بررسی مشخصات پمپ پنتاکس

یکی از پمپ های پرکاربرد و پرمصرف و باکیفیت برای مصارف مختلف به پمپ پنتاکس ایتالیا اختصاص پیدا می کند. ویژگی های منحصر به فرد، کارایی بالا و کاربری متنوع، انتخاب پمپ های پنتاکس را به یک گزینه خرید برای بسیاری از خریداران تبدیل نموده است. علاوه بر این، قیمت مقرون به صرفه در کنار کیفیت ساخت بالا، جایگاه ویژه ای را برای پمپ های پنتاکس ایتالیا در بین مصرف کنندگان محقق ساخته است. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که شرکت PENTAX یکی از تولیدکنندگان برتر انواع پمپ های آب خانگی و صنعتی به شمار می آید. بیش از دو دهه فعالیت در این حوزه، استفاده از متریال و مواد اولیه باکیفیت و بهره مندی از جدیدترین فناوری ها در فرآیند تولید پمپ، به خوبی کیفیت و دوام پمپ های پنتاکس را توجیه می نماید.

لازم به ذکر است که انتخاب پمپ پنتاکس یکی از بهترین گزینه ها برای برخورداری از یک پمپ دارای کیفیت ساخت بالا و بهینه برای مصارف صنعتی یا خانگی به شمار می رود. اهمیت و نیاز نسل بشر به آب، به عنوان یک منبع حیاتی و زندگی بخش بر هیچکس پوشیده و مستتر نمی باشد. در پرتو وجود فناوری و تکنولوژی های پیشرفته و به منظور استفاده بهینه از منابع آبی، تجهیزات مطلوب و مناسبی در دسترس افراد قرار گرفته است. پمپ پنتاکس به عنوان یکی از تجهیزات کاربردی و کارآمد، در سیستم های آبرسانی نقش برجسته و بارزی ایفا می نماید. با استفاده از پمپ آب پنتاکس مشکلاتی نظیر افت فشار آب، به ویژه برای واحدهای ساختمانی و مسکونی به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.

 

مشخصات فنی پمپ پنتاکس

پمپ پنتاکس برای انتقال مایعات، سیالات و افزایش فشار آب تمیز، در طیف و مقیاس وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که پمپ های آب همواره در معرض رطوبت، نم و عوامل محیطی قرار دارند، کیفیت و دوام بالای پمپ به منظور جلوگیری از فرسایش و زنگ زدگی بسیار مؤثر و تاثیرگذار است. بدنه پمپ پنتاکس از متریال بسیار باکیفیت و بادوام مانند استیل، چدن و برنج ساخته و پرداخته می شود. استیل به کار رفته در ساختار پمپ از نوع ورق و چدن استفاده شده از نوع ریخته گری و فشرده می باشد. بر همین اساس، پمپ آب PANTEX در برابر زنگ زدگی، خوردگی و رسوب پذیری از مقاومت بالایی بهره مند است.

ضریب اطمینان و ایمنی بالا، در کنار کیفیت مطلوب، از مهمترین شاخصه های پمپ پنتاکس محسوب می شود. اخذ گواهینامه های استاندارد ISO 14001 و گواهی سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 به خوبی بر این امر صحه می گذارد. تنوع بسیار بالا محصولات، از دیگر ویژگی های مثبت پمپ های آب پنتاکس می باشد. این شرکت از نظر موارد استفاده اقدام به تولید پمپ های آب آبیاری، صنعتی، مسکونی و خانگی می نماید. همچنین پمپ پنتاکس از لحاظ ساختاری به نوع سطحی، سیستم های تحت فشار، محور عمودی، شناور و غوطه ور یا زیر آب، تقسیم می گردد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که شرکت PANTEX در ردیف کمپانی های معروف و قدیمی در زمینه تولید انواع پمپ های آب در سطح جهان تلقی می گردد. ناگفته نماند که پروانه تعبیه شده برای پمپ پنتاکس از جنس نوریل یا پلاستیک مهندسی و برنج می باشد. بالانس بودن، وزن سبک و مناسب و راندمان بالا، از شاخصه های مهم پروانه پمپ های آب پنتاکس به حساب می آید.

