حداقل و حداکثر دمای کولر گازی

حداقل و حداکثر دمای کولر گازی

یکی از بهترین روش های تنظیم سرمایش و گرمایش دمای خانه خرید کولر گازی است که با تنظیم بهترین دما برای گرمایش در زمستان و سرمایش در تابستان می توان از کولر گازی بهره برداری مفید کرد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی حداقل و حداکثر دمای کولر گازی می پردازیم.

تنظیم دما برای سرمایش کولر گازی

حداقل و حداکثر دمای کولر گازی در طول روز در تابستان بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد که بدن انسان نه احساس گرما می کند و نه احساس سرما و از لحاظ مصرف انرژی هم بهترین دما برای سرمایش کولر گازی در تابستان می باشد و این تنظیم برای زمانی است که در خانه هستید ولی در صورتی که از خانه بیرون می روید برای کاهش مصرف می توان ۳ تا ۴ درجه آن را افزایش دهید و روی ۲۸ درجه تنظیم کنید و همینطور شب ها می توانید دمای هوا را به اندازه ۴ درجه افزایش دهید‌ تا هوای اتاق به تعادل برسد.

تنظیم دما برای گرمایش کولر گازی

حداقل و حداکثر دمای کولر گازی در فصل زمستان در حدود ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد که برای محدوده ساختمان شما دمای مناسب و متعادلی خواهد داشت و این حالت بهترین حالت درجه کولر گازی در فصل زمستان می باشد که البته برای برخی ممکن است که گرما کم باشد و احتیاج به گرمای بیشتری دارند و به این نکته باید توجه کرد در صورتی که محیط خانه گرم نباشد شما می توانید از قابلیت سرمایش یا گرمایش سریع کولر گازی به نام turbo   یا jet mode  که روی ریموت قرار دارد استفاده کنید و محیط را هم سریع گرم و هم سریع سرد می کند و بعد به تنظیمات اولیه و درجه کولر را تنظیم کنید.

تنظیم دمای مناسب کولر گازی گرین و مصرف بهینه انرژی

علاوه بر تنظیم دمای مناسب یا حداقل و حداکثر دمای کولر گازی گرین باید مصرف انرژی را هم کاهش داد . در صورتی که ساختمان شما پنجره زیاد دارد باید تمام منافذ و درزها را گرفت تا هوا به خارج ساختمان انتقال پیدا نکند و هوا هم به داخل ساختمان وارد نشود که عایق کردن منافذ بین درب و پنجره ها کمک زیادی به جلوگیری از هدر رفتن انرژی می کند و یا از ورود نور آفتاب به داخل ساختمان باید جلوگیری کرد تا فضای ساختمان بیش از اندازه گرم نشود و در کنار کولر گازی می توان از پنکه هم استفاده کرد و همینطور برای مصرف کمتر انرژی زمانی که خانه نیستید می توان کولر گازی را خاموش یا چند درجه آن را کمتر کرد.

تاثیر رطوبت محیط بر دمای کولر گازی

باید به این نکته توجه کرد که بالا بودن رطوبت بر حداقل و حداکثر دمای کولر گازی تاثیر می گذارد و سبب کاهش بازدهی کولر در حالت سرمایش می شود در صورتی که ظرفیت توان کولر گازی بیش تر از متراژ ساختمان باشد دستگاه به صورت دورهای کوتاه کار می کند که نمی تواند حجم رطوبت را دفع کند که شما باید میزان رطوبت محیط را بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نگه دارید که البته از قابلیت ضد رطوبت کولر گازی در تنظیمات هم می توان استفاده کرد.

اهمیت ترموستات در دمای کولر گازی

امروزه ترموستات ها با برنامه ریزی نقش بسیاری برای بهترین دما را دارند و مشکل فشار و داغ شدن کمپرسور را حل کرده است . این دستگاه چون هوشمند است و بر اساس روز و ساعت و دما می توان آن را تنظیم کرد و حتی در بعضی مواقع می توان نیم ساعت کولر گازی را قبل از ورود به منزل در حالت سرمایش روشن کنید تا در زمان ورود هوای منزل دلخواه باشد که این کار با یک تلفن همراه و اتصال به ترموستات می باشد.

سخن پایانی

حداقل و حداکثر دمای کولر گازی در تابستان در طول روز در منزل ۲۶ درجه سانتیگراد و در زمانی که در منزل حضور ندارید ۳۱ درجه سانتیگراد است و بهترین دما در موقع خواب بین ۳۰ تا ۳۲ درجه سانتیگراد است و در زمستان برای گرمایش ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتیگراد مناسب ترین دما برای سیستم گرمایش می باشد به همین منظور شما می توانید برای خرید کولر گازی گرین با شرکت هوایش ارتباط و از نحوه خرید و سفارش کولر گازی گرین اطلاع حاصل کنید.

4/5 - (27 امتیاز)

دسته بندی مقالات

عنوان دسته بندی

عنوان دسته بندی

Related posts

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.