حتما مبدل ها بسیار مقاوم باشند. این مبدل ها باید در کنار دیگ آب گرم نصب شوند تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود. برای خرید و انتخاب این مبدل حرارتی مدل های که سرعت آب بالا داشته باشند را باید انتخاب کرد و باعث کاهش رسوب در مسیر آب شوند . در هنگام خرید نکته بسیار مهم این است که باید سر پوشیده بودن استخر و یا روباز بودن آن را در نظر بگیرید. برای خرید این دستگاه شما می توانید با کارشناسان شرکت هوایش به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید و از نحوه خرید و انتخاب این دستگاه و دستگاه ضد عفونی کننده استخر مطلع شوید.

نصب مبدل حرارتی

مبدل حرارتی استخر را می توان روی دیوار ، کف یا سقف نصب کرد تا محل قرارگیری آن به صورت ایستاده باشد و در قسمت پایین تجهیزات فیلتراسیون و دستگاه ضد عفونی کننده استخر و پمپ استخر نصب می شود . مبدل را در فشار ۹ بار و دمای بین ۵ الی ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و شیرها را به آرامی باز کنید و ابتدا سیال سرد وارد مبدل می شود و سیال گرم به تدریج وارد سیستم می شود و دقت کنید که اتصالات نشتی نداشته باشد. برای نصب مبدل حرارتی و دستگاه تجهیزات ضد عفونی کننده استخر می توانید با شرکت هوایش ارتباط و درخواست تکنسین های نصب کننده دستگاه را بدهید.

خرید مبدل حرارتی

برای خرید مبدل حرارتی استخر علاوه بر محاسبه و ظرفیت سطح حرارتی ، نوع مبدل و ابعاد آن بسیار مهم هستند که به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت هوایش مراجعه و نحوه خرید این دستگاه و دستگاه تجهیزات ضد عفونی کننده استخر را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

مبدل حرارتی استخر برای گرم کردن استخرها بسیار ضروری می باشد و حتما باید از این دستگاه استفاده کرد به همین منظور شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه سفارش این محصول و دستگاه تجهیزات ضد عفونی کننده استخر اطلاع حاصل کنید.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.