انواع متعلقات پمپ آب

انواع متعلقات پمپ آب

همانطور که می دانید امروزه برای افزایش فشار آب از پمپ آب استفاده می شود که این پمپ های آب دارای لوازم جانبی و متعلقاتی هستند که با توجه به نوع پمپ ها با هم متفاوت می باشند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی انواع متعلقات پمپ آب می پردازیم.

منبع تحت فشار

یکی از انواع متعلقات پمپ آب منبع تحت فشار است که فشار آبرسانی را کنترل می کند و باعث کاهش استهلاک پمپ می شود . این منبع تحت فشار یا کنار پمپ آب یا روی آن نصب می شود و وظیفه این منبع این است که فشار درون منبع با فشار ایجاد شده متعادل شود و با خاموش شدن پمپ هوا فشرده شده و منبع آب را به سیستم وارد می کند و زمانی که شیر باز می شود به صورت ثابت خارج می شود و با کم شدن فشار هوا در داخل منبع دوباره سطح آب پایین می آید و پمپ دوباره روشن می شود و منبع آب را پر می کند و این منبع در موتورخانه مانند پمپ استخری نصب می شود.

ست کنترل یا کلید اتوماتیک

یکی دیگر از انواع متعلقات پمپ آب ست کنترل یا کلید اتوماتیک است که از تجهیزات و لوازم جانبی پمپ آب  می باشد که معمولا به جای منبع تحت فشار و پنج راهی استفاده می شود و وظیفه آن این است که در زمان باز شدن شیر فشار آب لوله اگر کم باشد باعث روشن شدن پمپ آب می شود و بعد از افزایش فشار آب تا حد میزان به طور اتوماتیک خاموش می شود . این دستگاه فضای بسیار کمی را اشغال می کند و مانند پمپ استخری می باشد و به راحتی نصب می شود .

پرشر سوئیچ

پرشر سوئیچ برای تنظیم فشار مخزن استفاده می شود و دارای کنتاکت الکتریکی است و طرز عملکرد آن بدین صورت است که وقتی فشار به یک حد مشخص می رسد کلید کنتاکت فعال می شود و سوئیچ را خاموش می کند که این دستگاه دارای انواع مختلفی است و برای کنترل سیستم های تحت فشار نقش بسیار مهمی دارد . دارای مدل های مختلفی است مانند پرشر سوئیچ دیافراگمی ، پرشر سوئیچ بردونی ، پرشر سوئیچ کپسولی و غیره .

پنج راهی

پنج راهی هم یکی از انواع متعلقات پمپ آب می باشد که دارای پنج خروجی است که در پمپ آب ، منبع تحت فشار، مانومتر قرار می گیرد و جنس آن مانند پمپ استخری از برنج می باشد و به دو دسته پنج راهی پایه کوتاه و پنج راهی پایه بلند تقسیم می شود.

مانومتر

این قطعه فشار آب یا فشار هوا را نشان می دهد و در آن از جیوه استفاده می شود و دارای دو شکل روغنی و خشک می باشد.

فلوتر

یکی دیگر از انواع متعلقات پمپ آب فلوتر می باشد که برای کنترل سطح سیالات کاربرد دارد و این قطعه باعث افزایش یا کاهش سطح آب و مدار کاری پمپ را قطع و وصل می کند و این فلوترها بیشتر در پمپ های مستغرق کاربرد دارد به همین منظور شما می توانید با کارشناسان شرکت هوایش به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید و در باره این تجهیزات پمپ آب و پمپ استخری مشاوره کنید.

مبدل حرارتی

از دیگر انواع متعلقات پمپ آب مبدل حرارتی است که وظیفه آن انتقال حرارت بین دو سیال است و در صورتی این مبدل درست کار می کند که سیال ها با هم مخلوط نشوند و بیشتر در سیستم گرمایش مرکزی از آنها استفاده می شود.

مکانیکال سیال

این قطعه از نشتی مایع و گاز جلوگیری می کند و به دو قطعه ثابت و متحرک تقسیم می شود که بخش متحرک درون بخش ثابت قرار می گیرد و می چرخد که این مکانیکال سیال دارای انواع مختلفی می باشد و جنس آن سرامیکی است.

خرید انواع متعلقات پمپ آب

این تجهیزات و متعلقات برای پمپ آب و عملکرد آن بسیار ضروری و مهم می باشد و هر کدام دارای مدل های مختلفی می باشند و قیمت این تجهیزات با هم متفاوت می باشد به همین منظور شما می توانید برای خرید این قطعات به سایت شرکت هوایش مراجعه و نحوه خرید این تجهیزات و پمپ استخری را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

انواع متعلقات پمپ آب را بررسی کردیم و این اجزا و تجهیزات برای پمپ های آب متفاوت می باشد به همین منظور شما می توانید با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه سفارش این قطعات و پمپ استخری اطلاع حاصل کنید.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.