نگاهی به مدل های متنوع پمپ پنتاکس

به طور کلی، پمپ پنتاکس متناسب با نوع نیاز و نحوه کاربری در مدل های مختلفی طراحی و تولید می گردد. در حال حاضر به منظور افزایش فشار و تقویت سرعت آب مورد نیاز، مصرف کنندگان بر روی پمپ های آب حساب ویژه ای باز می نمایند. بر همین اساس، ردپای پمپ آب PANTEX برای مصارف متنوع کشاورزی، صنعتی و خانگی به چشم می خورد. از مدل های مختلف پمپ های پنتاکس میتوان به پمپ های آب کفکش، شناور، خانگی و طبقاتی اشاره نمود.

پمپ آب طبقاتی: در ساختار و بدنه این مدل پمپ پنتاکس، از جنس چدن و استیل ضد زنگ استفاده شده است. پمپ طبقاتی به عنوان نمونه ای از سری پمپ های سانتریفیوژ، در دیگ های بخار، بوستر پمپ های آتش نشانی، سیستم های آب شیرین کن، مصارف خانگی، مسکونی و غذایی مورد استفاده واقع می شود. تولید در مدل های عمودی و افقی، راندمان و کیفیت بالا، از ویژگی های پمپ های آب طبقاتی پنتاکس می باشد.

پمپ آب خانگی: مهمترین کاربرد و استفاده از پمپ های خانگی پنتاکس برای مصارف خانگی است. برخورداری از شفت استیل، کیفیت بالا و مصرف بهینه انرژی از مشخصات بارز پمپ آب خانگی پنتاکس می باشد. همچنین این نوع پمپ آب در مدل های دو پروانه، تک پروانه، جتی، خودمکش، محیطی و بشقابی تولید و به مصرف کننده ارائه می گردد.

پمپ آب شناور: از دیگر مدل های پمپ پنتاکس ، پمپ آب شناور بوده که برای انتقال آب چاه های عمیق کاربرد دارد. برخورداری از پروانه باکیفیت و مقاومت بالا و بدنه از جنس استیل و چدن ضد زنگ، از مهمترین ویژگی های این مدل پمپ آب می باشد.

پمپ آب کفکش: این مدل پمپ آب PANTEX به علت عمر بالا و طراحی کوچک برای آب نماها، استخرهای پرورش ماهی و مصارف خانگی کاربرد دارد.

راهنمای خرید پمپ پنتاکس

در نظر گرفتن اصول و رعایت یک سری نکات در خرید پمپ پنتاکس بیش از پیش اهمیت و ضرورت می یابد. بر این اساس، چنانچه استفاده از پمپ آب برای مصارف اداری و مسکونی می باشد، در نظر گرفتن مؤلفه هایی مانند تعداد طبقات، متراژ، تعداد شیر و میزان مصرف آب بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می گردد. از دیگر موارد قابل توجه در انتخاب پمپ پنتاکس ، توجه به دبی یا میزان آب دهی پمپ می باشد. در واحدهای ساختمانی تعداد شیر در کاهش یا افزایش میزان آب دهی پمپ بسیار تاثیرگذار و مؤثر است. توجه به میزان انرژی مصرفی پمپ، از دیگر موارد مهم در این زمینه محسوب می شود. خرید پمپ های دارای توان و قدرت بالا، با افزایش مصرف انرژی و به تبع آن افزایش هزینه ها رابطه مستقیم دارد. بر این اساس، در نظر گرفتن نوع نیاز و میزان مصرف انرژی، عامل مهمی در هنگام انتخاب پمپ آب قلمداد می گردد. قابلیت اطمینان و کیفیت ساخت، میزان سر و صدا و ارتفاع، از دیگر پارامترهای مهم در خرید پمپ پنتاکس می باشد.

امتیاز دهید

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.